x

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    22.04.2020

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Do akcji #środynazamówienie przyłączyły się już znane sieci restauracyjne takie jak, 7 Street - Bar & Grill, Burger King, Charlie Food & Friends, Costa Coffee, KFC, MAX Premium Burgers, McDonald’s, Meet &
Fit - Slow Food, Pizza Hut, Salad Story, Starbucks, Woody's - Premium Burgers, Wrap Me, jak i lokalne restauracje min: OHY-AHY z Zielonej Góry czy Bistro Podwale z Sandomierza.

Według prognoz w 2019 r. rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld zł. Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy sprawiał, że branża działała stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, m.in: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 r. dała pracę ponad 300 tysiącom pracowników. Niestety, znacznie ograniczenie działania biznesów restauracyjnych z powodu pandemii COVID-19 negatywnie wpłynęło na branżę. Restauratorzy obawiają się o przyszłość swoją i swoich pracowników. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie, nad którą patronat objął Związek Pracodawców HoReCa.
– W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych.

OTO TREŚĆ MANIFESTU:
Restauracje, kawiarnie to Twoi najbliżsi sąsiedzi. Na co dzień witają Cię uśmiechem, dobrą kawą czy
jedzeniem. Jednak dziś potrzebują wsparcia. Możesz im pomóc dokonując zamówień na wynos lub z dostawą do domu. W zamian za to wsparcie otrzymasz to, co najlepsze – posiłki przygotowywane z sercem. Lokalne restauracje czy sieciowe lokale franczyzowe prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców lub firmy – wszyscy dziś czekają na Ciebie.
Pomóż im przetrwać ten ciężki czas, by za kilka miesięcy znów cieszyć się gościnnością tych miejsc
i serwowanymi w nich ulubionymi daniami.
#smacznewsparcie #środynazamówienie #ulubionarestauracja

Tak możesz pomóc:
1. Nagłośnij temat! Wspieraj akcję w swoich kanałach i zachęcaj przyjaciół oraz followersów, by przyłączyli się do wydarzenia #smacznewsparcie #środynazamówienie.
2. Podaj dalej. Dotrzyj z przekazem do swoich klientów, partnerów biznesowych, mediów oraz ambasadorów marki. Udostępnij im szczegóły akcji, zachęcaj do wsparcia, wzięcia udziału oraz promowania wydarzenia #smacznewsparcie.
3. Po prostu jedz :). W środę, w jednej ze swoich ulubionych restauracji zamów posiłek na wynos, w dostawie lub za pośrednictwem okienka drive thru. Pamiętaj, aby opublikować zdjęcia posiłku, tagując je #smacznewsparcie #środynazamówienie. To takie proste, a tak wiele może zdziałać!
4. I powtarzaj. Akcja #smacznewsparcie #środynazmówienie to dopiero początek. Wspieraj ulubione
restauracje, zamawiając posiłki na wynos lub w dostawie tak często, jak to tylko możliwe.
Smacznego!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Anna Dereszowska czyta bajki z pandemicznym morałem w kampanii McDonald’s

Życie w zaostrzonym reżimie sanitarnym nie jest łatwe szczególnie dla dzieci, które nie zawsze rozumieją wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny. W kampanii McDonald’s o odpowiedzialnych postawach podczas pandemii opowiedziały im postacie z bajek głosem Anny Dereszowskiej.

Ministerstwo Zdrowia: otwieranie restauracji i hoteli przyczyną zwiększonej liczby zakażeń

Otwieranie restauracji, hoteli i siłowni powoduje zwiększoną liczbę zakażeń. Wskazują na to badania naukowe - powiedział wiceminister zdrowia Waldemar Kraska pytany o to, kiedy zamknięte branże mają szanse na powrót do normalnego funkcjonowania.

Od 18 maja mogą ruszyć restauracje! Nie tylko te z ogródkami!

Dozwolone będzie obsługiwanie gości nie tylko przy stolikach na zewnątrz, jak wcześniej spekulowano, ale także w środku wszystkich lokali gastronomicznych. Warunek - zachowanie limitu jednego klienta na 4 m kw powierzchni.

Jakie konsekwencje grożą gościom restauracji otwartych mimo zakazu?

Klienci lokali otwieranych mimo obostrzeń są narażeni na konsekwencje prawne, choć obowiązujące aktualnie przepisy odnoszą się wyłącznie do przedsiębiorców, nie konsumentów. Gdzie zatem tkwi haczyk?

Pogotowie dla firm: darmowe porady dotyczące zarządzania kryzysowego

Przedsiębiorcy są teraz zmuszeni do zarządzania firmą w burzliwym otoczeniu i do podejmowania trudnych decyzji dotyczących np. redukcji zatrudnienia. Jak działać w kryzysie? Korzystajcie z darmowych konsultacji!

Kolejny spadek czy odbudowa rynku HoReCa? Wszystko zależy od "czwartej fali" pandemii

Wartość rynku HoReCa w 2020 r. spadła o 30,9% w stosunku do roku poprzedniego. Jego odbudowa nastąpi dopiero w 2022 r., pierwszym, pełnym roku względnej "normalności", a wartość rynku do poziomu sprzed pandemii zbliży się dopiero rok później - wynika z najnowszego raportu PMR.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej