x

Stava wprowadza darmowe płatności online dla restauratorów

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    24.03.2020

Stava dbając o bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostaw posiłków oraz mając świadomość trudnej sytuacji sektora gastronomicznego udostępniła dla restauratorów darmową metodę opłacania zamówień - StavaPay.

Logo StavaPay. Foto: materiałt prasowe.
Logo StavaPay. Foto: materiałt prasowe.
Płatności online to w tej chwili najbezpieczniejsza, z sanitarnego punktu widzenia, metoda opłacania zamówień jedzenia z restauracji. 

StavaPay jest formą płatności służącą do opłacania online zamówień złożonych poprzez strony internetowe restauracji lub telefonicznie. Umożliwia klientowi zapłacenie za zamówienie na przykład BLIKiem w trakcie oczekiwania na kuriera. Gwarantuje przeprowadzenie całkowicie bezkontaktowej, a więc najbezpieczniejszej, dostawy jedzenia. 

Dzięki temu rozwiązaniu, restauratorzy mogą wprowadzić formę płatności online w kanałach sprzedaży, które do tej pory nie oferowały takiej możliwości. Korzystanie ze StavaPay jest do odwołania całkowicie bezpłatne – właściciele restauracji nie ponoszą kosztów prowizji związanych z płatnościami online. Jest to zatem obecnie najbardziej korzystna dla restauratorów forma płatności, do której powinni zachęcać swoich gości.

„Działamy intensywnie, aby wspomagać restauracje w tym trudnym dla całej branży momencie. Przygotowujemy już kolejne rozwiązania, które ułatwią funkcjonowanie współpracującym z nami restauratorom. Poświęcamy dużo energii i środków na to, aby zagwarantować bezpieczne dowozy oraz otwierać restauracjom nowe możliwości zarabiania na dostawach – tłumaczy Grzegorz Aksamit, CIO i wiceprezes Stava.

 

Jak działa StavaPay?

Płatności StavaPay są dostępne dla restauracji, które swoje dowozy opierają o usługę gastro-kurierską Stavy. Sposób działania tego rozwiązania jest nieskomplikowany zarówno z punktu widzenia restauracji i jej obsługi, jak i klientów. 

Krok 1. Klient składa zamówienie w restauracji, np. przez telefon, stronę internetową lokalu lub w portalu, wybierając opcję płatności przy odbiorze.

Krok 2. Obsługa restauracji wprowadza zamówienie do aplikacji Stava.

Krok 3. Kiedy kurier wyjeżdża z restauracji z gotowym zamówieniem, klient dostaje automatycznie SMS z linkiem do płatności online.

Krok 4. W trakcie oczekiwania na kuriera, klient wchodzi na telefonie w link z SMSa i trafia na stronę, na której może opłacić zamówienie BLIKiem lub e-płatnością – dokładnie tak, jak w każdym sklepie internetowym.

Krok 5. Kurier zostawia opłacony online posiłek w umówionym miejscu, a klient je odbiera po tym, jak dostawca oddali się na odpowiednią odległość. Dzięki temu dostawa zostanie zrealizowana w sposób absolutnie bezkontaktowy.

 

W związku z wprowadzeniem StavaPay, obsługa restauracji nie musi podejmować jakichkolwiek dodatkowych czynności. Wszystko dzieje się automatycznie. Restauratorzy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z wprowadzeniem nowej formy płatności.

Płatności StavaPay zostały uruchomione we wszystkich oddziałach sieci Stava w całej Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Gastronomia pod przykrywką. Jak zarabiać, nie otwierając lokalu z naruszeniem prawa

Szkolenia kulinarne, wynajem stolików do celów służbowych, kuchnia polowa - restauratorzy, którzy nie chcą otwierać lokalu dla gości z naruszeniem prawa, szukają kreatywnych rozwiązań na jego obejście w legalny sposób.

BCC: dlaczego otwarte są galerie handlowe, a nie można otworzyć gastronomii?

- Z satysfakcją przyjmujemy decyzję o otwarciu hoteli czy stoków. To pozwoli odetchnąć przedsiębiorcom prowadzącym działalność w tym obszarze - komentuje Business Centre Club. Ocenia jednak, że decyzje dotyczące odmrażania gospodarki "pozostają wciąż chaotyczne".

Gowin: jeśli wszystko będzie szło z planem, będziemy rozmrażać kolejne branże

Wicepremier Jarosław Gowin oświadczył dziś, że jeśli wszystko będzie szło zgodnie z planem, to "wkrótce krok po kroku będziemy rozmrażać kolejne branże". Przestrzegł jednocześnie, że odmrożenie kolejnych obszarów gospodarki może zostać cofnięte, jeśli przełoży się to na wzrost zachorowań.

Planuj, rozwijaj, optymalizuj, nie poddawaj się!

Czy można dobrze prowadzić biznes w czasach kryzysu? Znamy taki przypadek - Browar Stu Mostów i Concept Stu Mostów we Wrocławiu. Jak sobie radzić z trudnościami i jak w czasie pandemii planować przyszłość firmy - z właścicielką lokali Arlettą Ziemian rozmawia Marcin Koch z ForRest Projekt.

Lockdown gastronomii i hoteli przedłużony do 17 stycznia 2021 r. Czeka nas narodowa kwarantanna

Nie będzie poluzowania obostrzeń od 28 grudnia, na które tak bardzo liczyła branża HoReCa. Rząd ogłosił dziś przedłużenie lockdownu do 17 stycznia oraz dodatkowe ograniczenia. Zamknięcie hoteli dla gości w podróży służbowej to tylko jedno z nich. Sprawdźcie, jakie zmiany czekają nas po świętach.

Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców

Firma Grant Thornton, Santander Bank Polska oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu postanowiły zorganizować bezpłatne webinary dla przedsiębiorców. Poznaj szczegóły.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej