x

Too Good To Go wspiera gastronomię pomagając w dowozach

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    26.03.2020

Aby pomóc lokalom gastronomicznym Too Good To Go wprowadziło tymczasowe rozwiązanie non-profit, które pozwala użytkownikom zamówić jedzenie na wynos w regularnej, pełnej cenie - cały dochód ze sprzedaży powędruje prosto do partnerów. Paczki w ramach inicjatywy #WeCare są już dostępne w aplikacji.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.

Do niedawna aplikacja Too Good To Go pomagała walczyć z marnowaniem żywności – pośredniczyła w sprzedaży posiłków z nadwyżek w lokalach gastronomicznych, które nie sprzedały się danego dnia i musiałyby wylądować w koszu. Teraz uruchomiła tymczasową opcję zakupu paczki #WeCare w regularnej cenie, aby pomóc lokalom przetrwać ten trudny okres. Posiłki będą składać się ze zwykłych pozycji w menu, nie tylko z nadwyżek. W ten sposób miejsca, szczególnie te, które nie współpracują z firmami dowożącymi jedzenie, mają możliwość sprzedaży na wynos, co pozwoli im przejść przez niepewny czas.

Jak to działa?
Posiłki w ramach akcji #WeCare będą dostępne wyłącznie na wynos, tylko do momentu aż restrykcje nałożone przez rząd zostaną zdjęte. Gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, wszystko wróci do normy i aplikacja wraz z użytkownikami ponownie skupi się na walce z marnowaniem.

Okno odbioru posiłków #WeCare także będzie ograniczone, aby zminimalizować liczbę osób spotykających się w danym miejscu, w jednym czasie. Użytkownicy również będą musieli pokazać potwierdzenie podczas odbioru, nie będzie jednak możliwe nałożenie jedzenia do własnych pojemników. Misją Too Good To Go nadal pozostaje walka z marnowaniem jedzenia, ale bez partnerów walka ta nie będzie możliwa. Dlatego inicjatywa #WeCare to tymczasowe rozwiązanie, które pomoże przetrwać walczącym z Too Good To Go, lokalnym biznesom.

– Chcemy wspierać naszych partnerów, na dobre i na złe. W obecnej sytuacji, wiele miejsc znajduje się w trudnym położeniu, dlatego uruchamiamy tymczasowe rozwiązanie, aby pomóc im utrzymać się na powierzchni. Mamy nadzieję, że w ten sposób dołożymy swoją cegiełkę do wsparcia lokalnych przedsiębiorców w tym trudnym czasie, by móc później wrócić do wspólnej walki z marnowaniem – mówi Karolina Woźniak, PR managerka Too Good To Go w Polsce. – Obecny kryzys pokazuje, jak potrafimy się jednoczyć i organizować. Na Facebooku powstała grupa Widzialna Ręka, na której apel odpowiedziało Too Good To Go, wspierając dom dla bezdomnych przy ul. Gniewkowskiej w Warszawie, fundując posiłki od partnera Too Good To Go Vega Warszawa – dodaje Woźniak.

Aby przyłączyć się do akcji #WeCare jako właściciel punktu gastronomicznego, wystarczy odwiedzić stronę toogoodtogo.pl/pl/business.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kalifornia i Teksas znów ograniczają działalność gastronomii

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem gubernator Kalifornii Gavin Newsom zarządził lockdown barów, winiarni i restauracji w zamkniętych pomieszczeniach na co najmniej 3 tygodnie. Bary zamknięto też ponownie w Teksasie, a Nowy Jork wstrzymuje się z "odmrażaniem" usług gastronomicznych.

Rzecznik rządu: nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o otwarciu restauracji

- Niestety nie możemy w tej chwili podjąć decyzji o tym, żeby otworzyć restauracje czy branżę fitness. Nie chcemy popełnić błędów innych krajów, gdzie zbyt szerokie otwarcie gospodarki doprowadziło do rekordowego przyrostu zakażeń koronawirusem - mówi rzecznik rządu Piotr Müller.

Jak zmienił się rynek gastronomiczny dwa miesiące po jego otwarciu?

- Ostatnie dwa miesiące to widoczna zmiana nastrojów i chęć konsumentów do powrotu do starych przyzwyczajeń. Wszyscy tęskniliśmy za możliwością wyjścia na obiad z rodziną czy znajomymi, więc restauracje powoli znowu się zapełniają - ocenia Agnieszka Sałek z QSL Polska.

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Czy prowizje zjadają rynek dostaw?

Restauratorzy zdani na łaskę portali do zamawiania online narzekają na wysokie prowizje. Czy słusznie? Tym zajmuje się już UOKiK, a sami właściciele lokalu, nie czekając na werdykt, szukają innych rozwiązań.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej