x

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.04.2020

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” ruszyła w drugiej połowie marca. Jest społeczną inicjatywą zachęcającą klientów do wcześniejszej zapłaty za usługę (w przypadku gastronomii jest to np. lunch, kolacja, chrzciny, urodziny, komunia), która zostanie wykonana w przyszłości. Zebrane środki są wydawane na pilne potrzeby utrzymania firmy tj. częściowe wynagrodzenie dla pracowników, zapłatę za czynsz, media. Zaliczki mogą być różne – zwykle wynoszą od 50 zł w górę.

Do akcji przystąpił m.in. Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie – mówi.

Restauracja Radiowa to lokal muzyczny w Opolu, w którym od początku istnienia, czyli od 2004 r. odbywają się koncerty opolskich – i nie tylko – artystów. W Radiowej gościli m.in.: Maryla Rodowicz, Zbigniew Wodecki, Bogusław Mec, Maciej Orłoś, Tomasz Sekielski, Andrzej Morozowski, Stanisław Tym, Marek Sierocki, Marcin Daniec i wielu innych.

 - Mam ten lokal od 16 lat. Trudno mi nawet patrzeć na to co się dzieje wokół i co z rynkiem robi pandemia – przyznaje.

Tomasz Wąsiak zatrudnia 19 osób. Żadna z nich obecnie nie pracuje – wszyscy są w domach i czekają na rozwój sytuacji. - Jesteśmy zżytym zespołem, lubimy się, cenimy. Nie wyobrażam sobie, że miałbym kogoś zwolnić – dodaje właściciel.

Personel liczy na powrót do pracy, dlatego wszyscy chętnie zaangażowali się w stworzenie – specjalnie na potrzeby akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć" - filmiku na Facebooku.

Niespełna 2-minutowy obraz, w którym właściciel oraz załoga restauracji, zachęcają klientów do wsparcia lokalu, zobaczyło już ponad 42 tys. osób. Film zyskał wiele pozytywnych i ciepłych komentarzy.

– Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” daje nam realne wpływy i gwarancję, że kiedy przyjdzie na to czas przynajmniej spróbujemy wrócić na rynek. Nie wiem, jak po pandemii będzie funkcjonowała gastronomia, ale wiem, że tego typu miejsca będzie trzeba budować inaczej, często od podstaw. Wierzę, że nam się uda – konkluduje Tomasz Wąsiak.

Przedsiębiorcy, którzy przyłączają się do akcji, nigdzie nie muszą się rejestrować. Do kampanii można przystąpić informując o niej swoich klientów np. za pośrednictwem FB. Niektórzy, posiadający bazę kontaktową, dzwonią lub po prostu wysyłają maile do swoich stałych klientów. Szczegóły akcji dostępne są na stronie Krajowej Izby Gospodarczej.

Inicjatywa skierowana jest nie tylko do właścicieli lokali gastronomicznych – może wziąć w niej udział każdy przedsiębiorca prowadzący lokal usługowy, który obecnie – zgodnie z rządowymi restrykcjami – nie może prowadzić działalności gospodarczej. Są to więc także m.in. salony fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne.

Inicjatorem akcji jest wspomniana już Krajowa Izba Gospodarcza a realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem.

Zaproszenie do udziału w akcji otrzymało 300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej. Bezpośrednie zaproszenia do wsparcia akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” przekazano również ponad 100 firmom. Tylko w pierwszych dniach kampanii informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. Chętnie informują o niej media – także lokalne portale, radia, stacje telewizyjne, a potencjalni klienci udostępniają ją za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzielą się także szczegółami na jej temat.

 

 

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Wrocław: lato w gastronomii musi być lepsze!

Dwa miesiące przyszło nam czekać, by znów móc doświadczać restauracyjnych wrażeń. Jak pierwszy tydzień "odmrażania" gastronomii wyglądał we Wrocławiu, opisuje Agnieszka Szydziak, redaktor naczelna Have a Bite Wrocław.

Kawa "na mieście" w czasach pandemii

Pandemia wpłynęła na zwyczaje Polaków związane z piciem kawy "na mieście". Obecnie pijemy kawę w większym stopniu "przy okazji" zakupów czy tankowania niż w ramach spotkania z przyjaciółmi, chociaż powoli wracamy do dawnych przyzwyczajeń.

Lockdown w branży HoReCa przedłużony do 27 grudnia. A co dalej?

Od 28 grudnia ma obowiązywać podział Polski - w zależności od liczby zakażeń koronawirusem - na trzy strefy z różnym poziomem obostrzeń. Według optymistycznego scenariusza, restauracje otworzą się wówczas dla gości w strefie żółtej i zielonej.

#RoślinnieWspieramy - na ratunek lokalnej gastronomii z kuchnią wegańską

Akcja ma na celu wsparcie w czasie pandemii lokalnej gastronomii zajmującej się kuchnią wegańską. Na profilach społecznościowych RoślinnieJemy pojawił się krótki film zachęcający do zmawiania roślinnych posiłków w lokalnych barach i restauracjach.

Milion darmowych toastów - Coca-Cola zachęca do odwiedzania restauracji

W ramach kampanii #OtwarciJakNigdy marka rozdaje butelki Coca-Coli w lokalnych restauracjach. 10 sierpnia wystartowała akcja "Coca-Cola od nas", w ramach której milion darmowych napojów trafi w ręce gości niemal 2 tysięcy lokali gastronomicznych. Aby odebrać produkt, wystarczy wejść na stronę.

Połowa Polaków zauważa podwyżki cen w gastronomii. Powód? “Chęć przedsiębiorców do odrobienia strat"

Ponad połowa osób przebadanych przez ARC Rynek Opinia zauważa wzrost cen usług gastronomicznych, a 41% respondentów dostrzegło także podwyżki cen noclegów w hotelach. Zdaniem badanych powodem jest chęć przedsiębiorców do odrobienia strat - wynika z badań ośrodka.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej