x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Bar Is Us - nowe narzędzie dla barmanów

Kategoria: Twój biznes - wiedza    05.02.2020

Chcesz doskonalić się w swoim zawodzie? Poszukujesz profesjonalnej wiedzy o alkoholach? Szukasz inspiracji? O nowej aplikacji mobilnej wspomagającej pracę i rozwój zawodowy barmanów opowiada portalowi OuiChef.pl Bartosz Paśko, On Trade Activity Manager w Stock Polska.

Bartosz Paśko. Foto: materiały prasowe.
Bartosz Paśko. Foto: materiały prasowe.
OuiChef.pl: Skąd wziął się pomysł na stworzenie aplikacji dedykowanej barmanom? Kiedy zrodziła się ta idea?
Bartosz Paśko: Producenci alkoholu dokładają wszelkich starań, by w jak najbardziej ciekawy i efektywny sposób dotrzeć do konsumentów i spełnić ich oczekiwania. W Stock Polska nie mniejsze znaczenie ma dla nas środowisko barmańskie. To bardzo ważna grupa docelowa – w końcu to oni polecają swoim klientom alkohole i koktajle, są więc kanałem komunikacji z konsumentem, ale również autorytetem w dziedzinie alkoholi. W związku z tym zależy nam, by dysponowali odpowiednią wiedzą, nie tylko na temat konkretnych brandów, lecz także w zakresie spirytualiów w ogóle. Aplikacja Bar Is Us ma odpowiadać na te potrzeby i być pomocnym narzędziem w rozwijaniu wiedzy i kompetencji barmanów. Ponadto, nie jest to nasza debiutancka inicjatywa skierowana do tej grupy – przykładowo w 2018 roku stworzyliśmy pierwszą ligę barmańską w wirtualnym świecie, w której mogli się zmierzyć barmani z całej Polski.

Jakie funkcje posiada aplikacja, w jaki sposób wspomaga pracę w barze?
Bar Is Us ma być przede wszystkim kompendium wiedzy dla barmanów – praktycznej i teoretycznej, do której będą mogli sięgnąć w każdej chwili. Znajdą w niej zarówno informacje, w jaki sposób przygotować najpopularniejsze drinki, jak i inspiracje do tworzenia własnych kompozycji. Dzięki Bar Is Us barmani będą mieć również dostęp do wiedzy na temat wszystkich kategorii alkoholu – między innymi whisky, rumu, ginu – oraz do porad dotyczących obsługi klienta. Treści, które można znaleźć w aplikacji tworzą osoby, które od wielu lat pracują w gastronomii, regularnie prowadzą szkolenia i są ekspertami w zakresie poszczególnych kategorii alkoholowych. Dzięki temu użytkownicy mogą mieć pewność, że content, który znajdą w aplikacji jest sprawdzony i pochodzi od specjalistów, którzy cały czas nad nią pracują i będą poszerzać tę bazę wiedzy.

Kim są w takim razie eksperci, którzy przygotowują materiały pojawiające się w aplikacji?
W Bar Is Us swoją ekspercką wiedzą na temat alkoholi dzielą się Ambasadorzy marek z portfolio Stock Polska. Jest ich czworo, przy czym każdy odpowiada za inną dziedzinę. Mateusz Szuchnik jest barmanem kreatywnym, który opracowuje nowe receptury drinków i posiada szeroką wiedzę na temat miksologii. Szkolił się między innymi w LAB, „London Academy of Bartenders”, a obecnie z powodzeniem prowadzi projekt barowy El Koktel. Od zeszłego roku jest również Ambasadorem marki Auchentoshan.

Drugim ekspertem jest Daria Pasieka – Ambasadorka Wódki w Stock Polska i ekspertka w dziedzinie food&vodka pairingu. Pracowała m.in. w Domu Wódki, koktajlbarze The Roots Cocktail Bar&More, Muzeum Wódki czy we francuskiej restauracji z gwiazdką Michelin - Bridges Dining w Amsterdamie, gdzie zgłębiała tajniki produkcji alkoholu oraz łączenia go z jedzeniem. Wódka jako kategoria nie ma przed nią tajemnic, czym podzieli się z barmanami korzystającymi z aplikacji.

Kolejnym ambasadorem jest Janusz Trendewicz – nasz ekspert od whisky, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży gastronomicznej, zdobywał doświadczenie w takich lokalach, jak Brovaria, Blow up Hall 5050 czy Hotel Andersia. Za swój największy sukces uważa jednak stworzenie konceptu i otwarcie Whisky Bar 88. Od dawna prowadzi szkolenia, w których twardą wiedzę barmańską przeplata z różnymi ciekawostkami.

Ostatnim z ekspertów jest Dawid Typa – Ambasador marki rumu Dictador. Będzie edukował użytkowników w temacie kultury picia tego trunku, sposobów podawania czy komponowania drinków na jego bazie. Doświadczenie zdobywał w Singapurze, Monako, Francji, Słowenii, na Węgrzech oraz w Wielkiej Brytanii, więc zdecydowanie ma się czym dzielić.

Bar Is Us - aplikacja dla barmanów od Stock Polska. Foto: materiały prasowe.
Bar Is Us - aplikacja dla barmanów od Stock Polska. Foto: materiały prasowe.
Poza bazą wiedzy, czym jeszcze aplikacja może skusić barmanów?
Aplikacja zawiera również dwie sekcje dedykowane rozrywce – Quizy i Konkursy. Pierwsza składa się z różnego rodzaju gier, których zadaniem jest utrwalenie zdobytej wiedzy. Konkursy natomiast umożliwią barmanom pochwalenie się efektami swojej pracy z innymi – poprzez zaprezentowanie na Instagramie swoich koktajli lub innych inspirujących zdjęć. W obu zakładkach użytkownicy zdobywają punkty, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody: gadżety, vouchery, bilety na festiwale alkoholowe, alkohole czy szkolenia prowadzone przez naszych Ambasadorów z danych kategorii.

Jakie zawodowe korzyści mogą odnieść barmani, jeśli zainstalują aplikację?
Praca barmana nie polega jedynie na przygotowywaniu i podawaniu drinków. To przede wszystkim umiejętność nawiązania kontaktu z klientami, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Zgodnie z obecnie panującymi trendami, konsumenci zwracają większą uwagę na to, jaki alkohol piją i szukają informacji na jego temat. Dzięki korzystaniu z Bar Is Us barmani zdobędą wiedzę nie tylko z kategorii alkoholi, lecz także dowiedzą się, w jaki sposób prezentować się za barem i rozmawiać z gośćmi tak, aby spełniać ich oczekiwania. A jak wiadomo, zadowolony klient to większa satysfakcja z pracy i wyższe napiwki.

Czy w aplikacji wymagana jest rejestracja/założenie konta? Jak ona działa?
Aplikacja została stworzona specjalnie dla barmanów – jest pewnym wyróżnieniem i ukłonem w ich stronę. Podczas rejestracji sprawdzamy, czy osoba chcąca dołączyć do grona użytkowników jest rzeczywiście barmanem. Należy więc podać kilka podstawowych informacji – dane osobowe oraz nazwę lokalu, w którym się pracuje. Wymagana będzie również zgoda menadżera lub właściciela lokalu. W większości przypadków takie zgody będą zbierane przez przedstawicieli handlowych Stock Polska lub przekazywane przez barmanów bezpośrednio do przełożonych i wysyłane podczas rejestracji. Krok ten jest niezbędny, ponieważ chcemy, aby właściciele lokali dysponowali wiedzą na temat narzędzia, które będzie podnosiło kompetencje pracowników baru.

Więcej informacji na: www.barisus.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak własna marka piwa wzmacnia wizerunek lokalu gastronomicznego?

A może by tak charakter serwowanych w lokalu potraw podkreślić smakiem piwa rzemieślniczego? To temat do rozważenia dla wszystkich właścicieli restauracji, pizzerii, burgerowni i innych miejsc, w których łączy się jedzenie z piwem.

UCZEŃ I MISTRZ

Mentor to osoba, która przekazuje podopiecznemu wiedzę specjalistyczną oraz rozwija jego kompetencje i umiejętności. Jaka jest rola współczesnych mentorów w gastronomii? Kto może nim zostać i w jaki sposób przekazywać wiedzę, by kształtować przyszłe pokolenia profesjonalistów?

Masło - mleczne i kremowe

Masło to podstawa udanych, pachnących wypieków, ale także fantastycznie kremowych sosów, dobrej jajecznicy i wielu, wielu innych klasycznych potraw. Jest po prostu w gastronomii niezastąpione.

Social media po lockdownie

Prowadzenie marketingu w internecie jest kosztowne i czasochłonne. W momencie gdy po długim lockdownie restauratorzy znów otwierają lokale dla gości i nie mają na takie działania ani czasu, ani pieniędzy, podpowiadamy, na co warto poświęcić cudem wyrwane kilka godzin w miesiącu.

ROZWIJANIE TRADYCJI

Barszcz z uszkami, śledź w śmietanie czy karp w galarecie - szefowie kuchni coraz częściej kreatywnie podchodzą do tych klasycznych świątecznych dań. Urozmaicone menu może być ciekawym elementem nie tylko ofert na wigilie firmowe, ale także w stałej zimowej karcie restauracji.

Przybywa kurczakowych konceptów! Smażony kurczak lekiem na pandemię?

Na całym świecie, także w Polsce, przybywa miejsc serwujących dania ze smażonego kurczaka na wynos. Własne warianty udek, skrzydełek i piersi przygotowują znane restauracje, także te fine diningowe. A chętnych do ich zamawiania nie brakuje - sprzedaż napędza pandemia.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej