x

Jak i z kim uruchomić dostawy? Podpowiadamy!

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    27.03.2020

Jak uruchomić dostawy i zbieranie zamówień on line? Do kogo się zgłosić? Poznaj najnowsze oferty B2B popularnych portali i aplikacji do zamawiania jedzenia.

Jedzenie w dostawie. Foto: Caleb Oquendo, Pexels.
Jedzenie w dostawie. Foto: Caleb Oquendo, Pexels.
[AKTUALIZACJA: 2 kwietnia 2020]

Dostawy wydają się obecnie przyszłością gastronomii. Już wcześniej mówiło się, że rynek delivery to jeden z ważniejszych trendów branży gastronomicznej. Jednak odkąd 14 marca 2020 roku wprowadzono ograniczenia w funkcjonowaniu barów, restauracji, kawiarni i wszelkich lokali oferujących jedzenie, dostawy stały się podstawową formą funkcjonowania branży. 

Restauracje i bary, które dotychczas nie posiadały oferty na wynos, obecnie dostosowują swoje menu, aby takie dania i produkty wprowadzić. Restauracje, które nie oferowały dostaw, masowo zgłaszają się do operatorów delivery z prośbą o dołączenie. Jak czytamy w komunikacie prasowym Pyszne.pl: „W ubiegłym tygodniu do współpracy z Pyszne.pl zgłosiło się około 800 nowych restauracji.” 

W jaki sposób obecnie wygląda oferta poszczególnych operatorów delivery, jaką pomoc i jakie ułatwienia oferują lokalom gastronomicznym? 

 

Pyszne.pl

Ze względu na lawinę chętnych do dołączenia do platformy Pyszne.pl postanowiło zatrudnić nowych pracowników i powiększyć zespoły rozpatrujące wnioski, ale także zespoły logistyczne.

"Najważniejszym wyzwaniem dla Pyszne.pl jest utrzymanie dotychczasowego funkcjonowania serwisu, do czego dokładamy wszelkich starań i wprowadzamy nowe rozwiązania. Ze względu na bezpieczeństwo klientów, kurierów i restauratorów uruchomiliśmy dostawę bezdotykową. Ponadto, obserwujemy zwiększone zainteresowanie restauracji naszą ofertą, gdyż dostawa jedzenia lub sprzedaż na wynos jest dla nich obecnie jedynym sposobem dla nich na prowadzenie biznesu. Dlatego chcemy, żeby każda restauracja, która chce dołączyć do Pyszne.pl, miała taką możliwość. W ciągu ubiegłych dwóch tygodni do współpracy z Pyszne.pl zgłosiło się prawie 1.000 nowych restauracji. Pociąga to za sobą konieczność znacznego rozbudowania zespołu obsługi klienta oraz floty kurierów w rekordowo krótkim czasie” – mówi Anna Bielecka, manager PR Pyszne.pl.

Ponadto, w zależności od modelu, w jakim działa dany lokal gastronomiczny, serwis oferuje różne formy wsparcia.

Jeśli wprowadzasz dowozy…

Restauracje, które dotychczas nie oferowały dowozu, a obecnie chcą rozpocząć taką działalność, nie muszą martwić się o budowanie odpowiedniego zaplecza delivery (pojazdy, kierowcy, szkolenia). Opcja dostawy Pyszne.pl daje wybranym restauracjom możliwość natychmiastowego rozpoczęcia sprzedaży z dowozem na określonym obszarze w 13 polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Szczecinie, Kielcach, Katowicach, Białymstoku i Sosnowcu.

Jeśli nie planujesz dostaw…

Część restauracji nie planuje lub nie jest w stanie obsłużyć logistyki dostaw, ale wciąż chce przygotowywać „wynosy” dla swoich klientów. Takie lokale również mogą obecnie rejestrować się w Pyszne.pl i natychmiast rozpocząć korzystanie z opcji „na wynos”. Opcja jest bardzo atrakcyjna zarówno dla konsumentów, jak i dla restauracji:

1. Korzyści dla klientów restauracji – jedzenie zamawiane i opłacane jest on line (w ten sposób minimalizują kontakty z innymi osobami), a gotowy posiłek można odebrać bez kolejki. 
2. Korzyści dla restauracji – na opcję odbioru osobistego przez klienta Pyszne.pl obniżyło prowizję do 0%! Decyzja ma skutek natychmiastowy i obowiązuje do odwołania.

Jeśli dostawy to tylko procent twoich dochodów…

Wiele lokali oferowało dostawy już od dawna, ale stanowiły one jedynie niewielką część ich biznesu. Zwiększenie obecnie tego udziału może być trudne, a restauracje te mogą znajdować się obecnie w ciężkiej sytuacji. Pyszne.pl także im wychodzi naprzeciw. Takie lokale mogą wnioskować o odroczenia płatności prowizji pobieranej przez Pyszne.pl. Wystarczy wykazać, że poniosło się szczególnie wysokie straty. 

Pyszne.pl przypomina restauracjom i klientom o zachowaniu najwyższych środków bezpieczeństwa. Zarówno w dostawie, jak i przy odbiorze osobistym zalecana jest płatność online i bezkontaktowy odbiór jedzenia przed drzwiami lokalu lub mieszkania.

Rejestracja w serwisie Pyszne.pl jest darmowa. Aby dołączyć do platformy, należy wypełnić formularz na stronie: https://www.pyszne.pl/dodaj

„Wiele restauracji znalazło się w ostatnich dniach w szczególnie trudnym położeniu. Pyszne.pl dokłada wszelkich starań, aby ułatwić im funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Zarówno dla restauracji, jak i dla nas najważniejsze jest teraz utrzymanie zaufania i zainteresowania klientów zamawianiem jedzenia mimo wprowadzonych ograniczeń. W tych wysiłkach w sposób nieoceniony wspierają nas sami klienci. Coraz więcej osób aktywizuje się wokół lokalnych restauracji i nawołuje do wspierania ich poprzez zamawianie jedzenia czy kupowanie voucherów. Dowodzi to, że los restauracji nie jest Polakom obojętny. One są nam po prostu potrzebne” – dodaje Anna Bielecka.

 

Uber Eats

Sytuacji uważnie przygląda się także Uber Eats, oferując kilka rozwiązań do obecnych i nowych partnerów. 

Jeśli już korzystasz z dostawy w Uber Eats…

W obecnej sytuacji dla wielu firm wyzwaniem może okazać się utrzymanie płynności finansowej. Dlatego właśnie Uber Eats proponuje rozwiązanie, które ma ułatwić bieżące funkcjonowanie lokali gastronomicznych.

„W obecnym czasie utrzymanie płynności finansowej oraz wypłat dla pracowników oraz dostawców pozostaje priorytetem dla małych firm. Będziemy oferować restauracjom możliwość dziennych wypłat zamiast płatności raz w tygodniu” – mówi Charity Safford, dyrektor generalny Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.

Partnerzy restauracyjni aplikacji mogą obecnie skorzystać z nowej funkcjonalności, która wspomaga zarządzanie możliwością wypłat – możliwe jest aktywowanie dziennych wypłat w miejsce cotygodniowych

Dla wszystkich restauracji została również bezpłatnie aktywowana funkcja „Pick Up”, która sprzyja społecznemu dystansowi. Klienci składają zamówienie przez aplikację i mogą szybko odebrać gotowe zamówienie, bez konieczności stania w kolejce.

Dodatkowo do 29 marca przedłużono okres trwania promocji na darmowe dostawy. Ma to zwiększyć zainteresowanie klientów ofertą restauracji zrzeszonych w Uber Eats. Klienci mogą skorzystać z tej opcji, wpisując kod MARZECDOSTAWA w aplikacji w zakładce ‘Promocje'.

Jeśli chcesz dołączyć do platformy…

Dla restauracji, które teraz zdecydują się na dołączenie zniesiono całkowicie opłatę aktywacyjną – oferta obowiązuje do końca kwietnia. Ponadto proces aktywacji usługi zorganizowano w taki sposób, aby restauracja mogła rozpocząć korzystanie z Uber Eats już w ciągu 48 godzin po podpisaniu umowy. 

 

Stava

Jednym z największych zagrożeń dla rynku dostaw jedzenia jest bezpieczeństwo dowozów. Ze względu na pandemię gwałtownie wzrosła świadomość konsumentów w zakresie higieny. Prawidłowy sposób przygotowania posiłków oraz bezpieczna, higieniczna dostawa lub odbiór to rzeczy, na które część klientów na pewno bardziej zwraca teraz uwagę. Stava podjęła więc działania wspomagające restauracje właśnie w tym obszarze.

„Skupiamy się też na edukacji konsumentów i całego rynku gastronomicznego w zakresie bezpieczeństwa dowozów. Dzielmy się naszą wiedzą i doświadczeniami. Na stronie bezpiecznedowozy.pl udostępniliśmy bezpłatnie wypracowane przez naszych ekspertów procedury sanitarne oraz kodeks dobrych praktyk bezpiecznych dowozów” – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava. Więcej na temat samej platformy można przeczytać tutaj. 

Ponadto Stava wspomaga restauratorów w tworzeniu stref bezkontaktowego odbioru zamówień z lokali i promuje restauracje oferujące dowozy. 

Jeśli planujesz aktywować usługę…

Do platformy dołączyć można kontaktując się z kierownikiem lokalnego oddziału – dane kontaktowe można znaleźć na stronie: stava.pl/kontakt

Stava nie pobiera prowizji od zamówień. Opłata za skorzystanie z usługi rozliczana jest ustaloną stawką za pojedyncze zlecenie, co pozwala obniżyć o 20-25% koszty w porównaniu do zatrudniania własnych kurierów. Szczegółowe warunki współpracy różnią się pomiędzy miastami. 

System dołączania nowych restauracji został maksymalnie uproszczony i aktywacja usługi jest w tej chwili przeprowadzana w ciągu jednego dnia

 

PizzaPortal.pl

PizzaPortal.pl kładzie obecnie nacisk na szybką aktywację nowych lokali oraz promowanie oferty, aby zwiększyć zasięg odbiorców, co przełoży się bezpośrednio na liczbę zamówień składanych do partnerów portalu i ich przychody. 

„Zapewniamy sprawną obsługę klientów lokali zrzeszonych w naszej bazie oraz dbamy o to, aby rozszerzać grono odbiorców poszczególnych lokali. Inwestujemy w rozwój naszego środowiska informatycznego, podejmujemy szerokie działania marketingowe, reklamowe i przede wszystkim zapewniamy ekspozycję współpracujących z nami punktów” – wyjaśnia Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Aby dołączyć, należy zgłosić się za pomocą strony internetowej lub telefonicznie

 

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Komunikacja restauracji w czasie pandemii - czy to ma sens?

TAK! Kluczem do sukcesu w czasach PO PANDEMII będzie to, czy Twoi Goście o Tobie pamiętają. Jak sprawić, by o Tobie pamiętali - podtrzymać komunikację w social media w sposób, który zapadnie im w pamięć i chwyci za serca.

Lockdown w gastronomii - tylko kreatywni przetrwają!

Dlaczego to właśnie w kryzysie powinniśmy bazować na kreatywności, dlaczego nie powinniśmy bać się być pierwszymi, a przede wszystkim o tym, dlaczego wirtualny gość w lokalu jest równorzędny realnemu - pisze Dawid Kaźmierczak social media & PR director w agencji 180heartbeats + Jung v. Matt.

Komunikacja z gośćmi w okresie przestoju

Czy komunikować się z gośćmi, gdy restauracja funkcjonuje w ograniczonym zakresie lub w ogóle nie działa? Absolutnie tak! Kiedy minie pandemia, kluczem do sukcesu będzie to, czy klienci pamiętają o waszych lokalach. Jak sprawić, by chcieli do nich wrócić?

[Q&A] Bezpieczeństwo żywności a higiena dostawy i w lokalu

Jak przygotowywać dania na wynos, aby były bezpieczne? Jakie zasady higieniczne powinny obowiązywać w trakcie produkcji i podczas dostawy? Na pytania odpowiada ekspert - Marcin Dyrda z portalu gastrowiedza.pl (Serwis Wiedzy Biznesowej i Zarządzania Gastronomią).

Nie bój się szukać psychologicznego wsparcia!

Jak sobie radzić ze stresem związanym z pandemią i wywołanym przez nią kryzysem w biznesie? Gdzie szukać pomocy, na co zwrócić szczególną uwagę? Z Dorotą Mintą, psycholożką i psychoterapeutką, rozmawia Marcin Koch.

Witamy w nowym (wirtualnym) świecie gastronomii

Restauracje powoli się otwierają. Ich właściciele i pracownicy z utęsknieniem wypatrują gości, którzy mimo obostrzeń mających zapewnić wszystkim bezpieczeństwo, z lekkim niepokojem myślą o powrocie do normalnego życia. Jako społeczeństwo musimy nauczyć się żyć w innej, "nowej" rzeczywistości.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej