x

[Q&A] Jaka jest różnica między Tarczą 1.0 a 2.0?

Kategoria: Koronawirus - Finanse    24.04.2020

Najważniejsze różnice między pierwszą i drugą wersją Terczy antykryzysowej w zakresie finansowania pracowników i jednoosobowych działalności gospodarczych omawia Magdalena Pyszczek z For Rest Projekt.

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Autorka: Magdalena Pyszczek, For Rest Projekt

Jakie są najważniejsze różnice między Tarcza antykryzysową 1.0 a Tarczą antykryzysową 2.0 w zakresie dofinansowań pracowników?

Tarcza 2.0 wydłużyła okres pobierania postojowego do 3 miesięcy z jednorazowej wypłaty proponowanej w Tarczy 1.0. Zasada składania wniosków nie uległa zmianie – to zleceniodawca składa wnioski dla każdego zleceniobiorcy. Po wypłacie pierwszego postojowego to zleceniobiorca wypełnia oświadczenie, że jego sytuacja nie uległa poprawie w kolejnym miesiącu i wysyła do ZUS. Druk wniosku będzie opracowany dopiero w maju przez ZUS.

 

Jakie są najważniejsze różnice między Tarcza 1.0 a Tarcza 2.0 w zakresie dofinansowań osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą?

W Tarczy 1.0 otrzymanie postojowego wiązało się z progiem przychodu. W Tarczy 2.0 ten wymóg został zniesiony. Trzeba tylko wykazać spadek dochodu minimum 15% w stosunku do miesiąca poprzedzającego.

Autor tekstu: Magdalena Pyszczek
O AUTORZE
Magdalena Pyszczek
W branży gastronomicznej zajmuje się kosztami i optymalizacją produkcji. Na stałe związana z firmą Food Bazar. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła również podyplomowe studia z zakresu zarządzanie zasobami ludzkimi oraz mediacje na Akademii Górniczo-Hutniczej. Tworzy skuteczne narzędzia do analizy i kontroli finansowej. Doskonale łączy humanistyczne wykształcenie z badawczym zacięciem. Uwielbia skomplikowane i trudne zadania do rozwiązania, świetnie porusza się w gąszczu skomplikowanych przepisów. Magdy pasją oraz drugą profesją jest osteopatia zwierząt.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej