

Pomoc szpitalom a wizerunek marki


Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?
Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe.
W tabeli prezentujemy ranking zmian wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex* w okresie 4 - 25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem tuż przed epidemią (11 lutego - 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.
– W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki. W ramach akcji #WzywamyPosiłki kilkudziesięciu pracowników naszych restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.
*Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest metodą CAWI w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie 700 dorosłych Polaków miesięcznie i obejmuje 16 wskaźników monitorujących kondycję marki.
Zobacz także

Rząd ogłosił koniec stanu epidemii w Polsce

Branża HoReCa i my wszyscy możemy odetchnąć z ulgą. 16 maja zniesiony zostaje stan epidemii w Polsce. Od tego dnia obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski.

Złagodzenie obostrzeń epidemicznych w gastronomii

Od 1 marca nie obowiązują już limity osób mogących przebywać jednocześnie w restauracjach. Ponownie mogą działać kluby i dyskoteki.

GfK: Mimo pandemii i kryzysu gastronomii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Lockdown, restrykcje nałożone na gastronomię, wzrost kosztów działalności oraz problemy ze znalezieniem pracowników spowodowały, że w 2021 roku zamknięto 17 proc. lokali gastronomicznych w porównaniu do liczby z 2019 roku. Mimo to, według danych GfK, Polacy nadal chętnie jedzą poza domem.

Od 15 grudnia limit obłożenia w lokalach obniżony do 30 proc. Zamknięte kluby i dyskoteki

Od 15 grudnia obniżamy limit obłożenia w restauracjach, barach i hotelach do 30 proc. Zamknięte będą dyskoteki, kluby i obiekty udostępniające miejsca do tańczenia - zapowiedział wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

Minister Niedzielski: nowe obostrzenia od 1 do 17 grudnia

W środę 1 grudnia zacznie obowiązywać tzw. pakiet alarmowych obostrzeń. Limit zapełnienia w gastronomi i hotelach z 75% zostanie zmniejszony do 50%. Nowe restrykcje w poniedziałek ogłosił minister zdrowia Adam Niedzielski.

Co zmieniła pandemia na rynku opakowań w branży HoReCa?

Jako ludzkość musimy radykalnie zmienić swoje podejście do kwestii wykorzystania plastiku. Ogromne zmiany powinny dokonać się także w gastronomii. Pandemia Covid-19 pokazała, że globalne przeobrażenie rynku tworzyw sztucznych jest konieczne. Czy to początek rewolucji?
Inne kategorie
Podcasty


Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

