x

Delivery Week - sukces i kontynuacja Festiwalu dostaw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.05.2020

Blisko 11 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim Festiwalu dostaw, w który zaangażowało się ponad 150 restauracji z całej Polski. Efekt? Kilkaset tysięcy złotych trafiło do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych. Pomocowy Festiwal potrwa w związku z tym do odwołania!

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem oraz trudną, epidemiologiczną rzeczywistość twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na zupełnie nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w Festiwalu lokale, które kontynuują swoją działalność w jedynej, możliwej postaci – czyli dowozów i wynosów. I tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczy 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne.
– To mądrze przemyślana forma festiwalu dostosowana do obecnych, trudnych dla gastronomii czasów. Jest dużym wsparciem i dodatkową możliwością na dotarcie do nowych klientów i usatysfakcjonowanie stałych. Czy pomaga? Oczywiście. Z pewnością jest dużym uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z wtórującą nam ideą „comfort food”. Z perspektywy przedsiębiorców aktualnie każda możliwość aktywności: vouchery, festiwale na dowóz, własne wyroby i wypieki, zwiększają szanse na przetrwanie restauracji, a następnie powrót do normalności. Delivery Week to także szansa na promocję lokalu, która jest niezwykle ważna w sferze online, szczególnie teraz, gdy restauracja nie zajmowała się wcześniej jedzeniem na wynos. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
Warto podkreślić, że restauracje samodzielnie tworzą materiały do promowania swojej oferty – zdjęcia i video z procesu przygotowywania posiłków, zachowania norm, dostaw, prezentujące nowe menu. O tym wszystkim restauratorzy i organizatorzy informują w swoich kanałach społecznościowych. Ich popularność i grono wiernych fanów festiwali kulinarnych spowodowało, że już 11 tysięcy Gości skorzystało z wydarzenia, wspierając polską scenę restauracyjną.
– Cieszymy się, że jako wieloletni partner restauratorów mogliśmy w tym trudnym czasie wspierać ich w najbardziej efektywny sposób, dostarczając zamówienia. Odważny dla nas eksperyment – nowa festiwalowa formuła – okazała się sukcesem. Liczba uczestniczących restauracji i gości pokazuje, jak silną markę zbudowaliśmy. Delivery Week stał się jedną z najbardziej efektywnych inicjatyw wsparcia gastronomii w Polsce - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, współorganizatorzy Festiwalu.
Podobnie jak w przypadku festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week wydarzenie odbywa się w duchu idei #SzanujJedzenie, #KochajJedzenie – poprzez system wcześniejszego zamawiania jedzenia (do godz. 23 dnia poprzedniego na dzień następny i kolejne), a więc przygotowywanie dokładnie takiej liczby zestawów menu, na jaką jest zapotrzebowanie.
Festiwal potrwa do odwołania, zainteresowane restauracje mogą nadal dołączać do wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

16 edycja L’Art de la cuisine Martell

3. marca br. odbędzie się jeden z najważniejszych konkursów kulinarnych w Polsce

UOKiK ostrzega przed oszustwami w barach i restauracjach

Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. W 87 proc. restauracji skontrolowanych w ubiegłe wakacje były nieprawidłowości - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I ostrzega przed przykrymi niespodziankami konsumenckimi podczas tego lata.

Sprzedaż alkoholu przez internet - jest nowy projekt ustawy

Sprzedaż alkoholu przez internet wspomoże małych producentów i dystrybutorów alkoholi rzemieślniczych dotkniętych epidemią Covid-19 - uważają posłowie KP-PSL-Kukiz'15, autorzy projektu noweli ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Polacy to odkrywcy smaków - udowadnia raport Pyszne.pl

Wegetarianizm, kuchnia gruzińska i silna hierarchia posiłków to najważniejsze trendy żywieniowe w Polsce - wynika z raportu serwisu Pyszne.pl pokazującego co, jak i kiedy jemy.

Jakie są perspektywy rozwoju branży delivery?

Zainteresowanie Polaków dostawami jedzenia online dynamicznie rośnie, a pandemia COVID-19 wpłynęła na jeszcze większy wzrost takich zamówień. Czy nowi konsumenci dań z dowozów przekonają się do nich na trwałe? Jak będzie rozwijać się segment delivery?

Mycie i dezynfekcja

Każda kuchnia powinna lśnić czystością. Aby we właściwy sposób doprowadzić ją do porządku, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej