Do akcji przystąpił m.in. Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie – mówi.
Restauracja Radiowa to lokal muzyczny w Opolu, w którym od początku istnienia, czyli od 2004 r. odbywają się koncerty opolskich – i nie tylko – artystów. W Radiowej gościli m.in.: Maryla Rodowicz, Zbigniew Wodecki, Bogusław Mec, Maciej Orłoś, Tomasz Sekielski, Andrzej Morozowski, Stanisław Tym, Marek Sierocki, Marcin Daniec i wielu innych.
- Mam ten lokal od 16 lat. Trudno mi nawet patrzeć na to co się dzieje wokół i co z rynkiem robi pandemia – przyznaje.
Tomasz Wąsiak zatrudnia 19 osób. Żadna z nich obecnie nie pracuje – wszyscy są w domach i czekają na rozwój sytuacji. - Jesteśmy zżytym zespołem, lubimy się, cenimy. Nie wyobrażam sobie, że miałbym kogoś zwolnić – dodaje właściciel.
Personel liczy na powrót do pracy, dlatego wszyscy chętnie zaangażowali się w stworzenie – specjalnie na potrzeby akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć" - filmiku na Facebooku.
Niespełna 2-minutowy obraz, w którym właściciel oraz załoga restauracji, zachęcają klientów do wsparcia lokalu, zobaczyło już ponad 42 tys. osób. Film zyskał wiele pozytywnych i ciepłych komentarzy.
– Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” daje nam realne wpływy i gwarancję, że kiedy przyjdzie na to czas przynajmniej spróbujemy wrócić na rynek. Nie wiem, jak po pandemii będzie funkcjonowała gastronomia, ale wiem, że tego typu miejsca będzie trzeba budować inaczej, często od podstaw. Wierzę, że nam się uda – konkluduje Tomasz Wąsiak.
Przedsiębiorcy, którzy przyłączają się do akcji, nigdzie nie muszą się rejestrować. Do kampanii można przystąpić informując o niej swoich klientów np. za pośrednictwem FB. Niektórzy, posiadający bazę kontaktową, dzwonią lub po prostu wysyłają maile do swoich stałych klientów. Szczegóły akcji dostępne są na stronie Krajowej Izby Gospodarczej.
Inicjatywa skierowana jest nie tylko do właścicieli lokali gastronomicznych – może wziąć w niej udział każdy przedsiębiorca prowadzący lokal usługowy, który obecnie – zgodnie z rządowymi restrykcjami – nie może prowadzić działalności gospodarczej. Są to więc także m.in. salony fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne.
Inicjatorem akcji jest wspomniana już Krajowa Izba Gospodarcza a realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem.
Zaproszenie do udziału w akcji otrzymało 300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej. Bezpośrednie zaproszenia do wsparcia akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” przekazano również ponad 100 firmom. Tylko w pierwszych dniach kampanii informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. Chętnie informują o niej media – także lokalne portale, radia, stacje telewizyjne, a potencjalni klienci udostępniają ją za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzielą się także szczegółami na jej temat.