x

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    04.05.2020

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Pracownicy restauracji będą mieli obowiązek pomiaru temperatury i noszenia masek. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Pracownicy restauracji będą mieli obowiązek pomiaru temperatury i noszenia masek. Zdjęcie: Shutterstock.com.


Chodzi o należące do spółki restauracje sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK.
– Zależy nam na tym, aby nasze restauracje były strefami wolnymi od koronawirusa oraz żeby były to miejsca bezpieczne dla naszych gości i pracowników. „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” to efekt pracy zespołów wewnętrznych, dostawców oraz konsultacji z ekspertami zewnętrznymi. Już teraz kończymy przygotowania w zakresie zapewnienia środków dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń dla restauratorów i personelu – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
Poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa firma wdroży we wszystkich sieciach dodatkowe procedury:

    1. Stoliki będą dezynfekowane po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na prośbę gości.
    2. Kelnerzy i kucharze będą mieli obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek.
    3. Restauracje zapewnią gościom płyn dezynfekujący w toaletach oraz w widocznym miejscu na sali konsumpcyjnej.
    4. Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu.
    5. Na prośbę gościa udostępniane będą jednorazowe sztućce.
    6. Przyprawy będą serwowane w jednorazowych opakowaniach.
    7. Naczynia i sztućce będą podwójnie wyparzane i dezynfekowane.
    8. Pracownicy restauracji przystąpią do pracy po codziennym pomiarze temperatury.
    9. Wszystkie klamki oraz włączniki w restauracji będą dezynfekowane kilka razy dziennie.
    10. Liczba audytów bezpieczeństwa zostanie podwojona w całej sieci.

„Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” będzie rozszerzana o kolejne punkty, w tym o zasady, które będą wprowadzane przez rząd, a które nie są jeszcze uwzględnione w nowych procedurach spółki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Stava uruchamia akcję #bezpiecznedowozy

Eksperci Stava i Związku Pracodawców HoReCa wypracowali rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków. Jest to zestaw procedur, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy - obsługę restauracji, kurierów i konsumentów.

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Sky Latte - pomysłowa kawa dla wiernych klientów

Wygląda zjawiskowo - jak kawa z obłoczkiem. Nad filiżanką unosi się kusząca biała, błękitna lub różowa chmurka. Kawa Sky Latte z The White Bear Coffee w Białymstoku nie jest do kupienia - to prezent i podziękowanie od baristów dla klientów, którzy są z nimi mimo wszystko.

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

Gastronomia w czasie pandemii

Decyzją rządu od soboty działalność restauracji, pubów, klubów i barów podlega poważnym ograniczeniom. Zabroniono spożywania posiłków w lokalach, dozwolone jest natomiast wysyłanie ich w dostawie oraz wydawanie klientom na wynos. Jak funkcjonuje branża gastronomiczna przy tych obostrzeniach?

Przed otwarciem: oprócz produktu warto mieć dobry serwis!

- To dobry moment, aby zdecydować, jak działać po pandemii. Dla mnie rozsądne jest działanie dwutorowe - oferowanie dań i na miejscu, i na wynos - mówi Katarzyna Błońska, współwłaścicielka restauracji Ale Wino i Fort Mokotów oraz Cukierni Kukułka w rozmowie z Marcinem Kochem (ForRest Projekt).

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej