x

"Signature dishes that matter"

Kategoria: Lifestyle - książki

Ile to już książek określano mianem kulinarnych Biblii? "Signature Dishes That Matter" nie będzie pierwszą publikacją z takim przydomkiem, ale jak najbardziej na niego zasługuje.

\"Signature dishes that matter". Foto: materiały prasowe.
\"Signature dishes that matter". Foto: materiały prasowe.
Jej autorzy wybrali ponad 200 przepisów na dania, które weszły do kulinarnej świadomości. Są tu potrawy sprzed kilkuset i kilkudziesięciu lat oraz współczesne. Receptury zarówno egalitarne, jak i rodem z gwiazdkowych restauracji (obok kebaba – propozycje Hestona Blumenthala). Znajdziecie tu np. pierwszy przepis na lody z 1686 r. (Procopio Cuto), kaczkę po pekińsku z 1827 r. (Bianyifang) czy bakłażan z sosem z maślanki z 2002 r. (Yottham Ottolenghi). Oprócz tego mamy tu kontekst historyczny i ciekawostki dotyczące powstania potraw. Opisy ich wykonania wydają się dość lakoniczne, ale okazują się precyzyjne na tyle, że można je odtworzyć. Wszystko zilustrowane jest rysunkami spójnymi z kunsztowną oprawą graficzną książki.

„Signature dishes that matter”, Susan Jung, Howie Kahn, Christine Muhlke, Pat Nourse, Andrea Petrini, Diego Salazar, Richard Vines, wyd. Phaidon 2019.

Recenzja ukazała się w „Food Service" 2/2020 nr 192.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej