x

Gotuj i sprzedawaj mimo pandemii - ruszył DeliveryWeek

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    31.03.2020

Na pomoc restauracjom wystartował DeliveryWeek, organizowany przez Restaurant Week Polska. Dołącza do niego coraz więcej restauracji!

Delivery Week. Foto: materiały prasowe.
Delivery Week. Foto: materiały prasowe.
Na stronie festiwalu można zamawiać dwudaniowe „domowe doświadczenia restauracyjne” w festiwalowej cenie 35 zł (z dostawą lub odbiorem własnym, dostawa 12,5 zł w całości dla restauracji).

W związku z pandemią restauracje znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Część zawiesiła działalność, część jednak służy nadal gościom poprzez dostawy i odbiór własny. Te niezależne, często rodzinne lokalne przedsiębiorstwa, obecnie walczą o przetrwanie. Aby im pomóc, zespół najpopularniejszego w Polsce wydarzenia kulinarnego, przygotował ratunkowy Festiwal DeliveryWeek. 

„Po przełożeniu wiosennej edycji Restaurant Week postanowiliśmy całe siły wykorzystać, by pomóc walczącym restauracjom. Mamy nadzieję, że dzięki naszej bazie wspaniałych Gości choć trochę uda nam się wspomóc restauracje, które działają z własną dostawą i odbiorem własnym. Zapraszamy do udziału!" – mówi Paweł Światczyński z Restaurant Week.

Sam proces przygotowania i dostawy dań poddany został ostrym zaleceniom sanitarno-epidemiologicznym
– jedzenie ma być przygotowywane w maskach i rękawiczkach higienicznych, 
– strefy dostaw nie mogą się przenikać,
– dostawcy mają często dezynfekować ręce i pojazdy. 

Podobnie, jak w Restaurant Weeku, zamówienia można składać najpóźniej dzień wcześniej. Zachowana jest więc wciąż filozofia #SzanujJedzenie, zgodnie z którą restauracje, znając wcześniej dokładną liczbę Gości i ich menu, zamawiają odpowiednią ilość składników. 

Organizatorzy do współpracy zapraszają Patronów i Partnerów Festiwali restauracyjnych. Wsparcia udzielą również festiwalowi Ambasadorzy, którzy od lat chętnie promują rodzimą niezależną scenę restauracyjną.

Dwudaniowe menu w festiwalowej cenie 35 zł można już zamawiać na www.DeliveryWeek.pl. Festiwal potrwa do odwołania.

Restauracje zgłaszać można mailem na marcin.wawrzen@restaurantweek.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kalifornia i Teksas znów ograniczają działalność gastronomii

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem gubernator Kalifornii Gavin Newsom zarządził lockdown barów, winiarni i restauracji w zamkniętych pomieszczeniach na co najmniej 3 tygodnie. Bary zamknięto też ponownie w Teksasie, a Nowy Jork wstrzymuje się z "odmrażaniem" usług gastronomicznych.

Lockdown przedłużony do 14 lutego!

Rząd ogłosił dziś przedłużenie lockdownu do 14 lutego. Na razie obowiązują więc wszystkie dotychczasowe zakazy. Lokale gastronomiczne i hotele nadal są zamknięte dla gości. Kolejne decyzje rządu - za dwa tygodnie.

Inaczej jemy i kupujemy. Jak koronawirus zmienia nasze nawyki?

Coraz chętniej gotujemy, marnotrawimy mniej jedzenia, a także stawiamy na zdrowsze produkty. Rzadziej wybieramy się do sklepów stacjonarnych, gdyż nie przynosi nam to już tyle przyjemności, co przed wybuchem pandemii. Czy oznacza to, że rodzi się "nowy polski konsument"?

Co zamawiamy w dostawie podczas kwarantanny?

Uber Eats przeanalizował zamówienia swoich użytkowników w okresie społecznej izolacji. Jakie są najpopularniejsze wybory Polaków podczas przymusowej kwarantanny, czym różnimy się od innych nacji oraz po co najchętniej sięgamy na śniadanie?

Milion darmowych toastów - Coca-Cola zachęca do odwiedzania restauracji

W ramach kampanii #OtwarciJakNigdy marka rozdaje butelki Coca-Coli w lokalnych restauracjach. 10 sierpnia wystartowała akcja "Coca-Cola od nas", w ramach której milion darmowych napojów trafi w ręce gości niemal 2 tysięcy lokali gastronomicznych. Aby odebrać produkt, wystarczy wejść na stronę.

Kliknij w artykuł i pobierz najnowszy "Food Service"!

Udostępniamy bezpłatnie kolejne - specjalne wydanie "Food Service" zawierające Raport Koronawirus. Sprawdź, jak radzi sobie gastronomia w pandemii.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej