Jeśli do tej pory skupiałeś się na komunikacji tego, co można u Ciebie zjeść i za ile, to jest TEN MOMENT, by zastanowić się nad pozostałymi aspektami Twojej restauracji, wokół której możesz budować lojalną społeczność.
W tym momencie, kiedy restauracje są odgórnie zamknięte dla Gości, pozostają nam dwie drogi - wprowadzenie dowozów/wynosów lub całkowite zamknięcie lokalu. W żadnym z tych przypadków nie wstrzymuj jednak komunikacji na Facebooku i Instagramie swojej restauracji.
Co w takim razie publikować?
Jeśli restauracja oferuje dowozy, odpowiedź jest prosta: przekierowanie do zamówień. Celowo piszę przekierowanie - niemal cała Twoja komunikacja skupiać się teraz powinna na maksymalnym ułatwieniu Gościom składanie zamówień, najlepiej online. Niezależnie czy korzystasz z zewnętrznych partnerów, czy dowóz organizujesz samodzielnie, kieruj Gości do linków lub wysyłania ci konkretnych zamówień przez messengera (zalety tego rozwiązania opisuję szczegółowo w ebooku).
Poza zdjęciami samego jedzenia, możesz również pokazywać ludzi, którzy dla Ciebie pracują, produkty, dostawców, proces przygotowania, pakowania lub strefę dowozów.
Jeśli natomiast zdecydowałeś się zamknąć restaurację, gorąco zachęcam Cię do (chociaż) próby zbudowania i angażowania swojej społeczności online. Będzie to kapitał, który posłuży Ci do rozkręcenia restauracji, gdy już będzie dla Gości otwarta.
Budowanie społeczności możesz zacząć od przedstawienia ludzi, którzy stoją za Twoim projektem. Restauracja może jest zamknięta, ale ludzie wciąż pracują, myślą i współtworzą tą atmosferę. Możesz też organizować konkursy, zachęcać do kupowania voucherów, pokazywania lokalizacji czy podkreślenia wszystkich tych aspektów, które sprawiają, że Twoja restauracja jest wyjątkowa.
W ebooku “Komunikacja restauracji w czasach pandemii” znajdziesz ponad 40 stron przykładów, pomysłów i inspiracji restauracji z całego świata na to, co i jak możesz teraz komunikować Gościom.
Najgorsze co możesz teraz zrobić, to zamilknąć…
Więcej informacji i link do pobrania ebooka na: http://fikabiznes.pl/komunikacja-restauracji-w-czasie-pandemii/