x

#WspieramLokalneLokale - kampania społeczna Smazymy.com

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

20 marca ruszyła kampania społeczna #WspieramLokalneLokale. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do składania zamówień z dostawą do domu w lokalnych restauracjach i tym samym wsparcie lokali w czasie wprowadzonego na terenie kraju stanu zagrożenia epidemicznego.

Foto: Pexels.
Foto: Pexels.
Akcja jest prowadzona przez redakcję portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem są ZT Kruszwica SA. W związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od 14 marca 2020 roku została ograniczona działalność m.in. restauracji, kawiarni czy barów. Obecnie mogą one świadczyć jedynie usługi na wynos i na dowóz. 

Z kolei na co dzień głównym źródłem utrzymania większości restauracji są usługi świadczone w lokalu. W 2019 roku aż 59% Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia, odwiedzało lokale gastronomiczne. Średnio w punktach HoReCa bywali cztery razy w miesiącu i wydawali 130 zł miesięcznie. Z kolei jedzenie na wynos zamawiało 36% Polaków, przy czym jako główne okazje do zamawiania posiłków respondenci podawali: brak jedzenia w domu – 47%, brak czasu na gotowanie – 42% i spotkania ze znajomymi – 38% (Źródło: Gfk, Raport “Rynek gastronomiczny w Polsce 2019”).

Restauratorzy stanęli więc w obliczu podwójnie trudnej sytuacji – z jednej strony zamknięcia lokali dla konsumentów, z drugiej – w związku z zaleceniami, by pozostawać w domu i nie spotykać się z innymi osobami – zmniejszenia liczby okazji do zamawiania posiłków. 

Odpowiadając na obecną sytuację kucharzy, szefów kuchni, restauratorów i cukierników, redakcja portalu gastronomicznego Smazymy.com, którego inicjatorem jest ZT Kruszwica, stworzyła kampanię społeczną #WspieramLokalneLokale. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na trudną sytuację, w jakiej znalazła się branża HoReCa i wsparcie jej poprzez zachęcenie do składania zamówień w lokalnych lokalach z dowozem do domu. 

„Myślę, że większość, jeśli nie każdy z nas, ma bliskie sercu lokale gastronomiczne. Lubimy do nich chodzić samodzielnie, ze znajomymi, z rodziną, a może też kojarzą nam się z jakimiś specjalnymi okazjami - urodzinami, rocznicami, oświadczynami. W obecnej sytuacji w dużej mierze to od nas zależy czy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemiologicznego będziemy mogli je nadal odwiedzać. Dlatego też w imieniu portalu Smazymy.com i ZT Kruszwica serdecznie zachęcam do przyłączenia się do akcji #WspieramLokalneLokale i zamawiania posiłków z dowozem do domu” – mówi Katarzyna Noga, Marketing Manager B2B, ZT Kruszwica SA

Aby włączyć się do akcji #WspieramLokalneLokale wystarczy wykonać 4 proste kroki: 

1. Złożyć zamówienie z dostawą do domu w dowolnej restauracji. 
2. Zrobić dowolne zdjęcie i umieść w swoich mediach społecznościowych. 
3. Oznaczyć na zdjęciu restaurację, w której zostało złożone zamówienie i dodać hashtag #WspieramLokalneLokale. 
4. Podzielić się informacją o kampanii z innymi. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

KULINARNY TALENT 2019 JUŻ NIEBAWEM

11. edycja autorskiego konkursu Roberta Sowy Kulinarny Talent 2019 odbędzie się podczas targów Euro Gastro 28 marca o godz. 11.00 w Warsaw Ptak Expo. To prestiżowy konkurs pozwalający odkryć wybitne zdolności wśród rozpoczynających życie zawodowe uczniów kierunków gastronomicznych.

Warszawska Pyza 2019

To siódma edycja plebiscytu organizowanego przez redakcję Stołecznej Gazety Wyborczej.

MŁODE TALENTY

6 kwietnia 2017 r. odbył się finał X konkursu Roberta Sowy Kulinarny Talent. W tegorocznej edycji po raz drugi w historii konkursu na najwyższym stopniu podium stanęła kobieta.

Transatlantyk Festival po raz kolejny zaprasza na Kino Kulinarne

Autorskie menu Kina Kulinarnego przygotują w tym roku jedni z najwybitniejszych w Polsce szefów kuchni. To niecodzienne wydarzenie, łączące sztukę filmową i kulinarną, podobnie jak w latach ubiegłych przygotowywane jest we współpracy z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym Berlinale.

25 tys. ofert specjalnych na Dzień Własnego Biznesu

Już 9 października odbędzie się Dzień Własnego Biznesu - święto małych i średnich przedsiębiorców. Z tej okazji na konsumentów czekać będzie 25 tys. ofert specjalnych - w tym promocje, rabaty i gratisy w sklepach i lokalach w całym kraju.

Paco Pérez pomaga w Gdańsku

Paco Pérez, jeden z najwybitniejszych kucharzy świata, który prowadzi restaurację Arco w Olivii Star na stałe zadomowił się w Gdańsku, a teraz pomaga gdańskiemu szpitalowi zakaźnemu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej