x

W Szczecinie startuje aplikacja do walki z marnowaniem żywności

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Aplikacja Too Good To Go, dzięki której na świecie uratowano już 33 miliony posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Dostępne są na niej pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Wśród miejsc, które dołączyły do walki z marnowaniem z Too Good To Go znalazło się już ponad 50 lokali, m.in. Corona Coffee, Meet & Fit Slow Food, Kolory, Cafe Berlin, Orsola CoffeeHaus, Przystań na kawę, Herbata czy Kawa, Gruziński Chleb, Bardzo dobrze, a także sieci Starbucks, Pizza Hut, North Fish. Wkrótce dołączą też hotele Accor i wiele innych.
Szczecin jest jednym z miast, które stawia czoła wyzwaniu, jakim jest ograniczenie marnowania żywności. W mieście od kilku lat działa szczecińska Jadłodzielnia prowadząca zarówno szafki foodsheringowe, jak i lokal. Teraz do tej walki dołącza się Too Good To Go. Dane o tym ile rocznie marnujemy żywności przyprawiają o zdumienie – Polacy co roku wyrzucają średnio 247 kg na osobę, co z wynikiem 9 mln ton plasuje Polskę na 5. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej.
Dobra wiadomość jest taka, że pojawiają się inicjatywy, które wspierają starania w ograniczaniu skali problemu. Obowiązująca ustawa o niemarnowaniu żywności to krok w dobrą stronę, a wsparta codziennymi indywidualnymi działaniami, pozwoli z sukcesem ograniczyć ilość wyrzucanego jedzenia. Takim rozwiązaniem jest aplikacja Too Good To Go, która stanowi proste narzędzie pozwalające zwykłym użytkownikom zaangażować się w walkę z marnotrawstwem.  
Too Good To Go działa w Polsce od lipca 2019, łącząc użytkowników z punktami, gdzie zostaje nadwyżkowa, niesprzedana żywność. Wystarczy uruchomić aplikację, kupić paczkę niespodziankę z dostępnego w pobliżu miejsca i odebrać ją. Do tej pory użytkownicy mogli ratować pyszne paczki-niespodzianki w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, a teraz obejmuje swym zasięgiem Szczecin.
Aplikacja skutecznie łączy użytkowników z piekarniami, cukierniami, sklepami czy hotelami, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedane jedzenie. Jak to działa w praktyce? Sama obsługa aplikacji jest niezwykle prosta i przypomina powszechnie znane aplikacje do zamawiania jedzenia, z tą różnicą, że o określonej porze, użytkownicy sami odbierają paczki z wybranego sklepu.
Aby jeszcze bardziej zachęcić do zaangażowania w walkę o świat bez marnowania, dostępne na platformie jedzenie można uratować w atrakcyjnej cenie, za 1/3 wartości. Każda uratowana paczka-niespodzianka, to 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2, która powstała w łańcuchu produkcji – od posadzenia, przez transport, po domową lodówkę. W aplikacji dostępny jest również na stałe voucher charytatywny wspierający działalność Banków Żywności. Choć aplikacja w Polsce działa dopiero od 8 miesięcy, uratowano dzięki niej już ponad 90 000 posiłków, co odpowiada 225 tonom CO2. To tyle ile waży amerykańska Statua Wolności.
– Czujemy się odpowiedzialni za naszą żywność oraz środowisko naturalne, dlatego od 2017 roku prowadzimy działania zapobiegające marnowaniu żywności na dużą skalę, m.in. pionierski program Harvest w KFC i Pizza Hut, polegający na dzieleniu się nadwyżkami produktów z najbardziej potrzebującymi. Współpraca z Too Good To Go to kolejny krok w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju. Tylko w 2019 roku uratowaliśmy 150 tysięcy posiłków na wszystkich rynkach działalności spółki w Europie – komentuje Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager w AmRest.
– Novotel Szczecin Centrum i Ibis Szczecin Centrum wkrótce dołączą do Too Good To Go. Współpracę z aplikacją rozpoczęliśmy w listopadzie 2019 r. w hotelu Novotel Warszawa Centrum i od tego czasu dołączyło 5 kolejnych hoteli: Mercure Warszawa Centrum, Mercure Warszawa Grand, Novotel Warszawa Airport oraz Mercure Gdańsk Stare Miasto i ibis Gdańsk Stare Miasto. Wspólnie, uratowaliśmy już blisko 2 000 posiłków. Bardzo nas cieszą konkretne wyniki gdyż ograniczenie marnowania żywności stanowi jeden z kluczowych celów dla wszystkich hoteli Accor na najbliższe lata. Wyrzucanie jedzenia nie tylko jest niezgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju, ale w niedalekiej przyszłości stanie się po prostu kosztowne dla restauracji i hoteli – tłumaczy Katarzyna Nowak, Head of CSR hoteli Accor w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Masło - mleczne i kremowe

Masło to podstawa udanych, pachnących wypieków, ale także fantastycznie kremowych sosów, dobrej jajecznicy i wielu, wielu innych klasycznych potraw. Jest po prostu w gastronomii niezastąpione.

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Marketing niespontaniczny - nie improwizuj

Marka restauracji podobnie jak człowiek powinna być stosownie ubrana, mieć charakter, historię i przekonania. Walcząc o uwagę i przestrzeń na konkurencyjnym rynku, powinna mówić, budować kontakty i zabiegać o przyjaciół. Im bardziej jest przekonująca, tym większą społeczność buduje wokół siebie.

ZBALANSUJ ŻYCIE

W ciągłej pogoni za perfekcyjnym koktajlem zapominamy o tym, że prędzej czy później koktajle będziemy robić idealne, szkoda tylko że niezbalansowane będzie nasze życie prywatne. Dlaczego właściwie 100 proc. osób, które spotkałeś w ciągu tego tygodnia, to wyłącznie znajomi z pracy?

Sztuka smaku

3 marca br. Ogólnopolski Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L'Art de la cuisine Martell odbędzie w Hotelu Zamek Ryn.

INNOWACYJNY RĘKAW CUKIERNICZY RENGO

Termostabilne nadzienia owocowe i kremowe Lauretta sprzedawane są teraz w nowym, mniejszym opakowaniu - gotowym do użycia rękawie cukierniczym Rengo.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej