x

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    15.04.2020

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja \"Nie pozwole ci się zamknąć". Zdjęcie: materiały prasowe,
Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” ruszyła w drugiej połowie marca. Jest społeczną inicjatywą zachęcającą klientów do wcześniejszej zapłaty za usługę (w przypadku gastronomii jest to np. lunch, kolacja, chrzciny, urodziny, komunia), która zostanie wykonana w przyszłości. Zebrane środki są wydawane na pilne potrzeby utrzymania firmy tj. częściowe wynagrodzenie dla pracowników, zapłatę za czynsz, media. Zaliczki mogą być różne – zwykle wynoszą od 50 zł w górę.

Do akcji przystąpił m.in. Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie – mówi.

Restauracja Radiowa to lokal muzyczny w Opolu, w którym od początku istnienia, czyli od 2004 r. odbywają się koncerty opolskich – i nie tylko – artystów. W Radiowej gościli m.in.: Maryla Rodowicz, Zbigniew Wodecki, Bogusław Mec, Maciej Orłoś, Tomasz Sekielski, Andrzej Morozowski, Stanisław Tym, Marek Sierocki, Marcin Daniec i wielu innych.

 - Mam ten lokal od 16 lat. Trudno mi nawet patrzeć na to co się dzieje wokół i co z rynkiem robi pandemia – przyznaje.

Tomasz Wąsiak zatrudnia 19 osób. Żadna z nich obecnie nie pracuje – wszyscy są w domach i czekają na rozwój sytuacji. - Jesteśmy zżytym zespołem, lubimy się, cenimy. Nie wyobrażam sobie, że miałbym kogoś zwolnić – dodaje właściciel.

Personel liczy na powrót do pracy, dlatego wszyscy chętnie zaangażowali się w stworzenie – specjalnie na potrzeby akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć" - filmiku na Facebooku.

Niespełna 2-minutowy obraz, w którym właściciel oraz załoga restauracji, zachęcają klientów do wsparcia lokalu, zobaczyło już ponad 42 tys. osób. Film zyskał wiele pozytywnych i ciepłych komentarzy.

– Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” daje nam realne wpływy i gwarancję, że kiedy przyjdzie na to czas przynajmniej spróbujemy wrócić na rynek. Nie wiem, jak po pandemii będzie funkcjonowała gastronomia, ale wiem, że tego typu miejsca będzie trzeba budować inaczej, często od podstaw. Wierzę, że nam się uda – konkluduje Tomasz Wąsiak.

Przedsiębiorcy, którzy przyłączają się do akcji, nigdzie nie muszą się rejestrować. Do kampanii można przystąpić informując o niej swoich klientów np. za pośrednictwem FB. Niektórzy, posiadający bazę kontaktową, dzwonią lub po prostu wysyłają maile do swoich stałych klientów. Szczegóły akcji dostępne są na stronie Krajowej Izby Gospodarczej.

Inicjatywa skierowana jest nie tylko do właścicieli lokali gastronomicznych – może wziąć w niej udział każdy przedsiębiorca prowadzący lokal usługowy, który obecnie – zgodnie z rządowymi restrykcjami – nie może prowadzić działalności gospodarczej. Są to więc także m.in. salony fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne.

Inicjatorem akcji jest wspomniana już Krajowa Izba Gospodarcza a realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem.

Zaproszenie do udziału w akcji otrzymało 300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej. Bezpośrednie zaproszenia do wsparcia akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” przekazano również ponad 100 firmom. Tylko w pierwszych dniach kampanii informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. Chętnie informują o niej media – także lokalne portale, radia, stacje telewizyjne, a potencjalni klienci udostępniają ją za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzielą się także szczegółami na jej temat.

 

 

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Inaczej jemy i kupujemy. Jak koronawirus zmienia nasze nawyki?

Coraz chętniej gotujemy, marnotrawimy mniej jedzenia, a także stawiamy na zdrowsze produkty. Rzadziej wybieramy się do sklepów stacjonarnych, gdyż nie przynosi nam to już tyle przyjemności, co przed wybuchem pandemii. Czy oznacza to, że rodzi się "nowy polski konsument"?

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Rok po wybuchu pandemii - jak sobie radzi branża HoReCa w Polsce? [RAPORT]

Rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu prawie połowa miejsc w branży HoReCa zawiesiła działalność lub została zlikwidowana. Szczegóły? 60% restauracji i kawiarni działa na wynos, 70% klubów i lokali eventowych nie działa, a 84% hoteli funkcjonuje w reżimie sanitarnym.

Szybki i bezpieczny powrót - apel branży gastronomicznej i MAKRO

Dziś na ręce premiera Mateusza Morawieckiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz złożony został wspólny apel MAKRO oraz organizacji wspierających polską gastronomię o skrócenie czasu, w którym restauracje i bary muszą pozostać zamknięte ze względu na walkę z koronawirusem COVID-19.

#SerwujemyPrawo - darmowe wsparcie prawne dla restauracji dotkniętych epidemią

DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej pomaga małym firmom gastronomicznym w ramach akcji #SerwujemyPrawo. W każdy czwartek prawnicy udzielają bezpłatnych telefonicznych konsultacji w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w czasie epidemii.

Gastronomia pod przykrywką. Jak zarabiać, nie otwierając lokalu z naruszeniem prawa

Szkolenia kulinarne, wynajem stolików do celów służbowych, kuchnia polowa - restauratorzy, którzy nie chcą otwierać lokalu dla gości z naruszeniem prawa, szukają kreatywnych rozwiązań na jego obejście w legalny sposób.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej