x

Czekolada drukowana w 3D

Kategoria: Twój biznes - oferta    18.02.2020

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
\"Flor de Cacao" by Jordi Roca. Foto: materiały prasowe.
Grupa Barry Callebaut, wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych, ogłosił wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na dużą skalę. Projekt realizowany jest pod auspicjami globalnej marki dekoracji Mona Lisa.

Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego, pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.

Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą, jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie, pozwalając mu w pełni uwolnić kreatywność dzięki technice reprodukcji trójwymiarowych wyrobów z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” to ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem.

– Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” – wyjaśnia Jordi Roca. – Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie – ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje.

Mona Lisa 3D Studio

Działające pod marką Mona Lisa studio do trójwymiarowego druku czekolady wyposażone jest w innowacyjną i precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując przy tym indywidualny wygląd charakterystyczny dla rękodzieła. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.

Wychodząc naprzeciw Milennialsom

Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą, a 6 na 10 spośród badanych osób chce udostępnić takie wyroby w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne desery oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.

Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D: monalisadecorations.com/3DStudio

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Funkcjonalne i nowoczesne wyposażenie kuchenne

Dobrze wyposażone kuchnie gastronomiczne stają się coraz bardziej nowoczesne i coraz częściej przypominają miejsce akcji filmów sci-fi. Obecnie trudno sobie wyobrazić profesjonalne zaplecze kuchenne bez pieca konwekcyjno-parowego. Jakie jeszcze technologiczne nowości warto mieć w kuchni?

UGOTUJ TO NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Jeszcze do niedawna gotowanie na zewnątrz kojarzyło się z niewielkim grillem, składającym się z rusztu i misy. Jednak czasy się zmieniły i urządzenia do gotowania na świeżym powietrzu stały się narzędziami do gotowania wszystkiego, co dusza (i gość) zapragnie.

Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake

Największa polska sieć nie-cukierni Fit Cake wprowadza do systemu franczyzowego nowy format - Keto Cake. To odpowiedź firmy na epidemię otyłości, jaka pojawiła się podczas pandemii koronawirusa.

Kolejny rok inwestycji Kalifornijczyków w Polsce

Trwają zbiory śliwek w północnej Kalifornii. Prognozy dla rynku śliwki kalifornijskiej są optymistycznie, a Amerykanie właśnie rozpoczęli kolejny cykl inwestycji w programy marketingowe również w Polsce.

ZAPROGRAMUJ SPRZEDAŻ

Samoobsługa może okazać się przyszłością sieci restauracyjnych: zmniejsza koszty, ułatwia organizację zamówień oraz kontrolę sprzedaży. Z kiosków samoobsługowych coraz częściej korzystają duże sieci fastfoodowe.

Ergonomicznie i ekonomicznie w kuchni

Odpowiednio dobrany sprzęt to podstawa w każdej profesjonalnej kuchni. Jak wybrać wyposażenie przy ograniczonej przestrzeni zaplecza i jak zoptymalizować inwestycje? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej