x

#WspieramLokalneLokale - kampania społeczna Smazymy.com

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    20.03.2020

20 marca ruszyła kampania społeczna #WspieramLokalneLokale. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do składania zamówień z dostawą do domu w lokalnych restauracjach i tym samym wsparcie lokali w czasie wprowadzonego na terenie kraju stanu zagrożenia epidemicznego.

Foto: Pexels.
Foto: Pexels.
Akcja jest prowadzona przez redakcję portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem są ZT Kruszwica SA. W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz. 

Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59% Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36% Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47%, brak czasu na gotowanie – 42% i spotkania ze znajomymi – 38% (Źródło: Gfk, Raport “Rynek gastronomiczny w Polsce 2019”).

Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków. 

Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu. 

„Myślę, że większość, jeśli nie każdy z nas, ma bliskie sercu lokale gastronomiczne. Lubimy do nich chodzić samodzielnie, ze znajomymi, z rodziną, a może też kojarzą nam się z jakimiś specjalnymi okazjami - urodzinami, rocznicami, oświadczynami. W obecnej sytuacji w dużej mierze to od nas zależy czy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemiologicznego będziemy mogli je nadal odwiedzać. Dlatego też w imieniu portalu Smazymy.com i ZT Kruszwica serdecznie zachęcam do przyłączenia się do akcji #WspieramLokalneLokale i zamawiania posiłków z dowozem do domu” – mówi Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B, ZT Kruszwica SA

Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać 4 proste kroki: 

1. Złożyć zamówienie z dostawą do domu w dowolnej restauracji. 
2. Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych. 
3. Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale. 
4. Podzielić się informacją o kampanii z innymi. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

OSTATNI MIKSER KULINARNY W TYM SEZONIE

Tym razem tematem przewodnim były ryby w kontekście Bożego Narodzenia oraz tajniki pracy sommeliera wodnego. W spotkaniu edukacyjnym z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło ponad 240 osób z całej Polski.

Koral przekazuje sprzęt dla małopolskich ratowników

W obliczu pandemii firma Koral, największy producent lodów w Polsce, zakupiła i przekazała małopolskim ratownikom ponad 200 profesjonalnych masek, które zabezpieczają twarz oraz drogi oddechowe medyków.

Paco Pérez pomaga w Gdańsku

Paco Pérez, jeden z najwybitniejszych kucharzy świata, który prowadzi restaurację Arco w Olivii Star na stałe zadomowił się w Gdańsku, a teraz pomaga gdańskiemu szpitalowi zakaźnemu.

Kiedy Amerykanin spotkał Szkota

Na początku kwietnia tego roku, w Teatrze Kamienica w Warszawie, odbyło się niezwykłe spotkanie, w trakcie którego goście spotkania mieli okazję odbyć niezwykłą podróż po świecie amerykańskiej i szkockiej whisky.

"Królewski stół" zawładnął Wilanowem

II edycja Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego pod hasłem "Królewski stół" odbyła się 15 i 16 września na warszawskim Wilanowie. Podczas dwóch dni uczestnicy wzięli udział w 40 wykładach i panelach dyskusyjnych oraz 60 warsztatach i pokazach kulinarnych.

Ajinomoto i kuchnia japońska w Polsce

W tym roku firma Ajinomoto obchodzi swoje 20-lecie działalności na rynku Polskim. Z tej okazji postanowiono również sprawdzić, co Polacy wiedzą o kuchni japońskiej i czy ją lubią.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej