x

Polacy chcą wiedzieć więcej o rodzimym winie. Skąd taki wniosek?

Kategoria: Wino    29.04.2020

Blisko 50 tysięcy wyświetleń live’ów, ponad 400 udostępnień filmów na Facebooku oraz zasięg, który wyniósł prawie 100 tysięcy odbiorców - Festiwal Polskie Wino Online, pierwsza taka wirtualna inicjatywa w naszym kraju, okazał się sukcesem.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Festiwal odbywał się na facebookowym profilu winnicy Dwór Sanna. Odwiedziny w 12 winnicach z całej Polski, rozmowy na temat łączenia polskiego wina oraz dyskusje z najlepszymi polskimi sommelierami i dziennikarzami – Festiwal Polskie Wino Online to były 4 dni intensywnych spotkań na żywo.
– Ze wszystkich spotkań płynie w zasadzie jeden wniosek – o ogromnej roli promocji i bezpośredniego dotarcia do odbiorcy. Cieszymy się, że Festiwal spełnił tę rolę. I nie zamierzamy poprzestać na tym wydarzeniu. Na pewno wkrótce zaprosimy wszystkich miłośników polskiego wina na kolejne spotkania na żywo – zapraszamy na profil Festiwal Polskie Wino – dodaje Katarzyna Grabowska, organizatorka Festiwalu.
Winiarze, tacy jak Karol Nizio z Dworu Sanna, Nestor Kościański z Winnicy Moderna czy Anna Nowakowska z Winnicy Gródek, zdradzali sekrety swojej pracy, pokazywali, jak wyglądają ich winnice, a także odpowiadali na pytania o swoje wina. Sommelierzy potwierdzili, że polskie wina pija się zarówno w restauracjach w Polsce, jak i zagranicą oraz że zdecydowanie częściej niż jeszcze dwa lata temu serwują polskie wina swoim gościom. Kuba Janicki i Tomasz Prange-Barczyński udowodnili natomiast, że w Polsce istnieje turystyka winna.
Łącznie odbyło się 20 live’ów, każde spotkanie wzbudzało emocje, pojawiały się dziesiątki pytań, na które paneliści starali się na bieżąco odpowiadać. W ciągu 4 dni blisko 100 tys. osób dowiedziało się, że polskie wino idealnie łączy się z jedzeniem, że hipsterzy uwielbiają wina z polskich winnic oraz że w naszym kraju produkuje się również bardzo dobrej jakości wina musujące.
Było też coś dla miłośników książek i filmu – Sławomir Sochaj prześledził obecność wina w swoich ulubionych książkach i filmach. Spotkania prowadzili Maciej Nowicki – dziennikarz portalu Winicjatywa oraz magazynu Ferment oraz Małgorzata Minta, dziennikarka, partner programowy Festiwalu.
– Podczas Festiwalu Polskie Wino online mieliśmy niepowtarzalną okazję lepiej poznać polskie wino i winnice. W sumie statystyki pokazują, że dotarliśmy do ogromnej liczby osób. W tym trudnym dla wszystkich okresie trzeba zmieniać sposoby informowania o polskim winie, dlatego cieszymy się, że pierwsza edycja Festiwalu okazała się tak dużym sukcesem – mówi Karol Nizio, właściciel winnicy Dwór Sanna, organizator Festiwalu.
Rozmowy oraz spotkania odbywające się w ramach pierwszej edycji Festiwalu Polskie Wino online można cały czas całkowicie za darmo obejrzeć na Facebooku - na profilu organizatora winnicy Dwór Sanna oraz na specjalnym fanpage’u Festiwal Polskie Wino.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej