x

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    22.04.2020

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Do akcji #środynazamówienie przyłączyły się już znane sieci restauracyjne takie jak, 7 Street - Bar & Grill, Burger King, Charlie Food & Friends, Costa Coffee, KFC, MAX Premium Burgers, McDonald’s, Meet &
Fit - Slow Food, Pizza Hut, Salad Story, Starbucks, Woody's - Premium Burgers, Wrap Me, jak i lokalne restauracje min: OHY-AHY z Zielonej Góry czy Bistro Podwale z Sandomierza.

Według prognoz w 2019 r. rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld zł. Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy sprawiał, że branża działała stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, m.in: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 r. dała pracę ponad 300 tysiącom pracowników. Niestety, znacznie ograniczenie działania biznesów restauracyjnych z powodu pandemii COVID-19 negatywnie wpłynęło na branżę. Restauratorzy obawiają się o przyszłość swoją i swoich pracowników. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie, nad którą patronat objął Związek Pracodawców HoReCa.
– W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych.

OTO TREŚĆ MANIFESTU:
Restauracje, kawiarnie to Twoi najbliżsi sąsiedzi. Na co dzień witają Cię uśmiechem, dobrą kawą czy
jedzeniem. Jednak dziś potrzebują wsparcia. Możesz im pomóc dokonując zamówień na wynos lub z dostawą do domu. W zamian za to wsparcie otrzymasz to, co najlepsze – posiłki przygotowywane z sercem. Lokalne restauracje czy sieciowe lokale franczyzowe prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców lub firmy – wszyscy dziś czekają na Ciebie.
Pomóż im przetrwać ten ciężki czas, by za kilka miesięcy znów cieszyć się gościnnością tych miejsc
i serwowanymi w nich ulubionymi daniami.
#smacznewsparcie #środynazamówienie #ulubionarestauracja

Tak możesz pomóc:
1. Nagłośnij temat! Wspieraj akcję w swoich kanałach i zachęcaj przyjaciół oraz followersów, by przyłączyli się do wydarzenia #smacznewsparcie #środynazamówienie.
2. Podaj dalej. Dotrzyj z przekazem do swoich klientów, partnerów biznesowych, mediów oraz ambasadorów marki. Udostępnij im szczegóły akcji, zachęcaj do wsparcia, wzięcia udziału oraz promowania wydarzenia #smacznewsparcie.
3. Po prostu jedz :). W środę, w jednej ze swoich ulubionych restauracji zamów posiłek na wynos, w dostawie lub za pośrednictwem okienka drive thru. Pamiętaj, aby opublikować zdjęcia posiłku, tagując je #smacznewsparcie #środynazamówienie. To takie proste, a tak wiele może zdziałać!
4. I powtarzaj. Akcja #smacznewsparcie #środynazmówienie to dopiero początek. Wspieraj ulubione
restauracje, zamawiając posiłki na wynos lub w dostawie tak często, jak to tylko możliwe.
Smacznego!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Lockdown i nowa normalność według McDonald’s

Jak sieć działała w trakcie lockdownu, a jak funkcjonuje obecnie opowiada Artur Bieńkowski, dyrektor ds. rozwoju i łańcucha dostaw Polska.

Ponowne obostrzenia dla gastronomii w 19 powiatach

Od 8 sierpnia w 19 powiatach będą obowiązywać nowe obostrzenia. Dotyczy to miejsc, w których zanotowano większą liczbę zachorowań na COVID-19 w ostatnich dwóch tygodniach. Zmieniono tam m. in. zasady zasłaniania ust i nosa, a także zmniejszono limit klientów w restauracjach czy na imprezach.

6 rozwiązań tarczy antykryzysowej

Ochrona miejsc pracy to jedno z najważniejszych celów wsparcia firm w związku z pandemią. Jakie rozwiązania znajdują się w tarczy - tłumaczy Monika Smulewicz, partner, dyrektor zarządzający Grant Thornton.

To nie będzie normalny biznes

Specjalnie dla OuiChef.pl i "Food Service" najnowsze rozporządzenia rządowe komentuje Daniel Pawełek - właściciel Ferment Group, do której należy sześć konceptów kulinarnych w Warszawie: Butchery&Wine, Brasserie Warszawska, Rozbrat20, Kieliszki na Próżnej, Kieliszki na Hożej oraz Koneser Grill).

Albertina Restaurant & Wine: Zbyt długo pracowaliśmy na sukces, żeby teraz odpuścić

Jaka będzie przyszłość gastronomii? - Wszystko zależy od tego, jakie obostrzenia pozostaną z nami na dłużej. Duża część ruchu przeniesie się na zamówienia w formie wynosów i dowozów. Na pewno sporo restauracji upadnie - mówi Grzegorz Fic, szef kuchni i w Albertina Restaurant & Wine w Krakowie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej