x

Kreatywna promocja dań na wynos. Jak to się robi w The Cool Cat?

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    07.05.2020

Czy dla bieżącej, wciąż ograniczonej działalności lokali gastronomicznych fakt ponownego udostępnienia muzeów do zwiedzenia może mieć jakiekolwiek znaczenie? Warszawska restauracja The Cool Cat wie, jak to wykorzystać! Sprawdź, w jak kreatywny sposób promuje swoje dania na wynos.

Zdjęcie: Facebook.
Zdjęcie: Facebook.
W ramach II etapu odmrażania gospodarki, 4 maja zostały otwarte do zwiedzania muzea, a na fanepage’u restauracji The Cool Cat pojawiła się zapowiedź wydarzenia (zaplanowanego na 6 maja): „Wielkie otwarcie Muzeum Restauracji!”.

– Zapraszamy na oglądanie ekspozycji „Kiedyś to było!”, na której będą mogli Państwo zapoznać się z oryginalnie zachowaną restauracją z początku XXI w. Restauracja mieściła się na Warszawskim Powiślu, przy ulicy Solec 38, i w tej samej lokalizacji postanowiliśmy otworzyć naszą wystawę. Co więcej! Będzie można wypić kawę zaparzoną w autentycznym ekspresie z czasów sprzed pandemii Covid19 i zjeść specjały podawane w tamtych czasach. Obsługa muzeum doskonale pamięta te zamierzchłe czasy i chętnie zobaczy wasze zamaskowane twarze, by choć trochę poczuć się jak kiedyś. Nasz sklepik z pamiątkami „CooLveniry” będzie otwarty codziennie w godzinach 10-20. Wszystko oczywiście na wynos i z zachowaniem reżimu sanitarnego! (niech żyje reżim sanitarny NIECH ŻYJE!) Wstęp bezpłatny! – czytamy w opisie wydarzenia.

„Muzeum” zostało otwarte, sprawdziliśmy jak działa.

Jak szybko po zamrożeniu przez rząd gastronomii wystartowaliście z daniami na wynos?
Zosia Pazik, Kuba Kaftański, właściciele restauracji: – Mamy dwie restauracje: na Marszałkowskiej (The Cool Cat TR) i na Solcu (The Cool Cat). Na Marszałkowskiej z daniami na wynos wystartowaliśmy 18 marca. Organizowaliśmy dużo kreatywnych działań mających na celu ich wsparcie. Wtedy, 18 marca wystartowaliśmy z promocją „Prestiżowy papier toaletowy gratis do zamówień powyżej 50 zł”. To oczywiście był żart, ale spotkał się z ogromnym odzewem. Żart żartem, ale do wynosów faktycznie dorzucaliśmy rolkę papieru.

Aktualna akcja nawiązuje do ponownego otwarcia się muzeów?
– Trochę tak, ale trochę naprawdę jest u nas teraz jak w muzeum: można wejść i zobaczyć, jak było kiedyś... Przede wszystkim to żart.

Muzeum to symbol przeszłości. Czy w waszym przypadku ta muzealna narracja to sygnał o zamknięciu lokalu? Jak zapatrujecie się na przyszłość?
– Wręcz przeciwnie, to sygnał, że ponownie otwieramy nasz drugi lokal, przy Solcu. Intensywny marketing wynosów z lokalu na Marszałkowskiej i jego dobre, dzięki temu, wyniki, zachęciły nas do otwarcia restauracji na Solcu. Gdy rząd ogłosił zamkniecie knajp, ale z możliwością dowozu, całą uwagę skupiliśmy na lokalu na Marszałkowskiej, bo tam już współpracowaliśmy z platformami delivery: Uberem i Woltem. Ci pośrednicy, jak wiadomo, mają zabójcze prowizje dla restauracji, ale szybko z propozycją współpracy zwrócił się do nas Tomasz Czudowski z restauracji alewino, który organizował platformę wspieramgastro.warszawa.pl Dziś wszystkie nasze działania marketingowe wspierają tylko tę platformę.

Jakie są hity z waszego menu na wynos?
Yuba, czyli kożuch sojowy - danie dostępne na wynos w Cool Cat. Zdjęcie: Facebook.com.
Yuba, czyli kożuch sojowy - danie dostępne na wynos w Cool Cat. Zdjęcie: Facebook.com.
– Te, co w restauracji. K-fries, czyli koreański street food: frytki z serem i wołowiną w sosie bulgogi, do tego kimchi, kolendra, dymka, jalapeño. Kaftan burger, czyli nasza kultowa maślana bułka z kotletem wołowym i panierowanym cheddarem. Jeszcze KFC Korean Fried Chicken, kimchi w słoiku czy karmel miso - murowany efekt wow. Mamy też dużo dań wegańskich, wśród których hitem jest KFC Korean Fake Chicken – to panierowana yuba, czyli kożuch sojowy.

 Dużo osób zamówiło coś w pierwszym dniu działalności „Muzeum”?
 – Pogoda pokrzyżowała nam trochę plany, bo w „Muzeum” są tylko odbiory osobiste, ale jesteśmy pewni, że lepsza aura przełoży się na lepszą sprzedaż. W lokalu na Marszałkowskiej dowozy śmigają jak zawsze dobrze.


 

 

 

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Co zamawiamy w dostawie podczas kwarantanny?

Uber Eats przeanalizował zamówienia swoich użytkowników w okresie społecznej izolacji. Jakie są najpopularniejsze wybory Polaków podczas przymusowej kwarantanny, czym różnimy się od innych nacji oraz po co najchętniej sięgamy na śniadanie?

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Najlepsi kucharze zapraszają do gotowania online

Znani szefowie kuchni zmuszeni do zamknięcia swych restauracji z powodu pandemii, otworzyli wrota domowych kuchni i z pomocą social mediów dzielą się przepisami oraz tajnikami sztuki kulinarnej. Czego można się nauczyć od Marcina Przybysza, Massimo Bottury, Farrana Adrii czy Erica Riperta?

Jaką strategię przybrać, żeby przetrwać na rynku?

Pandemia koronawirusa poważnie dotknęła rynek gastronomiczny. Wiele lokali zawiesiło swoje funkcjonowanie. Ci, którzy podjęli walkę, wypracowują ciekawe strategie, które mogą okazać się kluczowe dla funkcjonowania także w czasach po kryzysie.

Od 18 maja mogą ruszyć restauracje! Nie tylko te z ogródkami!

Dozwolone będzie obsługiwanie gości nie tylko przy stolikach na zewnątrz, jak wcześniej spekulowano, ale także w środku wszystkich lokali gastronomicznych. Warunek - zachowanie limitu jednego klienta na 4 m kw powierzchni.

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej