x

Stava wprowadza darmowe płatności online dla restauratorów

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    24.03.2020

Stava dbając o bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostaw posiłków oraz mając świadomość trudnej sytuacji sektora gastronomicznego udostępniła dla restauratorów darmową metodę opłacania zamówień - StavaPay.

Logo StavaPay. Foto: materiałt prasowe.
Logo StavaPay. Foto: materiałt prasowe.
Płatności online to w tej chwili najbezpieczniejsza, z sanitarnego punktu widzenia, metoda opłacania zamówień jedzenia z restauracji. 

StavaPay jest formą płatności służącą do opłacania online zamówień złożonych poprzez strony internetowe restauracji lub telefonicznie. Umożliwia klientowi zapłacenie za zamówienie na przykład BLIKiem w trakcie oczekiwania na kuriera. Gwarantuje przeprowadzenie całkowicie bezkontaktowej, a więc najbezpieczniejszej, dostawy jedzenia. 

Dzięki temu rozwiązaniu, restauratorzy mogą wprowadzić formę płatności online w kanałach sprzedaży, które do tej pory nie oferowały takiej możliwości. Korzystanie ze StavaPay jest do odwołania całkowicie bezpłatne – właściciele restauracji nie ponoszą kosztów prowizji związanych z płatnościami online. Jest to zatem obecnie najbardziej korzystna dla restauratorów forma płatności, do której powinni zachęcać swoich gości.

„Działamy intensywnie, aby wspomagać restauracje w tym trudnym dla całej branży momencie. Przygotowujemy już kolejne rozwiązania, które ułatwią funkcjonowanie współpracującym z nami restauratorom. Poświęcamy dużo energii i środków na to, aby zagwarantować bezpieczne dowozy oraz otwierać restauracjom nowe możliwości zarabiania na dostawach – tłumaczy Grzegorz Aksamit, CIO i wiceprezes Stava.

 

Jak działa StavaPay?

Płatności StavaPay są dostępne dla restauracji, które swoje dowozy opierają o usługę gastro-kurierską Stavy. Sposób działania tego rozwiązania jest nieskomplikowany zarówno z punktu widzenia restauracji i jej obsługi, jak i klientów. 

Krok 1. Klient składa zamówienie w restauracji, np. przez telefon, stronę internetową lokalu lub w portalu, wybierając opcję płatności przy odbiorze.

Krok 2. Obsługa restauracji wprowadza zamówienie do aplikacji Stava.

Krok 3. Kiedy kurier wyjeżdża z restauracji z gotowym zamówieniem, klient dostaje automatycznie SMS z linkiem do płatności online.

Krok 4. W trakcie oczekiwania na kuriera, klient wchodzi na telefonie w link z SMSa i trafia na stronę, na której może opłacić zamówienie BLIKiem lub e-płatnością – dokładnie tak, jak w każdym sklepie internetowym.

Krok 5. Kurier zostawia opłacony online posiłek w umówionym miejscu, a klient je odbiera po tym, jak dostawca oddali się na odpowiednią odległość. Dzięki temu dostawa zostanie zrealizowana w sposób absolutnie bezkontaktowy.

 

W związku z wprowadzeniem StavaPay, obsługa restauracji nie musi podejmować jakichkolwiek dodatkowych czynności. Wszystko dzieje się automatycznie. Restauratorzy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z wprowadzeniem nowej formy płatności.

Płatności StavaPay zostały uruchomione we wszystkich oddziałach sieci Stava w całej Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Moxobakery - jak działa piekarnia w czasach pandemii

- Na szczęście pieczywo ludzie jedzą i będą jedli zawsze, więc radzimy sobie, wystarcza nam pieniędzy na utrzymanie funkcjonowania. Trudno powiedzieć, co będzie dalej, bo rośnie cena mąki. Martwimy się o przyszłość - mówi Roksana Wiśniewska, współwłaścicielka Moxobakery.

Jak restauratorzy odnajdują się w "nowej normalności"?

Niska rentowność otwieranych restauracji, obroty niższe niż koszty stałe i duża popularność jedzenia z dostawą - to nowa rzeczywistość wielu restauratorów. Podkreślają, że ich obroty są dalekie od tych sprzed pandemii.

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Gotuj i sprzedawaj mimo pandemii - ruszył DeliveryWeek

Na pomoc restauracjom wystartował DeliveryWeek, organizowany przez Restaurant Week Polska. Dołącza do niego coraz więcej restauracji!

Pół roku z koronawirusem w branży gastronomicznej i eventowej [BADANIE]

9 na 10 firm zanotowało spadki obrotów w porównaniu do okresu sprzed początku pandemii. Co dalej? Nastroje są podzielone. 40 proc. przedsiębiorców i managerów przewiduje, że będzie coraz gorzej, a co trzeci jest przekonany, że najgorsze za nimi i będzie coraz lepiej.

Czy polska branża cateringów dietetycznych przetrwa COVID-19?

Diety pudełkowe dostarczane są codziennie do ponad 2,5 tys. miejscowości w Polsce. Prężnie rozwijający się rynek cateringów dietetycznych rósł dotychczas rokrocznie w tempie 20 proc. a jego wartość na początku roku 2020 szacowano na ponad miliard złotych. Jak wpłynęła na niego pandemia koronawirusa?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej