x

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    02.04.2020

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Akcja #WzywamyPosiłki została nagłośniona w mediach społecznościowych i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. Do działań pomocowych włączyły się największe sieci restauracji - McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks i wiele innych. Firma badawcza Inquiry sprawdziła, do jakiego stopnia zaangażowanie w pomoc przełożyło się na opinie o sieciach restauracji i innych markach gastronomicznych w skali ogólnopolskiej.
Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe.  
W tabeli prezentujemy ranking zmian wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex* w okresie 4 - 25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem tuż przed epidemią (11 lutego - 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.

– W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki. W ramach akcji #WzywamyPosiłki kilkudziesięciu pracowników naszych restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.


*Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest metodą CAWI w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie 700 dorosłych Polaków miesięcznie i obejmuje 16 wskaźników monitorujących kondycję marki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Od 17 października lokale gastronomiczne tylko do godziny 21

Od soboty 17 października lokale gastronomiczne mogę być otwarte jedynie w godzinach 6 - 21. Zajęty może być co drugi stolik. Po godzinie 21 będą mogły wydawać jedynie posiłki na wynos.

Pandemiczne braki w gastronomii. Od saszetek z keczupem po dwutlenek węgla do produkcji napojów

Gdy nadejdzie globalny kryzys, najpierw w sklepach zabraknie makaronu, a potem keczupu w saszetkach w gastronomii. Choć brzmi to absurdalnie, sprawa jest poważna - pandemia uwypukla problemy światowego łańcucha dostaw, na końcu którego znajdują się dziś niezadowoleni klienci kafejek i restauracji.

Aioli, Sing Sing i Banjaluka stawiają na promocję dań na wynos

Jak poradzić sobie z zamknięciem restauracji? Trudna sytuacja w gastronomii zmusza restauratorów do szybkich działań i wypracowania nowego modelu sprzedażowego. Jak to się robi w lokalach należących do Grupy Instynkt?

Restauratorzy oraz hotelarze liczą długi i szukają pracowników

Branża HoReCa jest zadłużona na ponad 303,2 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Mimo stosunkowo udanych wakacji, przedsiębiorcy wątpia, że uda im się szybko odrobić straty powstałe w wyniku pandemii. Mierzą się z widmem kolejnych obostrzeń i brakami kadrowymi.

Czy gastronomia przetrwa kryzys? Podsumowanie roku 2020 i prognozy

W czasie pandemii w wielu lokalach gastronomicznych zyski spadły nawet o 90%, a blisko 30% tych miejsc może nie przetrwać kryzysu i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski - szacują eksperci. Determinacja polskich przedsiębiorców jest jednak ogromna.

Badanie: restauracje, siłownie i hotele najbardziej ryzykowne w dobie pandemii

Ponowne otwarcie restauracji, siłowni i hoteli niesie ze sobą największe ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa - do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Stanforda i Uniwersytetu Północno-Zachodniego w Evanston w badaniu opublikowanym w magazynie "Nature".

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej