x

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    22.04.2020

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Do akcji #środynazamówienie przyłączyły się już znane sieci restauracyjne takie jak, 7 Street - Bar & Grill, Burger King, Charlie Food & Friends, Costa Coffee, KFC, MAX Premium Burgers, McDonald’s, Meet &
Fit - Slow Food, Pizza Hut, Salad Story, Starbucks, Woody's - Premium Burgers, Wrap Me, jak i lokalne restauracje min: OHY-AHY z Zielonej Góry czy Bistro Podwale z Sandomierza.

Według prognoz w 2019 r. rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld zł. Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy sprawiał, że branża działała stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, m.in: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 r. dała pracę ponad 300 tysiącom pracowników. Niestety, znacznie ograniczenie działania biznesów restauracyjnych z powodu pandemii COVID-19 negatywnie wpłynęło na branżę. Restauratorzy obawiają się o przyszłość swoją i swoich pracowników. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie, nad którą patronat objął Związek Pracodawców HoReCa.
– W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych.

OTO TREŚĆ MANIFESTU:
Restauracje, kawiarnie to Twoi najbliżsi sąsiedzi. Na co dzień witają Cię uśmiechem, dobrą kawą czy
jedzeniem. Jednak dziś potrzebują wsparcia. Możesz im pomóc dokonując zamówień na wynos lub z dostawą do domu. W zamian za to wsparcie otrzymasz to, co najlepsze – posiłki przygotowywane z sercem. Lokalne restauracje czy sieciowe lokale franczyzowe prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców lub firmy – wszyscy dziś czekają na Ciebie.
Pomóż im przetrwać ten ciężki czas, by za kilka miesięcy znów cieszyć się gościnnością tych miejsc
i serwowanymi w nich ulubionymi daniami.
#smacznewsparcie #środynazamówienie #ulubionarestauracja

Tak możesz pomóc:
1. Nagłośnij temat! Wspieraj akcję w swoich kanałach i zachęcaj przyjaciół oraz followersów, by przyłączyli się do wydarzenia #smacznewsparcie #środynazamówienie.
2. Podaj dalej. Dotrzyj z przekazem do swoich klientów, partnerów biznesowych, mediów oraz ambasadorów marki. Udostępnij im szczegóły akcji, zachęcaj do wsparcia, wzięcia udziału oraz promowania wydarzenia #smacznewsparcie.
3. Po prostu jedz :). W środę, w jednej ze swoich ulubionych restauracji zamów posiłek na wynos, w dostawie lub za pośrednictwem okienka drive thru. Pamiętaj, aby opublikować zdjęcia posiłku, tagując je #smacznewsparcie #środynazamówienie. To takie proste, a tak wiele może zdziałać!
4. I powtarzaj. Akcja #smacznewsparcie #środynazmówienie to dopiero początek. Wspieraj ulubione
restauracje, zamawiając posiłki na wynos lub w dostawie tak często, jak to tylko możliwe.
Smacznego!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Wrocławskiej gastronomii pomysły na koronawirusa

Można o mijających tygodniach mówić "kryzys", ale to podejście pozbawione uważności. Wolę je widzieć jako początek czegoś nowego, czas zrozumienia potrzeb gości i wprowadzania kreatywnych rozwiązań, które gdyby nie koronawirus, pewnie nigdy nie miałby szansy na urzeczywistnienie.

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Fine dining w dostawie. Jak to działa?

Poznaj rozwiązania na utrzymanie działalności. Sprawdź, jak w czasie kwarantanny radzą sobie restauracje typu fine dining.

Otwarcie gastronomii. Jak to się robi w Krakowie?

Śniadanie w Rannym Ptaszku, obiad w restauracji "Pod Baranem", koktajl w Molam. Jak wygląda nowa gastronomiczna rzeczywistość w Krakowie? Wszyscy czekają na weekend!

Najlepsi kucharze zapraszają do gotowania online

Znani szefowie kuchni zmuszeni do zamknięcia swych restauracji z powodu pandemii, otworzyli wrota domowych kuchni i z pomocą social mediów dzielą się przepisami oraz tajnikami sztuki kulinarnej. Czego można się nauczyć od Marcina Przybysza, Massimo Bottury, Farrana Adrii czy Erica Riperta?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej