x

Delivery Week - sukces i kontynuacja Festiwalu dostaw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.05.2020

Blisko 11 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim Festiwalu dostaw, w który zaangażowało się ponad 150 restauracji z całej Polski. Efekt? Kilkaset tysięcy złotych trafiło do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych. Pomocowy Festiwal potrwa w związku z tym do odwołania!

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem oraz trudną, epidemiologiczną rzeczywistość twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na zupełnie nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w Festiwalu lokale, które kontynuują swoją działalność w jedynej, możliwej postaci – czyli dowozów i wynosów. I tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczy 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne.
– To mądrze przemyślana forma festiwalu dostosowana do obecnych, trudnych dla gastronomii czasów. Jest dużym wsparciem i dodatkową możliwością na dotarcie do nowych klientów i usatysfakcjonowanie stałych. Czy pomaga? Oczywiście. Z pewnością jest dużym uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z wtórującą nam ideą „comfort food”. Z perspektywy przedsiębiorców aktualnie każda możliwość aktywności: vouchery, festiwale na dowóz, własne wyroby i wypieki, zwiększają szanse na przetrwanie restauracji, a następnie powrót do normalności. Delivery Week to także szansa na promocję lokalu, która jest niezwykle ważna w sferze online, szczególnie teraz, gdy restauracja nie zajmowała się wcześniej jedzeniem na wynos. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
Warto podkreślić, że restauracje samodzielnie tworzą materiały do promowania swojej oferty – zdjęcia i video z procesu przygotowywania posiłków, zachowania norm, dostaw, prezentujące nowe menu. O tym wszystkim restauratorzy i organizatorzy informują w swoich kanałach społecznościowych. Ich popularność i grono wiernych fanów festiwali kulinarnych spowodowało, że już 11 tysięcy Gości skorzystało z wydarzenia, wspierając polską scenę restauracyjną.
– Cieszymy się, że jako wieloletni partner restauratorów mogliśmy w tym trudnym czasie wspierać ich w najbardziej efektywny sposób, dostarczając zamówienia. Odważny dla nas eksperyment – nowa festiwalowa formuła – okazała się sukcesem. Liczba uczestniczących restauracji i gości pokazuje, jak silną markę zbudowaliśmy. Delivery Week stał się jedną z najbardziej efektywnych inicjatyw wsparcia gastronomii w Polsce - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, współorganizatorzy Festiwalu.
Podobnie jak w przypadku festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week wydarzenie odbywa się w duchu idei #SzanujJedzenie, #KochajJedzenie – poprzez system wcześniejszego zamawiania jedzenia (do godz. 23 dnia poprzedniego na dzień następny i kolejne), a więc przygotowywanie dokładnie takiej liczby zestawów menu, na jaką jest zapotrzebowanie.
Festiwal potrwa do odwołania, zainteresowane restauracje mogą nadal dołączać do wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Mycie i dezynfekcja

Każda kuchnia powinna lśnić czystością. Aby we właściwy sposób doprowadzić ją do porządku, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań.

BUDOWANIE ZESPOŁU SALI

Kluczem do sukcesu w biznesie gastronomicznym są ludzie. Znalezienie ich, zarządzanie nimi oraz zatrzymanie ich przy sobie to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele lokali.

Przemyślane dostawy źródłem sukcesu restauracji

Jak skutecznie zarządzać dostawami posiłków zamawianych online, pozyskiwać klientów i utrzymać w ryzach koszty? Praktyczne odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w poradniku skutecznej dostawy wydanym przez Pyszne.pl, a opracowanym wraz z ekspertami branży gastronomicznej.

TEORIA IMPULSU W MENU BAROWYM

Sposób tworzenia menu w koktajlbarach w większości przypadków jest indywidualną kwestią wynikającą z wielu czynników, takich jak decyzja właściciela i jego wizja lokalu gastronomicznego, wcześniejsze doświadczenia barmana pracującego nad menu czy preferencje gości odwiedzających lokal.

Rośnie spożycie ryb i owoców morza

64% Polaków je ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub częściej. Wyprzedzamy Niemcy, ale jesteśmy za Wielką Brytanią, Francją czy Włochami - wynika z badań Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza.

Klient nasz pan?

Jak dzięki jednemu postowi na Facebooku sprawić, by cała Polska dowiedziała się o twoim lokalu? Przepis na viral roku w gastroświecie z pewnością zna restauracja Avocado z Przeworska. Za sprawą ponad tysiąca udostępnień pewnego niechlubnego wpisu dowiedziało się o niej wielu gości.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej