x

W Nespresso Professional Dzień Ziemi jest codziennie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.04.2020

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi - przyglądamy się problemom naszej planety. Nespresso od lat wspiera ochronę środowiska, rozwijając plantacje w duchu zrównoważonego rozwoju, zalesiając tereny wokół upraw kawowców, pozyskując surowce z certyfikowanych źródeł i i stosując recykling.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W tym roku przypada 50. rocznica ustanowienia Światowego Dnia Ziemi. W pierwszy w historii Dzień Ziemi, 22 kwietnia 1970 r., 20 milionów Amerykanów wyszło na ulice miast, by zademonstrować wspólne dążenie do utrzymania zdrowego i zrównoważonego środowiska. Na transparentach pojawiły się hasła przeciwko wyciekom ropy, trującym fabrykom, zanieczyszczeniu wód, toksycznym odpadom, stosowaniu pestycydów i wymieraniu gatunków. Po 50. latach te same problemy są nadal aktualne i doszły nowe…
Hasłem tegorocznych obchodów Dnia Ziemi są działania na rzecz klimatu (Climate Action). Zmiany klimatu stanowią największe wyzwanie dla przyszłości ludzkości oraz systemów podtrzymujących nasze życie i możliwość zamieszkiwania Ziemi.
Do końca 2020 r., w ramach światowych działań Nespresso na rzecz środowiska, będzie już posadzonych 5 mln drzew. Regularne zalesianie odbywa się w takich krajach jak: Etiopia, Gwatemala, Indonezja i Kolumbia, skąd pozyskiwana jest kawa. Drzewa wzbogacają glebę i zapewniają tak ważny dla upraw kawowców cień. Chronią też plantacje przed zbyt obfitymi opadami, a ich korzenie pomagają zapobiegać erozji gleby. Pochłaniają też dwutlenek węgla. Dzięki m.in. zalesianiu, od 2009 r. Nespresso zmniejszyło ślad węglowy każdej filiżanki kawy o 20 procent.
Od ponad 15 lat działa też program Nespresso AAA Sustainable Quality™. Jest on przykładem odpowiedzialnego podejścia do pozyskiwania kawy, przy jednoczesnej trosce o farmerów, ich rodziny, społeczności lokalne i środowisko.
– Program, który stworzyliśmy wspólnie z Rainforest Alliance, łączy naszą ekspertyzę w dziedzinie kawy z wiedzą tej organizacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w społeczeństwie i środowisku oraz dobrych praktyk agronomicznych, czyli takich, które są korzystne zarówno dla ludzi, jak i dla naszej planety – podkreśla Anna Oleksak, Coffee Ambassador Nespresso.
Dzięki bezpośredniej współpracy Nespresso z farmerami przy wdrażaniu dobrych praktyk rolniczych, reagowaniu na ich potrzeby i dostarczaniu rozwiązań, które pomagają im uzyskiwać lepsze uprawy i dbać o kondycję plantacji, poprawia się też jakość kawy. Plantatorzy uczą się także, jak utrzymywać stałą, wysoką jakość ziaren, a tym samym więcej na tym zarabiają i żyją w lepszych warunkach. Obecnie 94% kawy Nespresso pozyskiwane jest z plantacji uczestniczących w programie AAA.
Od 2009 r. Nespresso jest członkiem-założycielem ASI (Aluminium Stewardship Initiative), razem z dostawcą surowca firmą Rio Tinto i Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (International Union for Conservation of Nature – IUCN). ASI to globalny standard dla zrównoważonego pozyskiwania i użytkowania aluminium.
Ten nieszlachetny metal, z którego wytwarzane są kapsułki, nie tylko chroni świeżość kaw Nespresso, ale również, wykorzystany w odpowiedzialny sposób, ma znikomy wpływ na środowisko. Surowiec ten może być przetwarzany w nieskończoność bez utraty swoich właściwości. W procesie recyklingu aluminium zużywa się do 95% energii mniej niż w przypadku produkcji tzw. metali pierwotnych. Jednocześnie redukcji ulega emisja śladu węglowego, którego aż 86% powstaje pomiędzy wydobyciem surowca a produkcją.
– W ramach odpowiedzialności za produkt i dbałości o środowisko, Nespresso Professional w Polsce prowadzi programu recyklingu, umożliwiając klientom biznesowym zwrot zużytych kapsułek. Udział w programie jest wygodny i nie generuje dodatkowych kosztów. Klienci, którzy dołączą do programu, otrzymują pełne wsparcie Nespresso: od bezpłatnych toreb do gromadzenia zużytych kapsułek, poprzez duże kontenery zbiorcze, po odbiór zużytych kapsułek  – wyjaśnia Iwona Żelazna, B2B Marketing Manager Nespresso.
Zgromadzone kapsułki poddawane są procesowi przetwarzania, podczas którego aluminium i kawa zostają od siebie oddzielone. Po separacji surowców, aluminium wykorzystywane jest w przemyśle metalurgicznym, a kawa do produkcji nawozów czy wysokoenergetycznych biopaliw. Odzyskane w procesie recyklingu aluminium może posłużyć do produkcji puszek na napoje, rowerów, komputerów lub nowych kapsułek.
Poprzez swoje rozwiązanie – system porcjowania kawy – Nespresso chce także uwrażliwić konsumentów na oszczędność wody i samej kawy – efektu pracy wielu ludzi na całym świecie. Często zdarza się tak, że rano przed pracą otwieramy opakowanie zmielonej kawy, wsypujemy trochę do filtra lub kawiarki, zalewamy wodą, a potem pijemy tylko kilka łyków spiesząc się do obowiązków. Tymczasem system porcjowania kawy Nespresso powstał, żeby zachować precyzję i wymierzyć dokładną ilość wody, zmielonej kawy i energii potrzebnych do stworzenia idealnej porcji napoju, bez marnowania. Warto o tym pomyśleć, nie tylko w Światowym Dniu Ziemi.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Jak własna marka piwa wzmacnia wizerunek lokalu gastronomicznego?

A może by tak charakter serwowanych w lokalu potraw podkreślić smakiem piwa rzemieślniczego? To temat do rozważenia dla wszystkich właścicieli restauracji, pizzerii, burgerowni i innych miejsc, w których łączy się jedzenie z piwem.

Kuchnia roślinna w Polsce - wnioski dla gastronomii [RAPORT]

Ponad połowa Polaków od czasu do czasu jada w pełni roślinne posiłki. Najbardziej zainteresowani jesteśmy wegańskimi wersjami dań i produktów, które dobrze znamy. Producenci żywności i restauratorzy odpowiadają na zmieniające się preferencje konsumentów nowościami w ofercie.

Akademia Leona Koźmińskiego i McDonald’s Polska tworzą wspólnie studia

W całej Europie coraz popularniejsze są studia dualne, czyli praktyczne kierunki łączce naukę i przedmioty teoretyczne z praktyką zawodową. Tego typu kierunki poszukiwane są również w Polsce.

Bar Is Us - nowe narzędzie dla barmanów

Chcesz doskonalić się w swoim zawodzie? Poszukujesz profesjonalnej wiedzy o alkoholach? Szukasz inspiracji? O nowej aplikacji mobilnej wspomagającej pracę i rozwój zawodowy barmanów opowiada portalowi OuiChef.pl Bartosz Paśko, On Trade Activity Manager w Stock Polska.

Restauracyjne delikatesy online. Jak uruchomić sklep internetowy? [PORADNIK]

Wielu restauratorów sprzedaje w swych lokalach produkty delikatesowe na wynos. Kolejnym krokiem może być przeniesienie tej oferty do sklepu internetowego. Jak go uruchomić? Podpowiadamy!

Gdzie szukać ukrytych pieniędzy

Początek nowego roku to okres podsumowań oraz wyznaczania nowych celów. To także moment na kalkulacje i potencjalne zwiększenie zysku. Co zrobić, by rzeczywiście nasze obroty i zysk wzrosły?

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej