x

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    04.05.2020

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Pracownicy restauracji będą mieli obowiązek pomiaru temperatury i noszenia masek. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Pracownicy restauracji będą mieli obowiązek pomiaru temperatury i noszenia masek. Zdjęcie: Shutterstock.com.


Chodzi o należące do spółki restauracje sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK.
– Zależy nam na tym, aby nasze restauracje były strefami wolnymi od koronawirusa oraz żeby były to miejsca bezpieczne dla naszych gości i pracowników. „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” to efekt pracy zespołów wewnętrznych, dostawców oraz konsultacji z ekspertami zewnętrznymi. Już teraz kończymy przygotowania w zakresie zapewnienia środków dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń dla restauratorów i personelu – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
Poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa firma wdroży we wszystkich sieciach dodatkowe procedury:

    1. Stoliki będą dezynfekowane po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na prośbę gości.
    2. Kelnerzy i kucharze będą mieli obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek.
    3. Restauracje zapewnią gościom płyn dezynfekujący w toaletach oraz w widocznym miejscu na sali konsumpcyjnej.
    4. Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu.
    5. Na prośbę gościa udostępniane będą jednorazowe sztućce.
    6. Przyprawy będą serwowane w jednorazowych opakowaniach.
    7. Naczynia i sztućce będą podwójnie wyparzane i dezynfekowane.
    8. Pracownicy restauracji przystąpią do pracy po codziennym pomiarze temperatury.
    9. Wszystkie klamki oraz włączniki w restauracji będą dezynfekowane kilka razy dziennie.
    10. Liczba audytów bezpieczeństwa zostanie podwojona w całej sieci.

„Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” będzie rozszerzana o kolejne punkty, w tym o zasady, które będą wprowadzane przez rząd, a które nie są jeszcze uwzględnione w nowych procedurach spółki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Hotele znów zamknięte w całej Polsce. Od 20 marca do 9 kwietnia

W całej Polsce od soboty 20 marca do 9 kwietnia obowiązują rozszerzone obostrzenia. Gastronomia bez zmian - tylko na wynos i w dowozie, do odwołania.

Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców

Firma Grant Thornton, Santander Bank Polska oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu postanowiły zorganizować bezpłatne webinary dla przedsiębiorców. Poznaj szczegóły.

Ekspert: czy branża spożywcza jest odporna na COVID-19?

Na jakie produkty spożywcze wzrósł popyt? Jak sobie radzi gastronomia? Czy Polska ma szansę utrzymać pozycję lidera w branży drobiarskiej? Analizuje Piotr Dalak, Associate Partner JP Weber i członek grupy "Agri, Food & Beverages".

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

#RoślinnieWspieramy - na ratunek lokalnej gastronomii z kuchnią wegańską

Akcja ma na celu wsparcie w czasie pandemii lokalnej gastronomii zajmującej się kuchnią wegańską. Na profilach społecznościowych RoślinnieJemy pojawił się krótki film zachęcający do zmawiania roślinnych posiłków w lokalnych barach i restauracjach.

Nowe obostrzenia na Mazowszu i w Lubuskiem. Co się zmieni dla branży HoReCa?

Nowe zasady w województwach mazowieckim i lubuskim zaczną obowiązywać od poniedziałku 15 marca. Znów zamknięte zostaną hotele, instytuty kultury i baseny, a galerie handlowe będą działać w ograniczonym zakresie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej