x

Komunikacja restauracji w czasie pandemii - czy to ma sens?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    10.04.2020

TAK! Kluczem do sukcesu w czasach PO PANDEMII będzie to, czy Twoi Goście o Tobie pamiętają. Jak sprawić, by o Tobie pamiętali - podtrzymać komunikację w social media w sposób, który zapadnie im w pamięć i chwyci za serca.

Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Darmowy ebook. Foto: materiały prasowe.
Restauracja to nie tylko jedzenie! To atmosfera, ludzie, którzy ją tworzą, Twój zespół, lokalizacja, wystrój wnętrz, filozofia, która Ci przyświecała i wartości, którymi się kierujesz w biznesie - to wszystko składa się na markę Twojego lokalu.

Jeśli do tej pory skupiałeś się na komunikacji tego, co można u Ciebie zjeść i za ile, to jest TEN MOMENT, by zastanowić się nad pozostałymi aspektami Twojej restauracji, wokół której możesz budować lojalną społeczność. 

W tym momencie, kiedy restauracje są odgórnie zamknięte dla Gości, pozostają nam dwie drogi - wprowadzenie dowozów/wynosów lub całkowite zamknięcie lokalu. W żadnym z tych przypadków nie wstrzymuj jednak komunikacji na Facebooku i Instagramie swojej restauracji.

Co w takim razie publikować?

Jeśli restauracja oferuje dowozy, odpowiedź jest prosta: przekierowanie do zamówień. Celowo piszę przekierowanie - niemal cała Twoja komunikacja skupiać się teraz powinna na maksymalnym ułatwieniu Gościom składanie zamówień, najlepiej online. Niezależnie czy korzystasz z zewnętrznych partnerów, czy dowóz organizujesz samodzielnie, kieruj Gości do linków lub wysyłania ci konkretnych zamówień przez messengera (zalety tego rozwiązania opisuję szczegółowo w ebooku).

Poza zdjęciami samego jedzenia, możesz również pokazywać ludzi, którzy dla Ciebie pracują, produkty, dostawców, proces przygotowania, pakowania lub strefę dowozów.

Jeśli natomiast zdecydowałeś się zamknąć restaurację, gorąco zachęcam Cię do (chociaż) próby zbudowania i angażowania swojej społeczności online. Będzie to kapitał, który posłuży Ci do rozkręcenia restauracji, gdy już będzie dla Gości otwarta. 

Budowanie społeczności możesz zacząć od przedstawienia ludzi, którzy stoją za Twoim projektem. Restauracja może jest zamknięta, ale ludzie wciąż pracują, myślą i współtworzą tą atmosferę. Możesz też organizować konkursy, zachęcać do kupowania voucherów, pokazywania lokalizacji czy podkreślenia wszystkich tych aspektów, które sprawiają, że Twoja restauracja jest wyjątkowa.

W ebooku “Komunikacja restauracji w czasach pandemii” znajdziesz ponad 40 stron przykładów, pomysłów i inspiracji restauracji z całego świata na to, co i jak możesz teraz komunikować Gościom. 

Najgorsze co możesz teraz zrobić, to zamilknąć…

Więcej informacji i link do pobrania ebooka na: http://fikabiznes.pl/komunikacja-restauracji-w-czasie-pandemii/


 

Autor tekstu: Fika Biznes
O AUTORZE
Fika Biznes
Agnieszka Borek i Marta Panfil to dwie przyjaciółki związane z gastronomią od ponad 9 lat. Doświadczenie w marketingu i komunikacji w social mediach zdobyły w Polsce i za granicą. Obecnie w portfolio mają niespełna 50 znanych marek restauracyjnych w całej Polsce. Agnieszka zajmuje się kreacją i rozwiązaniami marketingowymi, Marta zaś reklamą w social mediach, e-mail marketingiem i konwersją zamówień.

Zobacz także

Co może zachęcić do wizyt w restauracjach w czasie pandemii? Nowoczesne technologie!

75 proc. właścicieli lokali gastronomicznych uważa skutki pandemii za zagrażające stabilności ich firm - wynika z danych GUS z lutego tego roku. Branża spodziewa się też dalszego obniżenia zainteresowania ofertą (-26,6 proc.). Jakie innowacje mogą zachęcić klientów do wizyty w restauracjach na nowo?

Jak zadbać o higienę w restauracji? Dezynfekcja to podstawa!

Czerwiec przyniósł gastronomii powiew optymizmu. Otwarte lokale zachęcają klientów do odwiedzin, a restauratorzy mogą w końcu zacząć odrabiać straty. Priorytetem pozostaje jednak zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa sanitarnego.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Jedzenie w dostawie na całą Polskę. Jak to robią wrocławskie lokale?

Myślenie o delivery nabiera szerszego wymiaru. Jak kreatywnie dostosować ofertę pod specyfikę dostaw kurierskich? Restauracje tworzą nowe marki produktów, przerabiają menu na zestawy "zrób to sam" lub pakują próżniowo swoje dania. A potem wysyłają je nie tylko do dzielnicy obok, ale na całą Polskę.

Restauracja w czasie COVID-19 - wskazówki

Padłeś? Powstań! Ale zrób to inaczej. Jedni mimo chęci nie wytrzymali, inni walczą dalej. Jest też grupa restauracji, która radzi sobie lepiej w kryzysie niż wcześniej.

Higiena i bezpieczeństwo w cukierni w czasach zarazy [PORADNIK]

Podczas trwającej pandemii prowadzenie własnej cukierni może być nie lada wyzwaniem. Szczególnie dla osób, które do tej pory nie zmagały się z tak restrykcyjnymi obostrzeniami. Podpowiadamy, jak otworzyć lokal i bezpiecznie go prowadzić.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej