x

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    02.04.2020

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Akcja #WzywamyPosiłki została nagłośniona w mediach społecznościowych i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. Do działań pomocowych włączyły się największe sieci restauracji - McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks i wiele innych. Firma badawcza Inquiry sprawdziła, do jakiego stopnia zaangażowanie w pomoc przełożyło się na opinie o sieciach restauracji i innych markach gastronomicznych w skali ogólnopolskiej.
Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe.  
W tabeli prezentujemy ranking zmian wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex* w okresie 4 - 25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem tuż przed epidemią (11 lutego - 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.

– W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki. W ramach akcji #WzywamyPosiłki kilkudziesięciu pracowników naszych restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.


*Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest metodą CAWI w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie 700 dorosłych Polaków miesięcznie i obejmuje 16 wskaźników monitorujących kondycję marki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zakopane i Sopot w czerwonej strefie - hotele otwarte, gastronomia do godz. 22

Znalezienie się danego powiatu w strefie czerwonej nie spowoduje zamknięcia hoteli czy pensjonatów, w gastronomii obostrzenia będą bardziej rygorystyczne. Przede wszystkim zostanie skrócony czas otwarcia lokali do godz. 22.

Można będzie uruchamiać ogródki gastronomiczne, gdy zrobi się cieplej?

- Jestem zwolennikiem otwierania ogródków, kiedy nastąpi ocieplenie. Gospodarka tego potrzebuje - mówi wiceminister rozwoju, pracy i technologii Olga Semeniuk.

Majówka bez noclegów hotelowych. Pozostałe obostrzenia przedłużone do 25 kwietnia

Rząd kolejny raz przedłuża aktualnie obowiązujące restrykcje, tym razem do niedzieli 25 kwietnia. Są jednak wyjątki. Na majówkę nie wyjedziemy do hoteli czy pensjonatów - te pozostaną zamknięte do 3 maja włącznie.

Rzecznik rządu: nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o otwarciu restauracji

- Niestety nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o tym, żeby otworzyć restauracje czy branżę fitness. Nie chcemy popełnić błędów innych krajów, gdzie zbyt szerokie otwarcie gospodarki doprowadziło do rekordowego przyrostu zakażeń koronawirusem - mówi rzecznik rządu Piotr Müller.

Jakie konsekwencje grożą gościom restauracji otwartych mimo zakazu?

Klienci lokali otwieranych mimo obostrzeń są narażeni na konsekwencje prawne, choć obowiązujące aktualnie przepisy odnoszą się wyłącznie do przedsiębiorców, nie konsumentów. Gdzie zatem tkwi haczyk?

Kawa "na mieście" w czasach pandemii

Pandemia wpłynęła na zwyczaje Polaków związane z piciem kawy "na mieście". Obecnie pijemy kawę w większym stopniu "przy okazji" zakupów czy tankowania niż w ramach spotkania z przyjaciółmi, chociaż powoli wracamy do dawnych przyzwyczajeń.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej