x

[Q&A] Jak w czasie pandemii utrzymać relacje z gośćmi?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    14.04.2020

W najtrudniejszej sytuacji są lokale, które całkowicie wstrzymały swoja działalność. Co powinni zrobić restauratorzy, aby nie "zniknąć z pamięci" gości? Odpowiadają Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, "Gościnność".

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Jak utrzymać relacje z gośćmi? Na co zwracać uwagę?

Nasi goście pozostają teraz w domach i z utęsknieniem wracają myślami do miłych chwil spędzanych w restauracjach. Można zaostrzać ich apetyt, publikując zdjęcia flagowych dań na portalach społecznościowych. To dobry moment na odświeżenie lub założenie zakładki „blog” na stronie internetowej, wysyłkę newslettera lub bardziej regularne posty, np. na Instagramie. Jeżeli dysponujemy bazą danych adresów elektronicznych klientów, pomyślmy o wysłaniu do nich bardziej osobistego maila niż zwykle. Opiszmy sytuację, w której znaleźliśmy się my i nasi pracownicy. Poinformujmy o opcjach wsparcia, oczywiście z wyczuciem, bo trzeba mieć na uwadze, że wielu gości może także znajdować się w trudnej sytuacji i absolutnie nie powinniśmy niczego wymuszać.

Lokale realizujące zamówienia na wynos mogą dzielić się relacjami z przygotowywania i wysyłki dań. Warto przy tej okazji zapewnić gości o tym, że zostały one przygotowane z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. Niektóre restauracje decydują się na dowóz posiłków dla pracowników służby zdrowia i osób potrzebujących. Ewa Malika Szyc Juchnowicz, właścicielka restauracji Malika oraz Machina Eats&Beats zdecydowała się na całkowite zamknięcie swoich lokali na czas pandemii, ale przygotowuje małe paczki z zakwasem do przygotowania chleba, które w określonych godzinach zostawia pod drzwiami restauracji. To przykład miłego gestu, który nienachalnie przypomina gościom, że jesteśmy i myślimy o nich – że nawet w tak trudnym czasie, chcemy się z nimi dzielić tym, co mamy. Świetna inicjatywa!

 

Adam Pawłowski MS Wine Academy zaprasza na pierwsze w Polsce kursy WSET prowadzone w trybie online na poziomach 1, 2, 3, w tym kursy z zakresu alkoholi mocnych.

Zapisy i więcej informacji na stronie: www.adampawlowskims.pl

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Higiena i bezpieczeństwo w cukierni w czasach zarazy [PORADNIK]

Podczas trwającej pandemii prowadzenie własnej cukierni może być nie lada wyzwaniem. Szczególnie dla osób, które do tej pory nie zmagały się z tak restrykcyjnymi obostrzeniami. Podpowiadamy, jak otworzyć lokal i bezpiecznie go prowadzić.

Kontrola stanu zdrowia kurierów a #bezpiecznedowozy posiłków

Jak poprawnie przeprowadzić kontrolę stanu zdrowia dostawców? Dowiecie się z Kodeksu Dobrych Praktyk, stworzonego przez ekspertów bezpieczeństwa żywności w ramach akcji #bezpiecznedowozy. Zaaprobował go Główny Inspektorat Sanitarny i jest on wdrażany w kolejnych restauracjach i firmach kurierskich.

Witamy w nowym (wirtualnym) świecie gastronomii

Restauracje powoli się otwierają. Ich właściciele i pracownicy z utęsknieniem wypatrują gości, którzy mimo obostrzeń mających zapewnić wszystkim bezpieczeństwo, z lekkim niepokojem myślą o powrocie do normalnego życia. Jako społeczeństwo musimy nauczyć się żyć w innej, "nowej" rzeczywistości.

Jak i z kim uruchomić dostawy? Podpowiadamy!

Jak uruchomić dostawy i zbieranie zamówień on line? Do kogo się zgłosić? Poznaj najnowsze oferty B2B popularnych portali i aplikacji do zamawiania jedzenia.

Nowe otwarcie - praktyczny przewodnik dla gastronomii. Pobierz za darmo!

Jak przygotować lokal gastronomiczny na działanie od 18 maja, w nowej rzeczywistości? ForRest Projekt opracował praktyczną i czytelną instrukcję. Pobierz bezpłatnie i korzystaj!

Lockdown w gastronomii - tylko kreatywni przetrwają!

Dlaczego to właśnie w kryzysie powinniśmy bazować na kreatywności, dlaczego nie powinniśmy bać się być pierwszymi, a przede wszystkim o tym, dlaczego wirtualny gość w lokalu jest równorzędny realnemu - pisze Dawid Kaźmierczak social media & PR director w agencji 180heartbeats + Jung v. Matt.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej