x

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.04.2020

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” ruszyła w drugiej połowie marca. Jest społeczną inicjatywą zachęcającą klientów do wcześniejszej zapłaty za usługę (w przypadku gastronomii jest to np. lunch, kolacja, chrzciny, urodziny, komunia), która zostanie wykonana w przyszłości. Zebrane środki są wydawane na pilne potrzeby utrzymania firmy tj. częściowe wynagrodzenie dla pracowników, zapłatę za czynsz, media. Zaliczki mogą być różne – zwykle wynoszą od 50 zł w górę.

Do akcji przystąpił m.in. Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie – mówi.

Restauracja Radiowa to lokal muzyczny w Opolu, w którym od początku istnienia, czyli od 2004 r. odbywają się koncerty opolskich – i nie tylko – artystów. W Radiowej gościli m.in.: Maryla Rodowicz, Zbigniew Wodecki, Bogusław Mec, Maciej Orłoś, Tomasz Sekielski, Andrzej Morozowski, Stanisław Tym, Marek Sierocki, Marcin Daniec i wielu innych.

 - Mam ten lokal od 16 lat. Trudno mi nawet patrzeć na to co się dzieje wokół i co z rynkiem robi pandemia – przyznaje.

Tomasz Wąsiak zatrudnia 19 osób. Żadna z nich obecnie nie pracuje – wszyscy są w domach i czekają na rozwój sytuacji. - Jesteśmy zżytym zespołem, lubimy się, cenimy. Nie wyobrażam sobie, że miałbym kogoś zwolnić – dodaje właściciel.

Personel liczy na powrót do pracy, dlatego wszyscy chętnie zaangażowali się w stworzenie – specjalnie na potrzeby akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć" - filmiku na Facebooku.

Niespełna 2-minutowy obraz, w którym właściciel oraz załoga restauracji, zachęcają klientów do wsparcia lokalu, zobaczyło już ponad 42 tys. osób. Film zyskał wiele pozytywnych i ciepłych komentarzy.

– Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” daje nam realne wpływy i gwarancję, że kiedy przyjdzie na to czas przynajmniej spróbujemy wrócić na rynek. Nie wiem, jak po pandemii będzie funkcjonowała gastronomia, ale wiem, że tego typu miejsca będzie trzeba budować inaczej, często od podstaw. Wierzę, że nam się uda – konkluduje Tomasz Wąsiak.

Przedsiębiorcy, którzy przyłączają się do akcji, nigdzie nie muszą się rejestrować. Do kampanii można przystąpić informując o niej swoich klientów np. za pośrednictwem FB. Niektórzy, posiadający bazę kontaktową, dzwonią lub po prostu wysyłają maile do swoich stałych klientów. Szczegóły akcji dostępne są na stronie Krajowej Izby Gospodarczej.

Inicjatywa skierowana jest nie tylko do właścicieli lokali gastronomicznych – może wziąć w niej udział każdy przedsiębiorca prowadzący lokal usługowy, który obecnie – zgodnie z rządowymi restrykcjami – nie może prowadzić działalności gospodarczej. Są to więc także m.in. salony fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne.

Inicjatorem akcji jest wspomniana już Krajowa Izba Gospodarcza a realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem.

Zaproszenie do udziału w akcji otrzymało 300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej. Bezpośrednie zaproszenia do wsparcia akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” przekazano również ponad 100 firmom. Tylko w pierwszych dniach kampanii informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. Chętnie informują o niej media – także lokalne portale, radia, stacje telewizyjne, a potencjalni klienci udostępniają ją za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzielą się także szczegółami na jej temat.

 

 

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Po otwarciu ogródków - Polacy manifestują radość w Internecie

Dla polskich konsumentów otwarcie ogródków gastronomicznych 15 maja było świętem. Z aż 90 proc. wypowiedzi w Internecie przebijają radość i podekscytowanie - wynika z analizy SentiOne. Tylko pozostałe 10 proc. złości się na tłumy i brak maseczek oraz obawia się kolejnej fali pandemii.

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Patent na kryzys: Studio Online w krakowskim hotelu Metropolo by Golden Tulip

Hotel Metropolo by Golden Tulip w Krakowie wykorzystał swoje zaplecze konferencyjne, by zaoferować klientom innowacyjną usługę umożliwiającą profesjonalną organizację wydarzeń online - profesjonalne centrum nagrań i realizacji wydarzeń wirtualnych i w formule hybrydowej.

Czy gastronomia przetrwa kryzys? Podsumowanie roku 2020 i prognozy

W czasie pandemii w wielu lokalach gastronomicznych zyski spadły nawet o 90%, a blisko 30% tych miejsc może nie przetrwać kryzysu i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski - szacują eksperci. Determinacja polskich przedsiębiorców jest jednak ogromna.

Zakopane i Sopot w czerwonej strefie - hotele otwarte, gastronomia do godz. 22

Znalezienie się danego powiatu w strefie czerwonej nie spowoduje zamknięcia hoteli czy pensjonatów, w gastronomii obostrzenia będą bardziej rygorystyczne. Przede wszystkim zostanie skrócony czas otwarcia lokali do godz. 22.

Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Akcja edukacyjnego wspierania branży gastronomicznej rozpoczęta podczas wiosennego lockdownu przez MAKRO Polska rozwinęła się w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez "Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej