x

Warszawska Restauracja Forty

Kategoria: Miejsca

Na terenie industrialnego Fortu Mokotów stoi otoczony starymi drzewami zabytkowy budynek z czerwonej cegły. Do niedawna funkcjonował jako przestrzeń eventowa, a po trzymiesięcznym remoncie powstała w nim restauracja Forty, która pierwszych gości przyjęła w grudniu.

Restauracja Forty. Foto: Monika Jankowska-Kapica.
Restauracja Forty. Foto: Monika Jankowska-Kapica.

Wystrój tego sporego wnętrza to miks naturalnych, szlachetnie starzejących się materiałów i współczesnego wzornictwa. Jego niepowtarzalny klimat tworzą zachowana przez architektów czerwona cegła i nosząca ślady zużycia podłoga w czarno-białą szachownicę. Sercem restauracji jest okrągły bar, wokół którego rozmieszczono drewniane stoły. Surowiec do ich produkcji uzyskano z rozbiórki zniszczonych stodół. Wyposażenie – od mebli po ceramikę – to dzieło rzemieślników skupionych wokół polskiej marki TRE Product. Za kompleksowy projekt odpowiada uznana pracownia Tomka i Gosi Rygalików – Studio Rygalik.
W kuchni rządzi Daniel Uliczny, a jego prawą ręką jest sous chef Maks Legutko. Wszystkie potrawy przygotowują od podstaw z produktów od lokalnych dostawców. Na miejscu wypiekane jest pieczywo, przyrządzane są sosy czy mieszanki przypraw. Menu inspirowane jest wieloma regionami świata, łączy Wschód z Zachodem. Spośród przystawek polecam boczniaka w tempurze z emulsją ras el hanout, pączka z wątróbką drobiową i pigwą oraz wybitnego śledzia z algami i emulsją z podwędzanej cebuli. Najbardziej kuszące danie główne to sandacz z fasolą i sosem bouillabaisse. Jedzenie serwowane jest z autorskimi koktajlami, winami z karty liczącej ponad 150 etykiet (30 z nich na kieliszki) lub rzemieślniczymi piwami z BeerLab.

Adres: Racławicka 99, Warszawa
Liczba miejsc: 110 w sali głównej (270 mkw.) i 48 w sali VIP (60 mkw.)
Przedział cenowy: przystawki: 12-29 zł; dania główne: 48-76 zł; desery: 12-29 zł; menu lunchowe – 28 zł
Typ: fine casual
Szef kuchni: Daniel Uliczny
Właściciele: White Stone Development (deweloper, właściciel budynku) oraz BC Partners

Artykuł ukazał się w „Food Service" 2/2020 nr 192.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Pizzeria Stopiątka in Italia w łódzkiej Manufakturze

Do grona najemców gastronomicznych Manufaktury w Łodzi dołączyła restauracja Stopiątka In Italia. To nowy koncept premium ogólnopolskiej sieci Stopiątka.

DIFFERENT

W maju tego roku powstała pierwsza restauracja w Polsce, w której zjemy w całkowitych ciemnościach, obsługiwani przez niewidomych kelnerów. Lokal mieści się w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 123a.

Międzymiastowa - różnorodnie w Krakowie

Międzymiastowa swoją nazwą nawiązuje do dwóch aspektów - po pierwsze, jest ulokowana pomiędzy starym a nowym miastem w Krakowie, po drugie, powstała w wyniku inspiracji podróżami do różnych miast świata.

Fork Restaurant w Warszawie - polska kuchnia z międzynarodowym akcentem

Fork Restaurant to drugi autorski lokal znanego szefa kuchni Roberta Sowy. Działa od października ub.r. przy ul. Wspólnej, zaledwie dwie przecznice od pierwszego konceptu - N31 przy Nowogrodzkiej, który w ciągu trzech lat działalności doczekał się tytułu Najlepszej Restauracji w Polsce 2017.

Wręczenie plakiet Michelin

W dniach 4-5 grudnia w Warszawie i Krakowie odbyło się wręczenie Plakiet Przewodnika Michelin 2017 Main Cities of Europe, zorganizowane przez prezydenta Akademii Gastronomicznej w Polsce Macieja Dobrzynieckiego - partnera Przewodnika Michelin.

Bistro Z

Anna Klajmon i Mateusz Czekierda są właścicielami i szefami kuchni Bistro Z przy ul. Ząbkowskiej na warszawskiej Pradze. Lokal otworzył się w lipcu tego roku. Bistro Z koncentruje się na prostym jedzeniu, opartym na dobrym produkcie w dobrej cenie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej