x

Komunikacja restauracji w czasie pandemii - czy to ma sens?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    10.04.2020

TAK! Kluczem do sukcesu w czasach PO PANDEMII będzie to, czy Twoi Goście o Tobie pamiętają. Jak sprawić, by o Tobie pamiętali - podtrzymać komunikację w social media w sposób, który zapadnie im w pamięć i chwyci za serca.

Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Restauracja to nie tylko jedzenie! To atmosfera, ludzie, którzy ją tworzą, Twój zespół, lokalizacja, wystrój wnętrz, filozofia, która Ci przyświecała i wartości, którymi się kierujesz w biznesie - to wszystko składa się na markę Twojego lokalu.

Jeśli do tej pory skupiałeś się na komunikacji tego, co można u Ciebie zjeść i za ile, to jest TEN MOMENT, by zastanowić się nad pozostałymi aspektami Twojej restauracji, wokół której możesz budować lojalną społeczność. 

W tym momencie, kiedy restauracje są odgórnie zamknięte dla Gości, pozostają nam dwie drogi - wprowadzenie dowozów/wynosów lub całkowite zamknięcie lokalu. W żadnym z tych przypadków nie wstrzymuj jednak komunikacji na Facebooku i Instagramie swojej restauracji.

Co w takim razie publikować?

Jeśli restauracja oferuje dowozy, odpowiedź jest prosta: przekierowanie do zamówień. Celowo piszę przekierowanie - niemal cała Twoja komunikacja skupiać się teraz powinna na maksymalnym ułatwieniu Gościom składanie zamówień, najlepiej online. Niezależnie czy korzystasz z zewnętrznych partnerów, czy dowóz organizujesz samodzielnie, kieruj Gości do linków lub wysyłania ci konkretnych zamówień przez messengera (zalety tego rozwiązania opisuję szczegółowo w ebooku).

Poza zdjęciami samego jedzenia, możesz również pokazywać ludzi, którzy dla Ciebie pracują, produkty, dostawców, proces przygotowania, pakowania lub strefę dowozów.

Jeśli natomiast zdecydowałeś się zamknąć restaurację, gorąco zachęcam Cię do (chociaż) próby zbudowania i angażowania swojej społeczności online. Będzie to kapitał, który posłuży Ci do rozkręcenia restauracji, gdy już będzie dla Gości otwarta. 

Budowanie społeczności możesz zacząć od przedstawienia ludzi, którzy stoją za Twoim projektem. Restauracja może jest zamknięta, ale ludzie wciąż pracują, myślą i współtworzą tą atmosferę. Możesz też organizować konkursy, zachęcać do kupowania voucherów, pokazywania lokalizacji czy podkreślenia wszystkich tych aspektów, które sprawiają, że Twoja restauracja jest wyjątkowa.

W ebooku “Komunikacja restauracji w czasach pandemii” znajdziesz ponad 40 stron przykładów, pomysłów i inspiracji restauracji z całego świata na to, co i jak możesz teraz komunikować Gościom. 

Najgorsze co możesz teraz zrobić, to zamilknąć…

Więcej informacji i link do pobrania ebooka na: http://fikabiznes.pl/komunikacja-restauracji-w-czasie-pandemii/


 

Autor tekstu: Fika Biznes
O AUTORZE
Fika Biznes
Agnieszka Borek i Marta Panfil to dwie przyjaciółki związane z gastronomią od ponad 9 lat. Doświadczenie w marketingu i komunikacji w social mediach zdobyły w Polsce i za granicą. Obecnie w portfolio mają niespełna 50 znanych marek restauracyjnych w całej Polsce. Agnieszka zajmuje się kreacją i rozwiązaniami marketingowymi, Marta zaś reklamą w social mediach, e-mail marketingiem i konwersją zamówień.

Zobacz także

Komunikacja z gośćmi w okresie przestoju

Czy komunikować się z gośćmi, gdy restauracja funkcjonuje w ograniczonym zakresie lub w ogóle nie działa? Absolutnie tak! Kiedy minie pandemia, kluczem do sukcesu będzie to, czy klienci pamiętają o waszych lokalach. Jak sprawić, by chcieli do nich wrócić?

Restauracja w czasie COVID-19 - wskazówki

Padłeś? Powstań! Ale zrób to inaczej. Jedni mimo chęci nie wytrzymali, inni walczą dalej. Jest też grupa restauracji, która radzi sobie lepiej w kryzysie niż wcześniej.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Witamy w nowym (wirtualnym) świecie gastronomii

Restauracje powoli się otwierają. Ich właściciele i pracownicy z utęsknieniem wypatrują gości, którzy mimo obostrzeń mających zapewnić wszystkim bezpieczeństwo, z lekkim niepokojem myślą o powrocie do normalnego życia. Jako społeczeństwo musimy nauczyć się żyć w innej, "nowej" rzeczywistości.

Nowe otwarcie - praktyczny przewodnik dla gastronomii. Pobierz za darmo!

Jak przygotować lokal gastronomiczny na działanie od 18 maja, w nowej rzeczywistości? ForRest Projekt opracował praktyczną i czytelną instrukcję. Pobierz bezpłatnie i korzystaj!

Jak i z kim uruchomić dostawy? Podpowiadamy!

Jak uruchomić dostawy i zbieranie zamówień on line? Do kogo się zgłosić? Poznaj najnowsze oferty B2B popularnych portali i aplikacji do zamawiania jedzenia.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej