x

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    22.04.2020

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Do akcji #środynazamówienie przyłączyły się już znane sieci restauracyjne takie jak, 7 Street - Bar & Grill, Burger King, Charlie Food & Friends, Costa Coffee, KFC, MAX Premium Burgers, McDonald’s, Meet &
Fit - Slow Food, Pizza Hut, Salad Story, Starbucks, Woody's - Premium Burgers, Wrap Me, jak i lokalne restauracje min: OHY-AHY z Zielonej Góry czy Bistro Podwale z Sandomierza.

Według prognoz w 2019 r. rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld zł. Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy sprawiał, że branża działała stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, m.in: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 r. dała pracę ponad 300 tysiącom pracowników. Niestety, znacznie ograniczenie działania biznesów restauracyjnych z powodu pandemii COVID-19 negatywnie wpłynęło na branżę. Restauratorzy obawiają się o przyszłość swoją i swoich pracowników. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie, nad którą patronat objął Związek Pracodawców HoReCa.
– W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych.

OTO TREŚĆ MANIFESTU:
Restauracje, kawiarnie to Twoi najbliżsi sąsiedzi. Na co dzień witają Cię uśmiechem, dobrą kawą czy
jedzeniem. Jednak dziś potrzebują wsparcia. Możesz im pomóc dokonując zamówień na wynos lub z dostawą do domu. W zamian za to wsparcie otrzymasz to, co najlepsze – posiłki przygotowywane z sercem. Lokalne restauracje czy sieciowe lokale franczyzowe prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców lub firmy – wszyscy dziś czekają na Ciebie.
Pomóż im przetrwać ten ciężki czas, by za kilka miesięcy znów cieszyć się gościnnością tych miejsc
i serwowanymi w nich ulubionymi daniami.
#smacznewsparcie #środynazamówienie #ulubionarestauracja

Tak możesz pomóc:
1. Nagłośnij temat! Wspieraj akcję w swoich kanałach i zachęcaj przyjaciół oraz followersów, by przyłączyli się do wydarzenia #smacznewsparcie #środynazamówienie.
2. Podaj dalej. Dotrzyj z przekazem do swoich klientów, partnerów biznesowych, mediów oraz ambasadorów marki. Udostępnij im szczegóły akcji, zachęcaj do wsparcia, wzięcia udziału oraz promowania wydarzenia #smacznewsparcie.
3. Po prostu jedz :). W środę, w jednej ze swoich ulubionych restauracji zamów posiłek na wynos, w dostawie lub za pośrednictwem okienka drive thru. Pamiętaj, aby opublikować zdjęcia posiłku, tagując je #smacznewsparcie #środynazamówienie. To takie proste, a tak wiele może zdziałać!
4. I powtarzaj. Akcja #smacznewsparcie #środynazmówienie to dopiero początek. Wspieraj ulubione
restauracje, zamawiając posiłki na wynos lub w dostawie tak często, jak to tylko możliwe.
Smacznego!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Rzecznik rządu: nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o otwarciu restauracji

- Niestety nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o tym, żeby otworzyć restauracje czy branżę fitness. Nie chcemy popełnić błędów innych krajów, gdzie zbyt szerokie otwarcie gospodarki doprowadziło do rekordowego przyrostu zakażeń koronawirusem - mówi rzecznik rządu Piotr Müller.

Too Good To Go wspiera gastronomię pomagając w dowozach

Aby pomóc lokalom gastronomicznym Too Good To Go wprowadziło tymczasowe rozwiązanie non-profit, które pozwala użytkownikom zamówić jedzenie na wynos w regularnej, pełnej cenie - cały dochód ze sprzedaży powędruje prosto do partnerów. Paczki w ramach inicjatywy #WeCare są już dostępne w aplikacji.

Kreatywna promocja dań na wynos. Jak to się robi w The Cool Cat?

Czy dla bieżącej, wciąż ograniczonej działalności lokali gastronomicznych fakt ponownego udostępnienia muzeów do zwiedzenia może mieć jakiekolwiek znaczenie? Warszawska restauracja The Cool Cat wie, jak to wykorzystać! Sprawdź, w jak kreatywny sposób promuje swoje dania na wynos.

Kryzys gastronomii we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

We Włoszech 50-proc. spadek wpływów w lokalach gastronomicznych po ich otwarciu. W Hiszpanii obroty po likwidacji obostrzeń, czyli w maju i pierwszej połowie czerwca, są o połowę niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa obowiązek rejestracji przed pójściem do pubu.

Gastronomia w pandemii - które firmy wspierają polski rynek gastronomiczny?

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" wraz z partnerami włączyły się w pomoc dla lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa.

Rok po wybuchu pandemii - jak sobie radzi branża HoReCa w Polsce? [RAPORT]

Rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu prawie połowa miejsc w branży HoReCa zawiesiła działalność lub została zlikwidowana. Szczegóły? 60% restauracji i kawiarni działa na wynos, 70% klubów i lokali eventowych nie działa, a 84% hoteli funkcjonuje w reżimie sanitarnym.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej