x

Prowadzisz kawiarnię? Sprawdź, które mleko coraz częściej wybierają Polacy

Kategoria: Twój biznes - wiedza    12.05.2020

Choć w dobie pandemii konsumenci Polscy zwiększyli zakupy mleka, długoterminowo popyt na ten napój spada. Najszybciej na mleko świeże. Jednocześnie rośnie zainteresowanie zdrową żywnością, dlatego jedna, konkretna kategoria mleka zyskuje szczególnie. Sprawdź, która!

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Jak wynika z badania GfK, z roku na rok mleko cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem polskich konsumentów. Z kolei ci, którzy po nie sięgają, robią to coraz rzadziej.
– W 2014 r. gospodarstwa domowe kupowały mleko średnio 45 razy, w 2019 r. już tylko 37, co oznacza 17-proc. spadek – mówi Nina Zatka, młodszy analityk w Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Z badań GfK wynika, że nabywcy najszybciej odwracają się od kategorii mleka świeżego. Segment ten w 2014 r. kupowało 78% gospodarstw domowych, natomiast w 2019 r. już mniej niż 70%. Dlatego udziały wolumenowe świeżego mleka w całej kategorii maleją na rzecz mleka UHT. W 2014 mleko świeże stanowiło 42% wolumenu mleka, a UHT 58%, zaś ubiegłym roku świeże mleko odpowiadało za 39% całej kategorii, a UHT – za 61%.
– Na fali wzrostu zainteresowania zdrową żywnością skokowo zwiększyła się popularność mleka bez laktozy – informuje Nina Zatka. – W 2019 r. segment ten zanotował piętnastokrotny wzrost w relacji do 2014 roku i odpowiada obecnie za 4,3% całkowitego wolumenu kategorii mleka. Natomiast w porównaniu do 2018 roku, w 2019 r. wolumen mleka bez laktozy wzrósł o 20%.
W 2014 r. jedynie 4,2% polskich gospodarstw domowych zakupiło mleko bez laktozy, zaś w ubiegłym roku było to aż 24%.
Ostatnie lata to również spadkowy trend dla segmentu mleka standardowego. W 2019 roku jego wolumen był o 23% niższy niż w 2014 roku i o 6,5% niższy niż w roku 2018. Segment ten z roku na rok traci także nabywców.
– Na koniec warto zwrócić uwagę, że polscy konsumenci chętniej kupują mleko z zawartością tłuszczu 3% i większą. W roku 2014 tłuste mleko stanowiło mniej niż połowę udziałów wolumenowych, natomiast w roku 2019 odpowiadało za ponad 60% z nich – zauważa Nina Natka. – Rzadziej kupowane jest z kolei mleko odtłuszczone i o niskiej zawartości tłuszczu. Sukcesywnie zmniejsza się także penetracja tego segmentu, która od 2014 do 2019 roku zmalała z 87% do 80% – dodaje.

Artykuł napisała dziennikarka portalu handelextra.pl.

Autor tekstu: Magdalena Weiss

Zobacz także

Z marketingiem czy bez, oto jest pytanie

Czy na pewno powinieneś korzystać z usług agencji marketingowej lub działu marketingu, aby twoja restauracja była bardziej rentowna?

Roślinna rewolucja w Polsce

Już ponad milion osób w Polsce jest na diecie wegetariańskiej - donosi Pyszne.pl. Trend odchodzenia od diety mięsnej przybiera na sile, co widać zarówno w menu restauracji, jak i na półkach sklepowych.

Już wkrótce Gastrosilesia

Wydarzenie odbędzie sie w dnaich 11-13 marca 2018r w Katowicach. Organizatorzy zapraszają nowych wystawców do współtworzenia strefy sprzętowo-technologicznej, gdzie prezentowane będą rozwiązania oraz urządzenia dla sektora HoReCa.

AUTOMAT I PROFESJONALISTA

Czasy, w których praca na sali polega na automatycznym wydawaniu dań do stolika, powoli przechodzą do lamusa. Kelnerów, pogardliwie nazywanych przez kucharzy podawaczami, zastępują dziś profesjonalni usługodawcy.

Posłuchaj co w "Handlu"

Redakcja miesięcznika "Handel" i portalu handelextra.pl ruszyła właśnie z podcastami, w których usłyszycie o FMCG i rynku detalicznym: o tym, co aktualnie zajmuje te branże i garść inspiracji na przyszłość.

Reklama restauracji w mediach społecznościowych

Początek roku to dobry moment na zaplanowanie budżetu marketingowego i uwzględnienie w nim wydatków, które zamierzamy przeznaczyć na reklamę lokalu. Nawet te restauracje, które w danym momencie świetnie sobie radzą, powinny antycypować potencjalny spadek liczby gości i zabiegać o ich atencję.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej