x

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    02.04.2020

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Akcja #WzywamyPosiłki została nagłośniona w mediach społecznościowych i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. Do działań pomocowych włączyły się największe sieci restauracji - McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks i wiele innych. Firma badawcza Inquiry sprawdziła, do jakiego stopnia zaangażowanie w pomoc przełożyło się na opinie o sieciach restauracji i innych markach gastronomicznych w skali ogólnopolskiej.
Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe.  
W tabeli prezentujemy ranking zmian wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex* w okresie 4 - 25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem tuż przed epidemią (11 lutego - 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.

– W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki. W ramach akcji #WzywamyPosiłki kilkudziesięciu pracowników naszych restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.


*Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest metodą CAWI w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie 700 dorosłych Polaków miesięcznie i obejmuje 16 wskaźników monitorujących kondycję marki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

II etap odmrażania gospodarki już po majówce

Od 4 maja wkraczamy w II etap odmrażania gospodarki. Sprawdź, czy coś się zmieni dla branży HoReCa?

Lokale gastronomiczne przyjmą gości najwcześniej 4 maja

Wczoraj wieczorem (16.04.2020) Rząd RP ogłosił plany odmrożenia gospodarki i powrotu do normalnego funkcjonowania społecznego. Ponowne otwarcie restauracji dla gości będzie jednak możliwe najwcześniej za 3 tygodnie.

Instagram z pomocą małym restauracjom

W Polsce użytkownicy aplikacji Instagram będą mogli skorzystać z dwóch funkcji: Action Button na swoim profilu i naklejki ułatwiającej składanie zamówień w Stories.

6 rozwiązań tarczy antykryzysowej

Ochrona miejsc pracy to jedno z najważniejszych celów wsparcia firm w związku z pandemią. Jakie rozwiązania znajdują się w tarczy - tłumaczy Monika Smulewicz, partner, dyrektor zarządzający Grant Thornton.

Relacje z gastro-frontu: Prochownia Żoliborz i Paloma nad Wisłą

- Z końcem kwietnia podjęliśmy decyzję, że zawieszamy działalność Palomy do czasu zdjęcia obostrzeń dotyczących gastronomii. Prochownia nadal przygotowuje wynosy. Liczymy na ogródki sezonowe - mówi Marianna Zjawińska, właścicielka obu lokali.

Ponowne otwarcie części restauracji od 18 maja?

Szef resortu zdrowia Łukasz Szumowski potwierdził dziś wcześniejsze spekulacje o ponownym starcie części restauracji od 18 maja. - Gastronomia w sposób bezpieczny, na wolnym powietrzu, przy zachowaniu dystansu. Możemy powoli do tego wracać - ocenił minister.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej