x

Czekolada drukowana w 3D

Kategoria: Twój biznes - oferta    18.02.2020

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
Grupa Barry Callebaut, wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych, ogłosił wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na dużą skalę. Projekt realizowany jest pod auspicjami globalnej marki dekoracji Mona Lisa.

Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego, pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.

Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą, jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie, pozwalając mu w pełni uwolnić kreatywność dzięki technice reprodukcji trójwymiarowych wyrobów z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” to ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem.

– Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” – wyjaśnia Jordi Roca. – Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie – ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje.

Mona Lisa 3D Studio

Działające pod marką Mona Lisa studio do trójwymiarowego druku czekolady wyposażone jest w innowacyjną i precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując przy tym indywidualny wygląd charakterystyczny dla rękodzieła. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.

Wychodząc naprzeciw Milennialsom

Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą, a 6 na 10 spośród badanych osób chce udostępnić takie wyroby w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne desery oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.

Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D: monalisadecorations.com/3DStudio

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pizza Hut we franczyzie

AmRest wdraża model franczyzowy dla restauracji Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki rozwojowi franczyzy marka przyśpieszy dynamikę wzrostu oraz zwiększy swój zasięg w mniejszych ośrodkach od 80 tys. mieszkańców.

UGOTUJ TO NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Jeszcze do niedawna gotowanie na zewnątrz kojarzyło się z niewielkim grillem, składającym się z rusztu i misy. Jednak czasy się zmieniły i urządzenia do gotowania na świeżym powietrzu stały się narzędziami do gotowania wszystkiego, co dusza (i gość) zapragnie.

W KAWIE SIŁA

Jak zadbać o jakość kawy w lokalu, który nie jest specjalistyczną kawiarnią? Czy można zapewnić dobrą kawę na większą skalę i wreszcie: jakie mogą płynąć z tego wymierne korzyści? O to zapytaliśmy kilku specjalistów.

Sfinks oferuje "Franczyzę za 1 zł"

Sfinks Polska wprowadza program "Franczyza za 1 zł", w ramach którego restauracje niesieciowe mogą przekształcić się w lokal pod szyldem jednej z marek operatora: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Meta czy Fabryka Pizzy. Opłata franczyzowa w ciągu pierwszych 12 miesięcy to 1 zł.

Purée Ponthier od Bidfood Farutex

18 - tyle intensywnych smaków owocowych purée francuskiej marki Ponthier znalazło się w ofercie Bidfood Farutex.

Tłusty problem. Jak się go pozbyć w profesjonalnej kuchni?

Oblepia kuchenki, ściany, blaty i okapy. Szybko zbiera się go coraz więcej i więcej. Trudno go doczyścić, a nowy powstaje błyskawicznie. Mowa o tłustym brudzie, który jest nieproszonym gościem każdej profesjonalnej kuchni. Dowiedz się, jak powstaje i jak go usunąć.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej