x

W Nespresso Professional Dzień Ziemi jest codziennie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.04.2020

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi - przyglądamy się problemom naszej planety. Nespresso od lat wspiera ochronę środowiska, rozwijając plantacje w duchu zrównoważonego rozwoju, zalesiając tereny wokół upraw kawowców, pozyskując surowce z certyfikowanych źródeł i i stosując recykling.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W tym roku przypada 50. rocznica ustanowienia Światowego Dnia Ziemi. W pierwszy w historii Dzień Ziemi, 22 kwietnia 1970 r., 20 milionów Amerykanów wyszło na ulice miast, by zademonstrować wspólne dążenie do utrzymania zdrowego i zrównoważonego środowiska. Na transparentach pojawiły się hasła przeciwko wyciekom ropy, trującym fabrykom, zanieczyszczeniu wód, toksycznym odpadom, stosowaniu pestycydów i wymieraniu gatunków. Po 50. latach te same problemy są nadal aktualne i doszły nowe…
Hasłem tegorocznych obchodów Dnia Ziemi są działania na rzecz klimatu (Climate Action). Zmiany klimatu stanowią największe wyzwanie dla przyszłości ludzkości oraz systemów podtrzymujących nasze życie i możliwość zamieszkiwania Ziemi.
Do końca 2020 r., w ramach światowych działań Nespresso na rzecz środowiska, będzie już posadzonych 5 mln drzew. Regularne zalesianie odbywa się w takich krajach jak: Etiopia, Gwatemala, Indonezja i Kolumbia, skąd pozyskiwana jest kawa. Drzewa wzbogacają glebę i zapewniają tak ważny dla upraw kawowców cień. Chronią też plantacje przed zbyt obfitymi opadami, a ich korzenie pomagają zapobiegać erozji gleby. Pochłaniają też dwutlenek węgla. Dzięki m.in. zalesianiu, od 2009 r. Nespresso zmniejszyło ślad węglowy każdej filiżanki kawy o 20 procent.
Od ponad 15 lat działa też program Nespresso AAA Sustainable Quality™. Jest on przykładem odpowiedzialnego podejścia do pozyskiwania kawy, przy jednoczesnej trosce o farmerów, ich rodziny, społeczności lokalne i środowisko.
– Program, który stworzyliśmy wspólnie z Rainforest Alliance, łączy naszą ekspertyzę w dziedzinie kawy z wiedzą tej organizacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w społeczeństwie i środowisku oraz dobrych praktyk agronomicznych, czyli takich, które są korzystne zarówno dla ludzi, jak i dla naszej planety – podkreśla Anna Oleksak, Coffee Ambassador Nespresso.
Dzięki bezpośredniej współpracy Nespresso z farmerami przy wdrażaniu dobrych praktyk rolniczych, reagowaniu na ich potrzeby i dostarczaniu rozwiązań, które pomagają im uzyskiwać lepsze uprawy i dbać o kondycję plantacji, poprawia się też jakość kawy. Plantatorzy uczą się także, jak utrzymywać stałą, wysoką jakość ziaren, a tym samym więcej na tym zarabiają i żyją w lepszych warunkach. Obecnie 94% kawy Nespresso pozyskiwane jest z plantacji uczestniczących w programie AAA.
Od 2009 r. Nespresso jest członkiem-założycielem ASI (Aluminium Stewardship Initiative), razem z dostawcą surowca firmą Rio Tinto i Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (International Union for Conservation of Nature – IUCN). ASI to globalny standard dla zrównoważonego pozyskiwania i użytkowania aluminium.
Ten nieszlachetny metal, z którego wytwarzane są kapsułki, nie tylko chroni świeżość kaw Nespresso, ale również, wykorzystany w odpowiedzialny sposób, ma znikomy wpływ na środowisko. Surowiec ten może być przetwarzany w nieskończoność bez utraty swoich właściwości. W procesie recyklingu aluminium zużywa się do 95% energii mniej niż w przypadku produkcji tzw. metali pierwotnych. Jednocześnie redukcji ulega emisja śladu węglowego, którego aż 86% powstaje pomiędzy wydobyciem surowca a produkcją.
– W ramach odpowiedzialności za produkt i dbałości o środowisko, Nespresso Professional w Polsce prowadzi programu recyklingu, umożliwiając klientom biznesowym zwrot zużytych kapsułek. Udział w programie jest wygodny i nie generuje dodatkowych kosztów. Klienci, którzy dołączą do programu, otrzymują pełne wsparcie Nespresso: od bezpłatnych toreb do gromadzenia zużytych kapsułek, poprzez duże kontenery zbiorcze, po odbiór zużytych kapsułek  – wyjaśnia Iwona Żelazna, B2B Marketing Manager Nespresso.
Zgromadzone kapsułki poddawane są procesowi przetwarzania, podczas którego aluminium i kawa zostają od siebie oddzielone. Po separacji surowców, aluminium wykorzystywane jest w przemyśle metalurgicznym, a kawa do produkcji nawozów czy wysokoenergetycznych biopaliw. Odzyskane w procesie recyklingu aluminium może posłużyć do produkcji puszek na napoje, rowerów, komputerów lub nowych kapsułek.
Poprzez swoje rozwiązanie – system porcjowania kawy – Nespresso chce także uwrażliwić konsumentów na oszczędność wody i samej kawy – efektu pracy wielu ludzi na całym świecie. Często zdarza się tak, że rano przed pracą otwieramy opakowanie zmielonej kawy, wsypujemy trochę do filtra lub kawiarki, zalewamy wodą, a potem pijemy tylko kilka łyków spiesząc się do obowiązków. Tymczasem system porcjowania kawy Nespresso powstał, żeby zachować precyzję i wymierzyć dokładną ilość wody, zmielonej kawy i energii potrzebnych do stworzenia idealnej porcji napoju, bez marnowania. Warto o tym pomyśleć, nie tylko w Światowym Dniu Ziemi.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

RESTAURACYJNA MANUFAKTURA

Własnej roboty pieczywo, makarony, przetwory czy lody - coraz więcej lokali ma je w ofercie. Jak można wykorzystać ten potencjał i wyjść poza standardową działalność restauracji?

Grzegorz Wejer o psychologii sprzedaży w restauracji

Kelner i gość to zazwyczaj obce sobie osoby, dlatego kluczowym elementem efektywnej sprzedaży staje się relacja z klientem. Przy budowie tej relacji, a co za tym idzie - systemu sprzedaży, powinniśmy wykorzystywać dwa narzędzia: efekt pierwszego wrażenia i efekt świeżości.

Czy załamie się rynek dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego?

Na razie nie ma paniki na rynku dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego. Widać natomiast duże zaniepokojenie związane z nieznaną dotąd sytuacją, która przyniesie skutki niewiadomej skali.

Powstanie pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet

Sprzęt kuchenny najnowszej generacji, nowoczesne stanowiska barmańskie i baristyczne, do tego bogaty program szkoleń kulinarnych i sommelierskich oraz spotkań z kucharzami z całej Europy - tak zapowiada się pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet.

SMAKOWANIE SZTUKI

Zazwyczaj chodzi się tam, by zaspokoić potrzeby ducha, nie ciała. Ale coraz częściej muzea oraz galerie stają się przybytkami nie tylko kultury, ale i ciekawych, intrygujących kulinariów, które stanowią atrakcję samą w sobie.

Cisowianka wyróżniona Superbrands 2018

Marka zdobywa ten tytuł już po raz dziewiąty z rzędu

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej