x

Komunikacja restauracji w czasie pandemii - czy to ma sens?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    10.04.2020

TAK! Kluczem do sukcesu w czasach PO PANDEMII będzie to, czy Twoi Goście o Tobie pamiętają. Jak sprawić, by o Tobie pamiętali - podtrzymać komunikację w social media w sposób, który zapadnie im w pamięć i chwyci za serca.

Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Restauracja to nie tylko jedzenie! To atmosfera, ludzie, którzy ją tworzą, Twój zespół, lokalizacja, wystrój wnętrz, filozofia, która Ci przyświecała i wartości, którymi się kierujesz w biznesie - to wszystko składa się na markę Twojego lokalu.

Jeśli do tej pory skupiałeś się na komunikacji tego, co można u Ciebie zjeść i za ile, to jest TEN MOMENT, by zastanowić się nad pozostałymi aspektami Twojej restauracji, wokół której możesz budować lojalną społeczność. 

W tym momencie, kiedy restauracje są odgórnie zamknięte dla Gości, pozostają nam dwie drogi - wprowadzenie dowozów/wynosów lub całkowite zamknięcie lokalu. W żadnym z tych przypadków nie wstrzymuj jednak komunikacji na Facebooku i Instagramie swojej restauracji.

Co w takim razie publikować?

Jeśli restauracja oferuje dowozy, odpowiedź jest prosta: przekierowanie do zamówień. Celowo piszę przekierowanie - niemal cała Twoja komunikacja skupiać się teraz powinna na maksymalnym ułatwieniu Gościom składanie zamówień, najlepiej online. Niezależnie czy korzystasz z zewnętrznych partnerów, czy dowóz organizujesz samodzielnie, kieruj Gości do linków lub wysyłania ci konkretnych zamówień przez messengera (zalety tego rozwiązania opisuję szczegółowo w ebooku).

Poza zdjęciami samego jedzenia, możesz również pokazywać ludzi, którzy dla Ciebie pracują, produkty, dostawców, proces przygotowania, pakowania lub strefę dowozów.

Jeśli natomiast zdecydowałeś się zamknąć restaurację, gorąco zachęcam Cię do (chociaż) próby zbudowania i angażowania swojej społeczności online. Będzie to kapitał, który posłuży Ci do rozkręcenia restauracji, gdy już będzie dla Gości otwarta. 

Budowanie społeczności możesz zacząć od przedstawienia ludzi, którzy stoją za Twoim projektem. Restauracja może jest zamknięta, ale ludzie wciąż pracują, myślą i współtworzą tą atmosferę. Możesz też organizować konkursy, zachęcać do kupowania voucherów, pokazywania lokalizacji czy podkreślenia wszystkich tych aspektów, które sprawiają, że Twoja restauracja jest wyjątkowa.

W ebooku “Komunikacja restauracji w czasach pandemii” znajdziesz ponad 40 stron przykładów, pomysłów i inspiracji restauracji z całego świata na to, co i jak możesz teraz komunikować Gościom. 

Najgorsze co możesz teraz zrobić, to zamilknąć…

Więcej informacji i link do pobrania ebooka na: http://fikabiznes.pl/komunikacja-restauracji-w-czasie-pandemii/


 

Autor tekstu: Fika Biznes
O AUTORZE
Fika Biznes
Agnieszka Borek i Marta Panfil to dwie przyjaciółki związane z gastronomią od ponad 9 lat. Doświadczenie w marketingu i komunikacji w social mediach zdobyły w Polsce i za granicą. Obecnie w portfolio mają niespełna 50 znanych marek restauracyjnych w całej Polsce. Agnieszka zajmuje się kreacją i rozwiązaniami marketingowymi, Marta zaś reklamą w social mediach, e-mail marketingiem i konwersją zamówień.

Zobacz także

Tork przygotował przewodnik "Pracuj bezpiecznie" dla gastronomii

Celem przewodnika jest wsparcie restauratorów w bezpiecznym prowadzeniu biznesu w czasie pandemii COVID-19. Nowy, kompleksowy zestaw materiałów jest dostępny online i zawiera aktualne informacje dotyczące higieny oraz rekomendacje działań dla firm.

[Q&A] Jak skorzystać z Tarczy Antykryzysowej?

Jakie warunki należy spełnić, gdzie złożyć wniosek i jak długo można korzystać ze wsparcia przewidzianego w Tarczy. Na pytania restauratorów odpowiada Michał Włodarczyk z kancelarii BSJP.

Jak zadbać o bezpieczeństwo dowozu posiłków?

W obliczu zagrożenia koronawirusem i podyktowanych względami bezpieczeństwa rządowych decyzji o ograniczeniu działalności lokali gastronomicznych wyłącznie do obsługi klientów na dowóz lub na wynos, branża gastronomiczna musi zadbać o wypracowanie najwyższych standardów sanitarnych dostawy posiłków.

Nowe otwarcie - praktyczny przewodnik dla gastronomii. Pobierz za darmo!

Jak przygotować lokal gastronomiczny na działanie od 18 maja, w nowej rzeczywistości? ForRest Projekt opracował praktyczną i czytelną instrukcję. Pobierz bezpłatnie i korzystaj!

SOS dla gastronomii

Akcje pomocowe, grupy wsparcia, postulaty… Czyli wszystko, czego potrzebuje twoje gastro w trakcie pandemii.

[Q&A] Jak w czasie pandemii utrzymać relacje z gośćmi?

W najtrudniejszej sytuacji są lokale, które całkowicie wstrzymały swoja działalność. Co powinni zrobić restauratorzy, aby nie "zniknąć z pamięci" gości? Odpowiadają Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, "Gościnność".

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej