x

Delivery Week - sukces i kontynuacja Festiwalu dostaw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.05.2020

Blisko 11 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim Festiwalu dostaw, w który zaangażowało się ponad 150 restauracji z całej Polski. Efekt? Kilkaset tysięcy złotych trafiło do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych. Pomocowy Festiwal potrwa w związku z tym do odwołania!

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem oraz trudną, epidemiologiczną rzeczywistość twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na zupełnie nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w Festiwalu lokale, które kontynuują swoją działalność w jedynej, możliwej postaci – czyli dowozów i wynosów. I tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczy 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne.
– To mądrze przemyślana forma festiwalu dostosowana do obecnych, trudnych dla gastronomii czasów. Jest dużym wsparciem i dodatkową możliwością na dotarcie do nowych klientów i usatysfakcjonowanie stałych. Czy pomaga? Oczywiście. Z pewnością jest dużym uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z wtórującą nam ideą „comfort food”. Z perspektywy przedsiębiorców aktualnie każda możliwość aktywności: vouchery, festiwale na dowóz, własne wyroby i wypieki, zwiększają szanse na przetrwanie restauracji, a następnie powrót do normalności. Delivery Week to także szansa na promocję lokalu, która jest niezwykle ważna w sferze online, szczególnie teraz, gdy restauracja nie zajmowała się wcześniej jedzeniem na wynos. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
Warto podkreślić, że restauracje samodzielnie tworzą materiały do promowania swojej oferty – zdjęcia i video z procesu przygotowywania posiłków, zachowania norm, dostaw, prezentujące nowe menu. O tym wszystkim restauratorzy i organizatorzy informują w swoich kanałach społecznościowych. Ich popularność i grono wiernych fanów festiwali kulinarnych spowodowało, że już 11 tysięcy Gości skorzystało z wydarzenia, wspierając polską scenę restauracyjną.
– Cieszymy się, że jako wieloletni partner restauratorów mogliśmy w tym trudnym czasie wspierać ich w najbardziej efektywny sposób, dostarczając zamówienia. Odważny dla nas eksperyment – nowa festiwalowa formuła – okazała się sukcesem. Liczba uczestniczących restauracji i gości pokazuje, jak silną markę zbudowaliśmy. Delivery Week stał się jedną z najbardziej efektywnych inicjatyw wsparcia gastronomii w Polsce - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, współorganizatorzy Festiwalu.
Podobnie jak w przypadku festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week wydarzenie odbywa się w duchu idei #SzanujJedzenie, #KochajJedzenie – poprzez system wcześniejszego zamawiania jedzenia (do godz. 23 dnia poprzedniego na dzień następny i kolejne), a więc przygotowywanie dokładnie takiej liczby zestawów menu, na jaką jest zapotrzebowanie.
Festiwal potrwa do odwołania, zainteresowane restauracje mogą nadal dołączać do wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Międzynarodowe występy

Poland National Culinary Team OSSKiC wystąpi na ExpoGast Culinary World Cup2018 w Luksemburgu.

Nie do końca zrównoważone

Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej.

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Wypalenie zawodowe. Jak mu zaradzić?

Dopada zwykle niespodziewanie. Typowe objawy to: stałe poczucie zmęczenia wykonywanymi obowiązkami, brak motywacji i niechęć do własnej pracy, negatywne podejście do gości oraz współpracowników, brak pewności siebie, obniżona efektywność, kreatywność i samodzielność.

Chińscy inwestorzy nadciągają do restauracji w Europie

Co zmieniło się po dwóch miesiącach po zniesieniu lockdownu w Chinach? I czy Chińczycy zaczną masowo przejmować polskie firmy? A także o chińskich planach stworzenia silnego biznesu gastronomicznego w Europie opowiada Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting.

Z Kaukazu nad Wisłę. Kuchnia gruzińska podbija polską gastronomię

Gruzińskie przysmaki zdobywają podniebienia Polaków, a przedsiębiorcy wyciągają z tego wnioski. W dużych miastach jak grzyby po deszczu wyrastają piekarnie oferujące chleb puri i ciepłe placki chaczapuri oraz restauracje serwujące inne potrawy z rejonu Kaukazu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej