x

Polska Toskania warta zachodu

Kategoria: Wino

"Winnica jest wszystkim, jeżeli pomyślę o niej w kategorii pasji, miłości, sposobu na życie" - mówi Kinga Kowalewska-Koziarska, właścicielka najstarszej prywatnej winnicy w Polsce i jedna z bohaterek dokumentu "Polska Toskania".

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.

Film 10 dni po premierze zanotował prawie milion wyświetleń. Tytuł od samego początku wzbudził wiele kontrowersji. Sugeruje się bowiem, że Toskanię można znaleźć w zachodniej części Polski. Krytykowano zwłaszcza fakt porównywania odradzającego się regionu winiarskiego do takiego o ugruntowanej, wielowiekowej tradycji. Z drugiej strony ci, którym tytuł się podobał, wskazywali na skuteczny zabieg marketingowy mający na celu przyciągnięcie szerszej publiki i tym samej promocję polskiego wina. Głównym bohaterem filmu jest województwo lubuskie, a piękno regionu pokazano przez pryzmat odradzającego się tam winiarstwa. Tak jak kraje promują się poprzez kulinaria, tak Lubuskie odniosło się do swoich bogatych tradycji winiarskich sięgających XIII w., kiedy to Cystersi produkowali pierwsze wina – wtedy na cele liturgiczne, a pod koniec XIX w. okolice Zielonej Góry okalało nawet 1500 ha winnic.
Sommelier Tomasz Kolecki, świetnie zresztą radzący sobie w roli prezentera, oprowadza po najciekawszych projektach w okolicy. Odwiedza m.in. Krzysztofa Fedorowicza z Winnicy Łazy, Guillaume’a Dubois, znanego producenta win musujących z Winnicy Gotschorze, czy w końcu 35-hektarową Winnicę Samorządową w Zaborzu. Film można obejrzeć na kanale YouTube oraz na stronie internetowej „Gazety Lubuskiej”.

Artykuł ukazał się w „Food Service" 2/2020 nr 192.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej