x

Partner Center: Jesteśmy partnerami nie tylko na czas prosperity

Kategoria: Wino    22.04.2020

- Najważniejszą wartością jest dla nas partnerstwo. Zanim pojawiły się założenia tzw. "tarczy antykryzysowej" opracowaliśmy plan pomocy dla naszych odbiorców - hoteli i restauracji - polegający na rozłożeniu na dogodne raty ich zobowiązań finansowych - mówi Adam Drozdowski z zarządu Partner Center.

Adam Drozdowski z zarządu Partner Center. Zdjęcie: materiały prasowe.
Adam Drozdowski z zarządu Partner Center. Zdjęcie: materiały prasowe.
Epidemia koronawirusa wpływa bezpośrednio na nasze życie i na większość gałęzi gospodarki. Jak na tym tle wygląda sytuacja w branży winiarskiej?
Adam Drozdowski: – Nasza branża znalazła się z dnia na dzień w bardzo trudnej, kryzysowej sytuacji. Partner Center swoją działalność handlową opiera na obu głównych kanałach dystrybucji jakim są Off Trade i HoReCa. Jednak wszystko zmieniło się wraz z wprowadzeniem na terenie naszego kraju stanu epidemicznego związanego z rozwojem wirusa SARS-CoV2. Na skutek tego pojawiły się, decyzją władz państwowych, bardzo istotne ograniczenia, przede wszystkim w funkcjonowaniu sektora HoReCa. W tym miejscu trzeba podkreślić, że dla naszej firmy ten sektor jest niezwykle istotny, ponieważ współpracujemy zarówno z międzynarodowymi, jak i lokalnymi sieciami hoteli, a także z kluczowymi na rynku polskim restauracjami. W sumie w tym segmencie obsługujemy kilkuset klientów.
Co się zmieniło w sektorze HoReCa po wprowadzeniu stanu epidemicznego i kolejnych, coraz bardziej restrykcyjnych ograniczeń?
– Nasi partnerzy z poszczególnych kanałów dystrybucji zostali dotknięci ograniczeniami w różnym stopniu. Restauracje musiały zaprzestać normalnej działalności. Duża część z nich przestawia się na realizację zamówień w systemie dowozów, starając się adaptować do nowej rzeczywistości, jednak nie wszyscy nasi partnerzy są przygotowani na taką formę ze względu na charakter prowadzonego biznesu. W najgorszej sytuacji znalazły się hotele, zarówno te sieciowe, jak i prywatne zmuszone do anulowania wszystkich bieżących rezerwacji i zamknięcia. Stawia to wszystkich naszych partnerów w bardzo trudnej sytuacji finansowej.
Jakie rozwiązanie i pomoc zaproponowało Partner Center?
– Najważniejszą wartością jest dla nas partnerstwo. Ze wszystkimi hotelami i restauracjami budujemy relacje od dawna i wiemy, że w tak trudnych chwilach musimy trzymać się razem. Razem też powinniśmy stawić czoła obecnemu kryzysowi. Dlatego postanowiliśmy nie czekać na pomoc państwa i rządu. Jeszcze zanim pojawiły się pierwsze założenia tzw. „tarczy antykryzysowej” opracowaliśmy specjalny plan pomocy finansowej dla naszych odbiorców, polegający na rozłożeniu na dogodne raty ich zobowiązań finansowych. Specjalny plan długoterminowej spłaty został dostosowany do obecnej sytuacji, w jakiej znalazła się branża i mamy nadzieję, że pozwoli na łagodniejsze przejście naszym partnerom przez najbliższe trudne miesiące. Nasze rozwiązanie przedyskutowaliśmy z klientami i zostały w maksymalnie uproszczonej formie do nich przesłane.
Jaka jest reakcja Waszych partnerów na przedstawione propozycje?
– Rozmawiamy z nimi cały czas. Mamy świadomość, w jak trudnej i niepewnej sytuacji się z dnia na dzień znaleźli. Ale już wiemy, że nasze propozycje spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem.
W sytuacji gdy nagle nasi partnerzy tracą większość swoich przychodów to możliwość rozłożenia w długiej perspektywie czasu zobowiązań wydaje się najlepszym rozwiązaniem i realną pomocą. I to nas bardzo cieszy. Dotychczasowe komentarze (cytowane poniżej) to potwierdzają.
Co będzie po pandemii? Jaka będzie kondycja braży HoReCa?
– Nie wiemy, jak długo potrwa obecna sytuacja, nie wiemy jeszcze jakie będą implikacje na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Z pewnością nie należy oczekiwać, że natychmiast po zlikwidowaniu wprowadzonych obostrzeń oraz gdy zagrożenie przeminie hotele i restauracje zapełnią się klientami. To niemożliwe. To z pewnością będzie trwało długi czas. Dlatego musimy być wszyscy przygotowani na powolny proces powrotu do stanu sprzed epidemii. Będzie to wymagało ciężkiej pracy całej naszej branży, zarówno dostawców, hotelarzy, restauratorów jak i konsumentów, ponieważ to wszystko w ich rękach.
Zarówno Partner Center jak i państwa partnerzy z branży HoReCa mimo wszystko patrzą z optymizmem w niepewną przyszłość...
– To prawda. Nie poddajemy się i mamy głębokie przekonanie, że zaproponowana przez nas pomoc finansowa będzie jeszcze jednym elementem budującym nasze silne relacje biznesowe i pozwoli na zbudowanie głębokiego zaufania do sprawdzonego partnera, jakim jest Partner Center.
Ciężko pracujemy i trzymamy kciuki za jak najszybszy powrót do aktywnej działalności operacyjnej, koniec izolacji i ograniczeń oraz możliwość bezpośredniego spotkania z naszymi klientami i wzniesienia toastu znakomitym winem razem z naszymi przyjaciółmi.
Nie zapominajmy, iż łatwo być partnerem w czasach, gdy biznes doskonale prosperuje, ale prawdziwe partnerstwo w relacjach dostawca-klient widać wtedy, gdy pojawiają się problemy.

OPNIE KONTRAHENTÓW PARTNER CENTER
Dariusz Cieśla, dyrektor Hotelu Przy Młynie w Rybniku:
Różne firmy oferują różne możliwości, lecz nie ukrywam, że oferta Partner Center jest jedną z najkorzystniejszych, przygotowanych na zasadach partnerskich i z wielkim zaangażowaniem. Dzięki takim działaniom bardzo szybko będziemy mogli zweryfikować firmy, z którymi będziemy dalej współpracować po ustaniu pandemii i powrocie do normalności, a z którymi będziemy kończyć współpracę z powodu braku elastyczności i negatywnego podejścia do globalnego problemu.

Dorota Waga, prezes zarządu Hotelu Sielanka nad Pilicą:
Hotelarstwo i gastronomia są jednymi z najbardziej poszkodowanych branż w wyniku wprowadzenia ograniczeń w związku z pandemią COVID-19. Jakkolwiek rozumiemy cel wprowadzenia rządowych regulacji, stanęliśmy w obliczu krachu na niewyobrażalną dotąd skalę. Od połowy marca nasze przedsiębiorstwa są zamknięte i odcięte od jakiejkolwiek możliwości uzyskania przychodów. W obecnej sytuacji relacje partnerskie czy słowa takie, jak solidarność nabierają realnego, konkretnego znaczenia. Inicjatywa zaproponowana przez Partner Center to dobry prognostyk na przyszłość!

Maciej Chojna, prezes Stowarzyszenia Beskidzki Klub Kulinarny:
Sytuacja w jakiej znalazła się nasza branża ma przynajmniej dwojakie znaczenie: po pierwsze czas na dogłębną analizę dotychczasowej działalności, po drugie możliwość pracy rozwojowej w fazie planowania żeby po powrocie do normalności móc z gotowym planem rozpocząć nowy rozdział gastronomii z większą świadomością i dojrzałością. Jak na razie jesteśmy w stresie związanym z pandemią, a zaraz obok biegnie stres ekonomiczny, który wkrótce weźmie górę nad tym pierwszym i będzie to prawdziwa weryfikacja branży. Przetrwają nie tylko ci z największym kapitałem zapasowym, ale również ci przedsiębiorcy, dla których celem głównym nie jest zarabianie pieniędzy, ale rozwój.

Radosław Fischbach, główny doradca zarządu ds. gastronomii w Nosalowy Dwór Resort&SPA:
Program ratalny spłaty, przygotowany przez Partner Center pozwala na swego rodzaju komfort – przesuwa potężne środki finansowe w czasie i pokazuje jak ważne są w biznesie relacje. Kluczowe jest tam użycie zwrotu „nasz problem” zamiast „mój problem”.

Agnieszka Surmańska, dyrektor ds. sprzedaży Hotelu Chopin w Sochaczewie:
Chciałabym bardzo podziękować firmie Partner Center Sp. z o.o. za nowatorskie działanie związane z obsługą naszego zadłużenia. Branża gastronomiczna jako jedna z wielu znalazła się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Jakakolwiek pomoc w utrzymaniu płynności finansowej jest w obecnej chwili na wagę złota. Cieszy mnie fakt, iż są firmy, które same wychodzą z propozycją rozciągnięcia w czasie naszego zadłużenia.

 

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej