x

#WspieramLokalneLokale - kampania społeczna Smazymy.com

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    20.03.2020

20 marca ruszyła kampania społeczna #WspieramLokalneLokale. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do składania zamówień z dostawą do domu w lokalnych restauracjach i tym samym wsparcie lokali w czasie wprowadzonego na terenie kraju stanu zagrożenia epidemicznego.

Foto: Pexels.
Foto: Pexels.
Akcja jest prowadzona przez redakcję portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem są ZT Kruszwica SA. W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz. 

Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59% Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36% Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47%, brak czasu na gotowanie – 42% i spotkania ze znajomymi – 38% (Źródło: Gfk, Raport “Rynek gastronomiczny w Polsce 2019”).

Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków. 

Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu. 

„Myślę, że większość, jeśli nie każdy z nas, ma bliskie sercu lokale gastronomiczne. Lubimy do nich chodzić samodzielnie, ze znajomymi, z rodziną, a może też kojarzą nam się z jakimiś specjalnymi okazjami - urodzinami, rocznicami, oświadczynami. W obecnej sytuacji w dużej mierze to od nas zależy czy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemiologicznego będziemy mogli je nadal odwiedzać. Dlatego też w imieniu portalu Smazymy.com i ZT Kruszwica serdecznie zachęcam do przyłączenia się do akcji #WspieramLokalneLokale i zamawiania posiłków z dowozem do domu” – mówi Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B, ZT Kruszwica SA

Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać 4 proste kroki: 

1. Złożyć zamówienie z dostawą do domu w dowolnej restauracji. 
2. Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych. 
3. Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale. 
4. Podzielić się informacją o kampanii z innymi. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Przed nami Whisky Live Warsaw 2020

Mimo trudnej sytuacji rynkowej naznaczonej obecnością koronawirusa, organizatorzy Whisky Live Warsaw 2020 przygotowali specjalny scenariusz dla tegorocznej odsłony festiwalu. Impreza odbędzie się 1-3 października w Centrum Praskim Koneser.

Essity zdobywa dwie nagrody European Cleaning and Hygiene Awards

15 listopada ogłoszono zwycięzców European Cleaning Awards 2018. Firma Essity zdobyła dwie prestiżowe nagrody w kategoriach: "Najlepsza praktyka - zrównoważony rozwój" oraz "Innowacja technologiczna roku".

Działa targ Plonoteka w Elektrowni Powiśle

W każdy piątek i sobotę klienci mogą odwiedzić eko targ Plonoteka, na którym dostępny jest szeroki wybór certyfikowanych produktów z ekologicznych upraw, bezpośrednio od rolników i producentów.

#17milionówGroszy - kampania społeczna i wyzwanie dla gastronomii

Celem kampanii jest uzbieranie #17milionówGroszy na rehabilitację dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Chętni do uczestniczenia w niej właściciele lokali gastronomicznych czy firm cateringowych z całej Polski sami mogą wybierać formę udziału w wyzwaniu.

CERTYFIKAT SMAKU

19 maja podczas uroczystej gali w restauracji Mielżyński Wines & Spirits w Warszawie odbyła się gala finałowa I edycji akcji "Kukbuk poleca". Producenci mogli przesyłać do redakcji "Kukbuka" próbki swoich produktów, a najlepsze z nich otrzymały szereg korzyści płynących z posiadania certyfikatu.

Uber Eats już w Białymstoku i Szczecinie

Uber Eats, czyli usługa pozwalająca na zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji poprzez aplikację w smartfonie, debiutuje dziś w Białymstoku i Szczecinie. Tym samym, do platformy dołącza blisko 100 nowych restauracji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej