x

Gotuj i sprzedawaj mimo pandemii - ruszył DeliveryWeek

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    31.03.2020

Na pomoc restauracjom wystartował DeliveryWeek, organizowany przez Restaurant Week Polska. Dołącza do niego coraz więcej restauracji!

Delivery Week. Foto: materiały prasowe.
Delivery Week. Foto: materiały prasowe.
Na stronie festiwalu można zamawiać dwudaniowe „domowe doświadczenia restauracyjne” w festiwalowej cenie 35 zł (z dostawą lub odbiorem własnym, dostawa 12,5 zł w całości dla restauracji).

W związku z pandemią restauracje znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Część zawiesiła działalność, część jednak służy nadal gościom poprzez dostawy i odbiór własny. Te niezależne, często rodzinne lokalne przedsiębiorstwa, obecnie walczą o przetrwanie. Aby im pomóc, zespół najpopularniejszego w Polsce wydarzenia kulinarnego, przygotował ratunkowy Festiwal DeliveryWeek. 

„Po przełożeniu wiosennej edycji Restaurant Week postanowiliśmy całe siły wykorzystać, by pomóc walczącym restauracjom. Mamy nadzieję, że dzięki naszej bazie wspaniałych Gości choć trochę uda nam się wspomóc restauracje, które działają z własną dostawą i odbiorem własnym. Zapraszamy do udziału!" – mówi Paweł Światczyński z Restaurant Week.

Sam proces przygotowania i dostawy dań poddany został ostrym zaleceniom sanitarno-epidemiologicznym
– jedzenie ma być przygotowywane w maskach i rękawiczkach higienicznych, 
– strefy dostaw nie mogą się przenikać,
– dostawcy mają często dezynfekować ręce i pojazdy. 

Podobnie, jak w Restaurant Weeku, zamówienia można składać najpóźniej dzień wcześniej. Zachowana jest więc wciąż filozofia #SzanujJedzenie, zgodnie z którą restauracje, znając wcześniej dokładną liczbę Gości i ich menu, zamawiają odpowiednią ilość składników. 

Organizatorzy do współpracy zapraszają Patronów i Partnerów Festiwali restauracyjnych. Wsparcia udzielą również festiwalowi Ambasadorzy, którzy od lat chętnie promują rodzimą niezależną scenę restauracyjną.

Dwudaniowe menu w festiwalowej cenie 35 zł można już zamawiać na www.DeliveryWeek.pl. Festiwal potrwa do odwołania.

Restauracje zgłaszać można mailem na marcin.wawrzen@restaurantweek.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Lokale gastronomiczne przyjmą gości najwcześniej 4 maja

Wczoraj wieczorem (16.04.2020) Rząd RP ogłosił plany odmrożenia gospodarki i powrotu do normalnego funkcjonowania społecznego. Ponowne otwarcie restauracji dla gości będzie jednak możliwe najwcześniej za 3 tygodnie.

Od 17 października lokale gastronomiczne tylko do godziny 21

Od soboty 17 października lokale gastronomiczne mogę być otwarte jedynie w godzinach 6 - 21. Zajęty może być co drugi stolik. Po godzinie 21 będą mogły wydawać jedynie posiłki na wynos.

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Kalifornia i Teksas znów ograniczają działalność gastronomii

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem gubernator Kalifornii Gavin Newsom zarządził lockdown barów, winiarni i restauracji w zamkniętych pomieszczeniach na co najmniej 3 tygodnie. Bary zamknięto też ponownie w Teksasie, a Nowy Jork wstrzymuje się z "odmrażaniem" usług gastronomicznych.

Po otwarciu ogródków - Polacy manifestują radość w Internecie

Dla polskich konsumentów otwarcie ogródków gastronomicznych 15 maja było świętem. Z aż 90 proc. wypowiedzi w Internecie przebijają radość i podekscytowanie - wynika z analizy SentiOne. Tylko pozostałe 10 proc. złości się na tłumy i brak maseczek oraz obawia się kolejnej fali pandemii.

Otwieranie gastronomii: w Warszawie, Łodzi i Lublinie ogródki pełne gości

Na miniony weekend restauratorzy czekali od wielu miesięcy. Od 15 maja lokale gastronomiczne mogą obsługiwać gości na zewnątrz, w ogródkach. Jak wyglądały pierwsze dni działalności na zewnątrz?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej