x

[Q&A] Jak w czasie pandemii utrzymać relacje z gośćmi?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    14.04.2020

W najtrudniejszej sytuacji są lokale, które całkowicie wstrzymały swoja działalność. Co powinni zrobić restauratorzy, aby nie "zniknąć z pamięci" gości? Odpowiadają Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, "Gościnność".

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Jak utrzymać relacje z gośćmi? Na co zwracać uwagę?

Nasi goście pozostają teraz w domach i z utęsknieniem wracają myślami do miłych chwil spędzanych w restauracjach. Można zaostrzać ich apetyt, publikując zdjęcia flagowych dań na portalach społecznościowych. To dobry moment na odświeżenie lub założenie zakładki „blog” na stronie internetowej, wysyłkę newslettera lub bardziej regularne posty, np. na Instagramie. Jeżeli dysponujemy bazą danych adresów elektronicznych klientów, pomyślmy o wysłaniu do nich bardziej osobistego maila niż zwykle. Opiszmy sytuację, w której znaleźliśmy się my i nasi pracownicy. Poinformujmy o opcjach wsparcia, oczywiście z wyczuciem, bo trzeba mieć na uwadze, że wielu gości może także znajdować się w trudnej sytuacji i absolutnie nie powinniśmy niczego wymuszać.

Lokale realizujące zamówienia na wynos mogą dzielić się relacjami z przygotowywania i wysyłki dań. Warto przy tej okazji zapewnić gości o tym, że zostały one przygotowane z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. Niektóre restauracje decydują się na dowóz posiłków dla pracowników służby zdrowia i osób potrzebujących. Ewa Malika Szyc Juchnowicz, właścicielka restauracji Malika oraz Machina Eats&Beats zdecydowała się na całkowite zamknięcie swoich lokali na czas pandemii, ale przygotowuje małe paczki z zakwasem do przygotowania chleba, które w określonych godzinach zostawia pod drzwiami restauracji. To przykład miłego gestu, który nienachalnie przypomina gościom, że jesteśmy i myślimy o nich – że nawet w tak trudnym czasie, chcemy się z nimi dzielić tym, co mamy. Świetna inicjatywa!

 

Adam Pawłowski MS Wine Academy zaprasza na pierwsze w Polsce kursy WSET prowadzone w trybie online na poziomach 1, 2, 3, w tym kursy z zakresu alkoholi mocnych.

Zapisy i więcej informacji na stronie: www.adampawlowskims.pl

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Feniks w natarciu - jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Kryzys to słowo odmieniane dziś przez wszystkie przypadki. Brak pracy, pieniędzy, zleceń, rezerwacji, spotkań ze znajomymi, rodziną, przyjaciółmi. Utrata osobistej wolności, przestrzeni, a w wielu przypadkach zdrowia. Co zrobić, by znaleźć siłę na zmierzenie się z wyzwaniami, jakie nas czekają?

Witamy w nowym (wirtualnym) świecie gastronomii

Restauracje powoli się otwierają. Ich właściciele i pracownicy z utęsknieniem wypatrują gości, którzy mimo obostrzeń mających zapewnić wszystkim bezpieczeństwo, z lekkim niepokojem myślą o powrocie do normalnego życia. Jako społeczeństwo musimy nauczyć się żyć w innej, "nowej" rzeczywistości.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Kontrola stanu zdrowia kurierów a #bezpiecznedowozy posiłków

Jak poprawnie przeprowadzić kontrolę stanu zdrowia dostawców? Dowiecie się z Kodeksu Dobrych Praktyk, stworzonego przez ekspertów bezpieczeństwa żywności w ramach akcji #bezpiecznedowozy. Zaaprobował go Główny Inspektorat Sanitarny i jest on wdrażany w kolejnych restauracjach i firmach kurierskich.

[Q&A] Sprzedaż jedzenia przez internet. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć?

Podczas pandemii rośnie zainteresowanie sprzedażą żywności online. Prowadzisz restaurację lub sklep i właśnie rozpocząłeś albo masz zamiar oferować jedzenie przez internet? Podsuwamy kilka praktycznych wskazówek.

SOS dla gastronomii

Akcje pomocowe, grupy wsparcia, postulaty… Czyli wszystko, czego potrzebuje twoje gastro w trakcie pandemii.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej