x

Delivery Week - sukces i kontynuacja Festiwalu dostaw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.05.2020

Blisko 11 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim Festiwalu dostaw, w który zaangażowało się ponad 150 restauracji z całej Polski. Efekt? Kilkaset tysięcy złotych trafiło do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych. Pomocowy Festiwal potrwa w związku z tym do odwołania!

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem oraz trudną, epidemiologiczną rzeczywistość twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na zupełnie nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w Festiwalu lokale, które kontynuują swoją działalność w jedynej, możliwej postaci – czyli dowozów i wynosów. I tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczy 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne.
– To mądrze przemyślana forma festiwalu dostosowana do obecnych, trudnych dla gastronomii czasów. Jest dużym wsparciem i dodatkową możliwością na dotarcie do nowych klientów i usatysfakcjonowanie stałych. Czy pomaga? Oczywiście. Z pewnością jest dużym uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z wtórującą nam ideą „comfort food”. Z perspektywy przedsiębiorców aktualnie każda możliwość aktywności: vouchery, festiwale na dowóz, własne wyroby i wypieki, zwiększają szanse na przetrwanie restauracji, a następnie powrót do normalności. Delivery Week to także szansa na promocję lokalu, która jest niezwykle ważna w sferze online, szczególnie teraz, gdy restauracja nie zajmowała się wcześniej jedzeniem na wynos. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
Warto podkreślić, że restauracje samodzielnie tworzą materiały do promowania swojej oferty – zdjęcia i video z procesu przygotowywania posiłków, zachowania norm, dostaw, prezentujące nowe menu. O tym wszystkim restauratorzy i organizatorzy informują w swoich kanałach społecznościowych. Ich popularność i grono wiernych fanów festiwali kulinarnych spowodowało, że już 11 tysięcy Gości skorzystało z wydarzenia, wspierając polską scenę restauracyjną.
– Cieszymy się, że jako wieloletni partner restauratorów mogliśmy w tym trudnym czasie wspierać ich w najbardziej efektywny sposób, dostarczając zamówienia. Odważny dla nas eksperyment – nowa festiwalowa formuła – okazała się sukcesem. Liczba uczestniczących restauracji i gości pokazuje, jak silną markę zbudowaliśmy. Delivery Week stał się jedną z najbardziej efektywnych inicjatyw wsparcia gastronomii w Polsce - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, współorganizatorzy Festiwalu.
Podobnie jak w przypadku festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week wydarzenie odbywa się w duchu idei #SzanujJedzenie, #KochajJedzenie – poprzez system wcześniejszego zamawiania jedzenia (do godz. 23 dnia poprzedniego na dzień następny i kolejne), a więc przygotowywanie dokładnie takiej liczby zestawów menu, na jaką jest zapotrzebowanie.
Festiwal potrwa do odwołania, zainteresowane restauracje mogą nadal dołączać do wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Serwisy obiadowe i zastawa stołowa odpowiednie na co dzień

Dzisiaj jest to mniej popularne niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, jednak część osób decyduje się oddzielić serwis obiadowy i zastawę stołową codzienną od świątecznej. Co będzie odpowiednie do codziennego użytkowania? Czym kierować się przy zakupie talerzy, misek, kubków oraz sztućców dla rodziny?

Kłopoty barów i pubów serwujących piwo. Spadają jego produkcja i sprzedaż, rosną zaległości

Sezon letni to dla branży piwnej czas żniw, ale w tym roku nie uda jej się odbić po pandemicznym okresie. Polacy piją mniej piwa. Efekt? Dane z Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i Bazy Informacji Kredytowych BIK pokazują, że od maja 2021 do maja 2022 roku zadłużenie piwnych graczy wzrosło o 500%.

Potęga obrazu - o projektowaniu dla gastronomii

Zalecają się do nas obrazami, tworzą wyraziste wizualne komunikaty. O to, po co gastronomii profesjonalne identyfikacje wizualne, zapytaliśmy specjalistów. Projektanci Edgar Bąk, Aga Kotowska i Michał Loba opowiedzieli nam o swoich pracach.

Gastronomia 2.0: czy maszyny odbiorą nam pracę?

Maszyny potrafią nalewać piwo, robić koktajle, odbierać i przynosić zamówione potrawy, a także bez problemu wystawią rachunek, co przyspiesza proces płatności. Czy nowoczesna technologia wkrótce w pełni zautomatyzuje gastronomię?

Sukces restauracji - balans właściwego zarządzania i talentu szefa

Kluczowa dla powodzenia restauracji jest równowaga między finansowymi aspektami działalności a chęcią kreacji. Nawet najpiękniejsza restauracja, z genialną lokalizacją, nie będzie cieszyć się popularnością, jeśli zabraknie w niej szefa z talentem - pisze Janusz Garncarczyk, szef restauracji Lemon.

Polska kocha frytki - Glovo dzieli się danymi na Międzynarodowy Dzień Frytek

W ciągu ostatniego roku polscy użytkownicy aplikacji Glovo zamówili ponad milion porcji frytek - to aż 110 ton! Najpopularniejsze w naszym kraju są klasyczne frytki długie, na drugim miejscu plasują się karbowane, a następnie belgijskie. Tuż za podium znalazły się frytki z batatów.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej