x

Właścicielka Charlotte: "Każdy krok ku normalności nas cieszy"

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    14.05.2020

- Gdy usłyszałam nowe wytyczne dotyczące odmrożenia gastronomii, zareagowałam ogromną radością. Nie ukrywam, że popłynęły łzy wzruszenia - mówi Justyna Kosmala, właścicielka sieci kawiarnio-piekarni Charlotte i baru Wozownia. Jak jej lokale przygotowują się do otwarcia?

Justyna Kosmala, właścicielka sieci kawiarnio-piekarni Charlotte  (Warszawa, Kraków, Wrocław) i baru Wozownia (Warszawa)

Justyna Kosmala, właścicielka sieci kawiarnio-piekarni Charlotte  (Warszawa, Kraków, Wrocław) i baru Wozownia (Warszawa). Zdjęcie: archiwum prywatne.
Justyna Kosmala, właścicielka sieci kawiarnio-piekarni Charlotte (Warszawa, Kraków, Wrocław) i baru Wozownia (Warszawa). Zdjęcie: archiwum prywatne.
Do tej pory wszystkie moje lokale były otwarte w modelu wynosowym – można było przyjść do nas osobiście i kupić coś na wynos albo zamówić jedzenie w dowozie. To dla nas nowa gałąź biznesu, o której staramy się myśleć pozytywnie. Po odmrożeniu restauracji, które nastąpi 18 maja, przychody z delivery na pewno spadną, ale będziemy chcieli utrzymać tę formę usług.
Jeśli chodzi o nowe rozporządzenia dotyczące rozmieszczenia stolików i reżimu sanitarnego to oczywiście traktujemy je bardzo poważnie, jako swoją wielką odpowiedzialność. Do zapowiadanego otwarcia przygotowujemy się już od dłuższego czasu. Produkujemy naklejki, za pomocą których będziemy prosili gości o respektowanie zasad. Te zasady będą też spisane w widocznych miejscach naszych lokali, żeby goście o nich pamiętali. Kelnerzy zostaną przeszkoleni, jak pilnować dystansu społecznego i uprzejmie informować o tym gości. Jednocześnie zawsze powtarzam, że mam zaufanie do ludzi. Po doświadczeniach z ostatnich dwóch miesięcy widzę, że gościom wchodzącym do Charlotte, aby kupić coś na wynos, nie trzeba było przypominać o obostrzeniach, sami zachowywali ponad 2-metrowy dystans. Widząc, że w lokalu są już 2 osoby, sami wychodzili i czekali na zewnątrz. Więc ufam ludziom, ale oczywiście nie tylko na zaufaniu będę się opierać.
Dawid Będuch, specjalista ds. transportu i logistyki Charlotte.Zdjęcie: Arek Budkiewicz.
Dawid Będuch, specjalista ds. transportu i logistyki Charlotte.Zdjęcie: Arek Budkiewicz.
Aspekt społeczny w barach i kawiarniach jest bardzo ważny, więc będziemy się starali wszystko robić tak, aby zachowując wytyczne, mógł on rozkwitać. Przestrzeń baru Wozownia sprzyja spotkaniom, jest tam ogród, który pozwoli umówić się ze znajomymi po 2 miesiącach izolacji, a jednocześnie zachować 1,5 metrowy dystans. Wszyscy jesteśmy stęsknieni za obcowaniem ze sobą, więc jeśli przestrzeń będzie fajnie i bezpiecznie zaaranżowana, takie spotkania będą się działy.
Maseczki noszone przez kucharzy i kelnerów to trudny temat. Na restauracyjnych zapleczach jest gorąco, w Wozowni mamy kuchnię opartą na grillu. Mimo to nasi kucharze ze względów bezpieczeństwa noszą maseczki i rękawiczki, i tak na razie zostanie. To spore utrudnienie dla pracowników, ale wszyscy zdają sobie sprawę, że kuchnia i sala jest jak front. Oni są na froncie walki, uważam wręcz, że to misja, którą mieli przez ostatnie 2 miesiące. Liczę na to, że obostrzenia będą dość szybko znoszone, żeby po prostu było im lżej wykonywać pracę.
Wśród naszych pracowników zapanowała ogromna radość, że się otwieramy. Jesteśmy w stanie wszystko przeżyć, bo każdy krok ku normalności nas cieszy.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

Pomysły branży gastronomicznej na przetrwanie skutków pandemii

Przedstawiciele branży gastronomicznej napisali publiczny list z pomysłami wsparcia branży HoReCa w sytuacji pandemii koronawirusa. Przekazujemy jego treść.

MAX Premium Burgers wprowadza zamówienia online

Klienci sieci mogą teraz złożyć i opłacić zamówienie na stronie maxorder.pl, po czym odebrać je w restauracji o wybranej przez siebie porze.

Pogotowie dla firm: darmowe porady dotyczące zarządzania kryzysowego

Przedsiębiorcy są teraz zmuszeni do zarządzania firmą w burzliwym otoczeniu i do podejmowania trudnych decyzji dotyczących np. redukcji zatrudnienia. Jak działać w kryzysie? Korzystajcie z darmowych konsultacji!

Instagram z pomocą małym restauracjom

W Polsce użytkownicy aplikacji Instagram będą mogli skorzystać z dwóch funkcji: Action Button na swoim profilu i naklejki ułatwiającej składanie zamówień w Stories.

Wrocławskiej gastronomii pomysły na koronawirusa

Można o mijających tygodniach mówić "kryzys", ale to podejście pozbawione uważności. Wolę je widzieć jako początek czegoś nowego, czas zrozumienia potrzeb gości i wprowadzania kreatywnych rozwiązań, które gdyby nie koronawirus, pewnie nigdy nie miałby szansy na urzeczywistnienie.

Jak działa w kryzysie bistro Dinette we Wrocławiu?

- Nasz pomysł na przetrwanie opiera się na dostarczaniu gościom namiastki Dinette, w postaci codziennie wypiekanego świeżego pieczywa, słodkości, składników do samodzielnego przygotowania posiłku, półproduktów - mówi Jolanta Jurkowlaniec, właścicielka Dinette.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej