x

Czekolada drukowana w 3D

Kategoria: Twój biznes - oferta    18.02.2020

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
Grupa Barry Callebaut, wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych, ogłosił wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na dużą skalę. Projekt realizowany jest pod auspicjami globalnej marki dekoracji Mona Lisa.

Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego, pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.

Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą, jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie, pozwalając mu w pełni uwolnić kreatywność dzięki technice reprodukcji trójwymiarowych wyrobów z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” to ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem.

– Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” – wyjaśnia Jordi Roca. – Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie – ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje.

Mona Lisa 3D Studio

Działające pod marką Mona Lisa studio do trójwymiarowego druku czekolady wyposażone jest w innowacyjną i precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując przy tym indywidualny wygląd charakterystyczny dla rękodzieła. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.

Wychodząc naprzeciw Milennialsom

Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą, a 6 na 10 spośród badanych osób chce udostępnić takie wyroby w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne desery oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.

Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D: monalisadecorations.com/3DStudio

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Najlepsze standardy chłodzenia

Nie istnieje restauracja ani kawiarnia, która mogłaby się obyć bez szaf chłodniczych, lodówek czy witryn chłodzących. Ich wybór jest tak duży, że może przyprawić o niechciane zawroty głowy (w przeciwieństwie do bąbelków chłodzonych we wspomnianych lodówkach). Czym się wobec tego kierować?

W KAWIE SIŁA

Jak zadbać o jakość kawy w lokalu, który nie jest specjalistyczną kawiarnią? Czy można zapewnić dobrą kawę na większą skalę i wreszcie: jakie mogą płynąć z tego wymierne korzyści? O to zapytaliśmy kilku specjalistów.

Świeżo odmrożone i wypieczone

Różnego rodzaju mrożone wypieki, pieczywo i ciastka zawojowały rynek gastronomiczny i dostępne są nie tylko w sklepach, piekarniach, ale także w hotelach i restauracjach.

Carpaccio w dwóch wariantach w portfolio marki MAKRO Premium

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadziła do sprzedaży carpaccio marki MAKRO Premium w dwóch wariantach - z amerykańskiej wołowiny Black Angus oraz wołowiny argentyńskiej.

Rusza akcja wspierająca gastronomię - "zamównaświęta.pl"

Twoja firma przygotowuje świąteczny i noworoczny catering? Możesz bezpłatnie opublikować swoją ofertę w specjalnej ogólnopolskiej bazie i dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Ketchup Curry - nowy sos marki Fanex

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził na rynek zupełnie nowy sos - Ketchup Curry. Receptura przypadnie do gustu miłośnikom orientalnych smaków z charakterem. Produkt jest już dostępny w sprzedaży hurtowej dla gastronomii oraz sieci handlowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej