x

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Kategoria: Lifestyle - ekologia    01.02.2020

Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w menu.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Aktualnie, Starbucks pobiera dopłaty do napoju kokosowego i migdałowego, w Polsce wynoszącą 2 zł, bezpłatnie oferując natomiast napój sojowy. Napoje roślinne, w tym oferowane przez sieć napoje sojowe, migdałowe i kokosowe, generują 3-krotnie mniej CO2 i zużywają ponad 9-krotnie mniej wody niż mleko krowie. Tym samym, zwiększenie sprzedaży kawy z mlekiem roślinnym zamiast mleka krowiego, bezpośrednio przyczyniłoby się do realizacji ambitnych celów środowiskowych marki.
– Alternatywy dla mleka będą dużą częścią rozwiązania – przyznał Kevin Johnson w wywiadzie dla Bloomberg News.
Z ankiety przeprowadzonej przez ProVeg Polska w sierpniu 2019 na próbie 660 Polaków, jasno wynika, że konsumenci uważają, iż mleko roślinne powinno być oferowane w kawiarniach bez dopłat, aż 98% bowiem opowiedziało się za, a 2% nie miało zdania. Jednocześnie, aż 72% deklaruje, że kupowałoby kawę w kawiarniach częściej, gdyby mleko roślinne było dostępne bez dopłat. Podobnie, 75% ankietowanych byłoby skłonne dopłacić 1 zł za kubek na wynos, zamiast dopłaty za mleko roślinne.
– Całkowita rezygnacja z dopłat może się wiązać z pozyskaniem nowych klientów, zwiększeniem sprzedaży, a także korzyściami wizerunkowymi, jednocześnie przyczyniając się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju – mówi Karolina Kosno, PR Manager ProVeg Polska.
W 2018 r. Starbucks był odpowiedzialny za emisję 16 mln ton gazów cieplarnianych, zużywając 1 mld metrów sześciennych wody i wyrzucając 868 kiloton kubków do kawy i innych odpadów - ponad dwukrotnie więcej niż wynosi waga Empire State Building.
Szanse na zrealizowanie nowych celów Starbucksa są duże, ponieważ popyt na roślinne produkty wciąż rośnie, także w Polsce. Według danych Nielsen, rynek alternatywy dla mleka wart jest już ponad 140 mln zł i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. 80% ankietowanych przez ProVeg Polska kawiarni wskazało, że w ostatnich latach ilość zamówień na kawę z mlekiem roślinnym się zwiększyła, a żadna z kawiarni nie odnotowała jej spadku. 44% kawiarni deklaruje, że przynajmniej co 5 kawa mleczna (20% lub więcej) jest zamawiana z mlekiem roślinnym.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bioodpady - co wrzucać do brązowego pojemnika?

Do żółtego kontenera wrzucamy plastik i metale, do zielonego - szkło, do niebieskiego - papier. A co do pojemnika brązowego? Na czym polega selektywna zbiórka bioodpadów? Oto ściąga dla tych, którzy dopiero oswajają się z nowym sposobem segregacji śmieci. Nie tylko dla restauratorów!

EKOLOGICZNIE NA WYNOS

Nieubłaganie zbliża się rok 2021, w którym restauracje i kawiarnie będą zmuszone do rezygnacji z części plastikowych opakowań, w szczególności ze słomek i mieszadełek. W Polsce coraz więcej lokali nie tylko się do tego przymierza, ale już poczyniło daleko idące kroki.

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Kuchnia less waste. Jak marnować mniej?

Każdy wyrzucony produkt z kuchni to strata dla restauracji i problem dla planety. Za 12% światowego marnotrawstwa żywności odpowiada gastronomia. Podpowiadamy, jak marnować mniej, aby zyskać więcej.

Koniec okrutnego zwyczaju sprzedaży żywego karpia?

W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej