x

[Q&A] Jak w czasie pandemii utrzymać relacje z gośćmi?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    14.04.2020

W najtrudniejszej sytuacji są lokale, które całkowicie wstrzymały swoja działalność. Co powinni zrobić restauratorzy, aby nie "zniknąć z pamięci" gości? Odpowiadają Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, "Gościnność".

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Jak utrzymać relacje z gośćmi? Na co zwracać uwagę?

Nasi goście pozostają teraz w domach i z utęsknieniem wracają myślami do miłych chwil spędzanych w restauracjach. Można zaostrzać ich apetyt, publikując zdjęcia flagowych dań na portalach społecznościowych. To dobry moment na odświeżenie lub założenie zakładki „blog” na stronie internetowej, wysyłkę newslettera lub bardziej regularne posty, np. na Instagramie. Jeżeli dysponujemy bazą danych adresów elektronicznych klientów, pomyślmy o wysłaniu do nich bardziej osobistego maila niż zwykle. Opiszmy sytuację, w której znaleźliśmy się my i nasi pracownicy. Poinformujmy o opcjach wsparcia, oczywiście z wyczuciem, bo trzeba mieć na uwadze, że wielu gości może także znajdować się w trudnej sytuacji i absolutnie nie powinniśmy niczego wymuszać.

Lokale realizujące zamówienia na wynos mogą dzielić się relacjami z przygotowywania i wysyłki dań. Warto przy tej okazji zapewnić gości o tym, że zostały one przygotowane z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. Niektóre restauracje decydują się na dowóz posiłków dla pracowników służby zdrowia i osób potrzebujących. Ewa Malika Szyc Juchnowicz, właścicielka restauracji Malika oraz Machina Eats&Beats zdecydowała się na całkowite zamknięcie swoich lokali na czas pandemii, ale przygotowuje małe paczki z zakwasem do przygotowania chleba, które w określonych godzinach zostawia pod drzwiami restauracji. To przykład miłego gestu, który nienachalnie przypomina gościom, że jesteśmy i myślimy o nich – że nawet w tak trudnym czasie, chcemy się z nimi dzielić tym, co mamy. Świetna inicjatywa!

 

Adam Pawłowski MS Wine Academy zaprasza na pierwsze w Polsce kursy WSET prowadzone w trybie online na poziomach 1, 2, 3, w tym kursy z zakresu alkoholi mocnych.

Zapisy i więcej informacji na stronie: www.adampawlowskims.pl

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Feniks w natarciu - jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Kryzys to słowo odmieniane dziś przez wszystkie przypadki. Brak pracy, pieniędzy, zleceń, rezerwacji, spotkań ze znajomymi, rodziną, przyjaciółmi. Utrata osobistej wolności, przestrzeni, a w wielu przypadkach zdrowia. Co zrobić, by znaleźć siłę na zmierzenie się z wyzwaniami, jakie nas czekają?

Jak i z kim uruchomić dostawy? Podpowiadamy!

Jak uruchomić dostawy i zbieranie zamówień on line? Do kogo się zgłosić? Poznaj najnowsze oferty B2B popularnych portali i aplikacji do zamawiania jedzenia.

Kontrola stanu zdrowia kurierów a #bezpiecznedowozy posiłków

Jak poprawnie przeprowadzić kontrolę stanu zdrowia dostawców? Dowiecie się z Kodeksu Dobrych Praktyk, stworzonego przez ekspertów bezpieczeństwa żywności w ramach akcji #bezpiecznedowozy. Zaaprobował go Główny Inspektorat Sanitarny i jest on wdrażany w kolejnych restauracjach i firmach kurierskich.

Jak znakować jedzenie na wynos w restauracjach. Poznaj zasady!

Jedzenie sprzedawane na wynos - tak jak każda inne - podlega regulacjom prawa żywnościowego. Które restauracyjne dania należy traktować jak żywność nieopakowaną, a które jak opakowaną i co z tego wynika?

Komunikacja z gośćmi w okresie przestoju

Czy komunikować się z gośćmi, gdy restauracja funkcjonuje w ograniczonym zakresie lub w ogóle nie działa? Absolutnie tak! Kiedy minie pandemia, kluczem do sukcesu będzie to, czy klienci pamiętają o waszych lokalach. Jak sprawić, by chcieli do nich wrócić?

[Q&A] Jak skorzystać z Tarczy Antykryzysowej?

Jakie warunki należy spełnić, gdzie złożyć wniosek i jak długo można korzystać ze wsparcia przewidzianego w Tarczy. Na pytania restauratorów odpowiada Michał Włodarczyk z kancelarii BSJP.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej