x

Uber Eats świętuje 3 urodziny w Polsce

Kategoria: Twój biznes - wiedza    04.03.2020

Z okazji swoich 3 urodzin Uber Eats zdradza, jakie dania najbardziej lubią zamawiać z dowozem Polacy i kiedy najczęściej to robią.

Infografika Uber Eats w Polsce. Foto: materiały prasowe.
Infografika Uber Eats w Polsce. Foto: materiały prasowe.
Uber Eats rozpoczęło swoją działalność w Polsce w 2017 roku w Warszawie. Trzy lata później jest obecne już w 20 polskich miastach i oferuje dostęp do ponad 3,5 tysiąca restauracji, dając w ten sposób wybór spośród 34 unikalnych kuchni. Tylko w 2019 roku aplikacja została pobrana prawie 800 tys. razy. 

Co jedzą Polacy?

Nie da się ukryć, że rynek dostaw jedzenia z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Z przeprowadzonego w zeszłym roku przez Deloitte i Uber Eats badania wynika, że w Warszawie w ciągu jednego tygodnia 71-80% osób w wieku 18-39 lat zamówiło przynajmniej jeden posiłek z dowozem. Rośnie również wybór kuchni i dań, które można zamówić bezpośrednio do domu czy biura. Jak kształtują się pod tym względem gusta Polaków? Wciąż najbardziej lubimy kuchnię włoską oraz amerykańskie cheeseburgery

Jeśli Warszawa, to pizza

Ranking najczęściej zamawianych w dostawie dań jest różny w różnych częściach Polski. W Warszawie króluje pizza, w Krakowie Taco, a w Poznaniu i Wrocławiu – cheeseburgery. Mieszkańcy Lublina i Białegostoku najchętniej zamawiają kebab, który jest również drugim najpopularniejszym wyborem osób z Katowic i Torunia (numerem pierwszym są tam odpowiednio: burrito i pierś z kurczaka). 

Ogólnie na liście ulubionych dań Polaków znaleźć można: 
– pizzę, 
– cheeseburgery i burgery,
– taco, burrito i tortilla, 
– kebab, 
– pierś kurczaka, 
– pad thai, 
– pierogi, 
– dania wegańskie (vegan pastrami i cieciorex), 
– włoskie makarony (carbonara),
– wrapy i zapiekanki. 

Jedzenie z dowozem w weekendy

Polacy najczęściej zamawiają w weekendy. Choć wybory kulinarne różnią się w skali kraju, wspólne pozostają najczęściej wybierane dni i godziny. Najchętniej zamawiamy w piątki, a także w niedziele wieczorem, pomiędzy godzinami 18 a 20. Co ciekawe, niedziela jest również najpopularniejszym dniem na zamawianie śniadań.

Nie tylko nowe miasta

Polacy oprócz większej świadomości kulinarnej, coraz częściej przykładają uwagę do składu posiłków oraz kwestii związanych z ekologią. Między innymi dlatego w aplikacji pojawiły się nowe funkcjonalności, jak możliwość stosowania filtrów wykluczających m.in. alergeny oraz możliwość decydowania o plastikowych sztućcach dołączanych do zamówienia. W tym roku użytkownicy także otrzymali nową opcję – odbioru osobistego wcześniej zamówionych dań.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Catering dietetyczny rośnie w siłę

Obecnie na rynku istnieje ponad 500 firm oferujących całodzienne żywienie z dowozem, które obsługują ponad 4700 miejscowości w Polsce. Rynek cateringu dietetycznego nabiera rozpędu i nic nie zapowiada, żeby miał się zatrzymać.

Efektywne spotkania z personelem - ABC

Patrząc na branżę gastronomiczną, obserwujemy, że restauracje walczą nie tylko o gościa, ale przede wszystkim o pracownika. Jak go znaleźć? Co zrobić, żeby nie odszedł? Te pytania słyszymy na każdym kroku i choć nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, podpowiadamy: komunikuj się otwarcie i słuchaj.

Chef’s Ghost Kitchen - nowy gracz w sektorze food delivery

Jak nowy koncept ghost kitchen zamierza zdobyć serca warszawiaków? Różne kuchnie świata. Jedno zamówienie. Jedna dostawa - to hasła Chef’s Ghost Kitchen, który realizuje ideę wirtualnych restauracji.

DOBRE JEDZENIE ZACZYNA SIĘ OD CZYSTYCH RĄK

Higiena rąk to podstawa w gastronomii. Zasady związane z ich myciem są wpisane w systemy ghp i haccp. Jednak samo opłukanie wodą czy nawet wodą z mydłem nie jest wystarczające. Nadal wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć ręce lub kiedy umycie rąk jest konieczne.

Jak poprawić płynność finansową?

Aby dobrze zarządzać biznesem gastronomicznym, niezbędna jest znajomość pojęcia płynności finansowej. Pozwala ona osiągnąć pełną świadomość dotyczącą kondycji finansowej firmy i umożliwia podejmowanie decyzji prowadzących do jej poprawy.

ROZWIJANIE TRADYCJI

Barszcz z uszkami, śledź w śmietanie czy karp w galarecie - szefowie kuchni coraz częściej kreatywnie podchodzą do tych klasycznych świątecznych dań. Urozmaicone menu może być ciekawym elementem nie tylko ofert na wigilie firmowe, ale także w stałej zimowej karcie restauracji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej