x

Łatwe zamawianie kateringu

Kategoria: Twój biznes - wiedza    03.03.2020

Poznaj przykład pierwszej i obecnie największej platformy gromadzącej wiele cateringów w jednym miejscu.

Przykładowa realizacja cateringu. Foto: materiały prasowe.
Przykładowa realizacja cateringu. Foto: materiały prasowe.
Rynek gastronomiczny zwany HoReCa, jest intensywnie poddawany technologicznej transformacji od wielu lat m.in. dzięki narzędziom do zarządzania i sprzedaży POS (z ang. Point of Sale), systemom do rezerwacji stolików, firmom do zamawiania jedzenia online z dostawą, czy platformom z promocjami w restauracjach.

Jako ostatnia unowocześnieniu uległa branża cateringowa, dzięki Easycatering, który powstał pod koniec 2017 roku. Jest to pierwsza w Polsce platforma marketplace, która skupia firmy cateringowe i pozwala klientom na łatwe zamawianie cateringu online.

Obecnie działa w 9 miastach w Polsce. Są to:
– Warszawa,
– Katowice,
– Kraków,
– Łódź,
– Poznań,
– Trójmiasto,
– Rzeszów,
– Szczecin,
– Wrocław.

Easycatering działa w dwóch formatach:
– skierowanej do klientów biznesowych usługi Concierge, czyli kompleksowej organizacji cateringu,
– przeznaczonej dla mniejszych firm i klientów indywidualnych prostej w obsłudze wyszukiwarki dostępnych w okolicy cateringów.

"Przed Easycatering współtworzyłem firmę zajmującą się zamawianiem jedzenia online i jego dostawą z restauracji w 30 minut – mówi Tomek Woźniak, prezes zarządu Easycatering. – Dzięki temu doświadczeniu zobaczyłem lukę na rynku w cateringu B2B. Byli klienci, którzy zamawiali duże ilości sałatek czy kanapek, których kurier nie mógł zmieścić w swoim plecaku. Cała operacja była skomplikowana pod względem logistycznym. Nie było usługi rozłożenia zamówienia u klienta, dostarczenia naczyń i stołów, a na koniec sprzątnięcia. Dlatego zdecydowałem się na założenie platformy dedykowanej tylko dla cateringu, która spełni oczekiwania klientów charakterystyczne dla tej branży. Obecnie 90% współpracujących z nami partnerów to firmy cateringowe, a tylko 10% to restauracje, które catering traktują jako działalność dodatkową."

Przykładowa realizacja. Foto: materiały prasowe.
Przykładowa realizacja. Foto: materiały prasowe.
Easycatering do końca 2019 roku obsługiwał wyłącznie klientów biznesowych. W tym czasie zdobył zaufanie ponad 150 firm, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, np.: Accenture, ING czy Allegro. Klienci najczęściej korzystają z usług cateringowych na śniadania, lunche, eventy firmowe, hackathony, eventy prasowe czy bankiety. W tym roku usługa została udostępniona klientom indywidualnym, którzy mogą zamawiać cateringi na wesela, chrzciny oraz inne uroczystości.

Easycatering zwraca uwagę również na ekologię. Dzisiaj już ponad 90% cateringów zamawianych jest na porcelanie, co zdecydowanie minimalizuje odpady. W ubiegłym roku firma wspólnie ze swoimi partnerami zrezygnowała również z plastikowych słomek. Z kolei od tego roku firmy współpracujące w ramach usługi Concierge mogą stosować tylko naczynia ekologiczne.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak pozyskać, wyszkolić i utrzymać pracownika?

Pracownicy w biznesie gastronomicznym są jak koła zębate w silniku. Kiedy wszystkie są odpowiednio skalibrowane oraz dopasowane do pozostałych, mechanizm działa efektywnie i bez zarzutów.

Polacy wydają coraz więcej na posiłki na mieście

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Dobra obsługa - fakty i mity

Zasady prawidłowej sekwencji serwisu oraz savoir-vivre’u są bardzo pomocne w procesie standaryzacji obsługi. Praca na żywym organizmie, jakim jest restauracja, wymaga jednak dużej elastyczności, co nie zawsze idzie w parze ze sztywnymi procedurami.

Marketing restauracji - wsparcie z głową

Wytypowanie profesjonalnej agencji marketingowej dla lokalu gastronomicznego to nie lada wyzwanie. Kluczem do wyboru właściwej firmy powinno być hasło "dla gastronomii"

Milion użytkowników aplikacji Glovo w Polsce

Hiszpańska aplikacja Glovo zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Mobilna apka obsługująca m.in. dostawy jedzenia z restauracji osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej