x

Tarcza 2.0 szansą dla gastronomii

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    09.04.2020

Pierwsza "Tarcza antykryzysowa" nie spełniała oczekiwań podmiotów z sektora gastronomicznego. W ankiecie Stowarzyszenia "Przyszłość dla Gastronomii", zaraz po jej ogłoszeniu, aż 80% członków oceniło propozycje w niej zawarte za niewystarczające.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Jeden na pięciu pytanych (20%) sygnalizował, że przyjęte przepisy w ogóle go nie obejmują. Wczoraj branża dostrzegła światełko nadziei. Druga propozycja rządu – poszerzona o tarczę finansową dla firm – wygląda obiecująco i jeżeli zostanie przyjęta w proponowanej formie może rzeczywiście pomóc gastronomii.

Gastronomia należy do tych sektorów gospodarki, które są najbardziej dotknięte epidemią koronawirusa. Dane jednoznacznie wskazują, że sytuacja jest wyjątkowa. Z danych zebranych przez Stowarzyszenie „Przyszłość dla Gastronomii” wynika, że ponad połowa restauratorów musiała zamknąć lokale lub zawiesić działalność. Co więcej, 45% członków grupy Stowarzyszenia na Facebooku zadeklarowało, że prowadzi dostawę na wynos. 

"Należy jednak podkreślić, że nie zawsze takie rozwiązania pozwalają na ekonomiczne przetrwanie firmy. Punkty gastronomiczne, pomimo zawieszenia działalności, zmuszone są do ponoszenia wydatków stałych takich jak m.in. pensje pracowników, koszty utrzymania i najmu lokali. Bez wsparcia ze strony rządu branża gastronomiczna stanie przed realnym zagrożeniem recesji. Trzymamy kciuki za szybkie wprowadzenie nowych rozwiązań do  „Tarczy antykryzysowej”. Dzięki niej mamy szansę na to, że po powrocie do normalności będziemy mogli odbudowywać nasze firmy, a nie zamiatać zgliszcza" – mówi Maciej Kotecki, pomysłodawca inicjatywy łączącej sektor oraz założyciel Stowarzyszenia „Przyszłość dla Gastronomii”.

O tym, jak bardzo trudności łączą, świadczą również przykłady powstających inicjatyw – restauratorzy wzajemnie się wspierają, pomaga im też społeczeństwo. Wielu Polaków rezygnuje z gotowania w domu i stawia na świąteczne potrawy wprost z lokalnych restauracji. 

Przypominamy, że Stowarzyszenie „Przyszłość dla Gastronomii” wraz z podmiotami współpracującymi opracowało propozycję pomocy dla zagrożonego sektora nazwaną „Piątka dla gastro”. Umieściliśmy w niej najważniejsze punkty, które pomogą uratować naszą branżę. Petycję dostępną na: https://www.petycjeonline.com/przyszloscdlagastronomii podpisało już prawie 2 937 osób. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

W Green Caffè Nero bezpłatna kawa lub herbata dla personelu medycznego

Green Caffè Nero uruchamia akcję #KawaDlaMedyka - sieć kawiarni postanowiła wspomóc pracowników służb medycznych w trudnym czasie pandemii, oferując im bezpłatną kawę lub herbatę. Akcja potrwa od 18 do 24 listopada 2020 roku.

Pełną Parą: Mamy szczęście do ludzi

Jak Pełną Parą dostosowały się do nowej rzeczywistości? O tym jak ważne, jest otaczanie się odpowiednimi ludźmi w gastronomii rozmawiamy z Agatą Czyż i Ewą Kołatkowską, właścicielkami trzech restauracji Pełną Parą w Warszawie.

Od 18 maja mogą ruszyć restauracje! Nie tylko te z ogródkami!

Dozwolone będzie obsługiwanie gości nie tylko przy stolikach na zewnątrz, jak wcześniej spekulowano, ale także w środku wszystkich lokali gastronomicznych. Warunek - zachowanie limitu jednego klienta na 4 m kw powierzchni.

Glovo Access, czyli usługi delivery zaangażowane społecznie

Bazując na doświadczeniach z pierwszej fali pandemii, kataloński startup Glovo uruchamia nową społeczną platformę, która dostępna jest także w Polsce. Dzięki niej partnerzy Glovo zyskają dostęp do procesów logistycznych, by nieść pomoc potrzebującym.

Otwierają się (i nie) kolejne biznesy, trwają kontrole służb

Na Podhalu uruchomiono w poniedziałek kolejne biznesy, w tym gastronomiczne. Zakopiański sanepid przeprowadził 120 kontroli w obiektach gastronomicznych i hotelowych. Z planów otwarcia restauracji dla gości zrezygnowali natomiast właściciele lokali w podwarszawskim Legionowie.

Lockdown i nowa normalność według McDonald’s

Jak sieć działała w trakcie lockdownu, a jak funkcjonuje obecnie opowiada Artur Bieńkowski, dyrektor ds. rozwoju i łańcucha dostaw Polska.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej