x

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Kategoria: Lifestyle - ekologia    01.02.2020

Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w menu.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Aktualnie, Starbucks pobiera dopłaty do napoju kokosowego i migdałowego, w Polsce wynoszącą 2 zł, bezpłatnie oferując natomiast napój sojowy. Napoje roślinne, w tym oferowane przez sieć napoje sojowe, migdałowe i kokosowe, generują 3-krotnie mniej CO2 i zużywają ponad 9-krotnie mniej wody niż mleko krowie. Tym samym, zwiększenie sprzedaży kawy z mlekiem roślinnym zamiast mleka krowiego, bezpośrednio przyczyniłoby się do realizacji ambitnych celów środowiskowych marki.
– Alternatywy dla mleka będą dużą częścią rozwiązania – przyznał Kevin Johnson w wywiadzie dla Bloomberg News.
Z ankiety przeprowadzonej przez ProVeg Polska w sierpniu 2019 na próbie 660 Polaków, jasno wynika, że konsumenci uważają, iż mleko roślinne powinno być oferowane w kawiarniach bez dopłat, aż 98% bowiem opowiedziało się za, a 2% nie miało zdania. Jednocześnie, aż 72% deklaruje, że kupowałoby kawę w kawiarniach częściej, gdyby mleko roślinne było dostępne bez dopłat. Podobnie, 75% ankietowanych byłoby skłonne dopłacić 1 zł za kubek na wynos, zamiast dopłaty za mleko roślinne.
– Całkowita rezygnacja z dopłat może się wiązać z pozyskaniem nowych klientów, zwiększeniem sprzedaży, a także korzyściami wizerunkowymi, jednocześnie przyczyniając się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju – mówi Karolina Kosno, PR Manager ProVeg Polska.
W 2018 r. Starbucks był odpowiedzialny za emisję 16 mln ton gazów cieplarnianych, zużywając 1 mld metrów sześciennych wody i wyrzucając 868 kiloton kubków do kawy i innych odpadów - ponad dwukrotnie więcej niż wynosi waga Empire State Building.
Szanse na zrealizowanie nowych celów Starbucksa są duże, ponieważ popyt na roślinne produkty wciąż rośnie, także w Polsce. Według danych Nielsen, rynek alternatywy dla mleka wart jest już ponad 140 mln zł i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. 80% ankietowanych przez ProVeg Polska kawiarni wskazało, że w ostatnich latach ilość zamówień na kawę z mlekiem roślinnym się zwiększyła, a żadna z kawiarni nie odnotowała jej spadku. 44% kawiarni deklaruje, że przynajmniej co 5 kawa mleczna (20% lub więcej) jest zamawiana z mlekiem roślinnym.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków

Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.

Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

#makeitplant - globalna kampania Upfield Professional zachęca szefów kuchni do wprowadzania dań roślinnych

Globalna kampania Upfield Professional pod hasłem #makeitplant zachęca do wprowadzania do menu dań roślinnych. Akcję zapoczątkowano na przełomie maja i czerwca podczas Worldchefs Congress 2022 w Abu Dhabi, jednego z najważniejszych na świecie wydarzeń dla branży gastronomicznej.

Polska fabryka McCain pod Wrocławiem w 100% zasilana zieloną energią

Kanadyjska firma rodzinna McCain otworzyła Farmę Solarną przy swojej fabryce w Chociwelu pod Wrocławiem. To punkt zwrotny w zrównoważonej transformacji firmy McCain i jej dążeniu do korzystania z odnawialnej energii elektrycznej.

Pstrąg z hodowli - ratunek dla ekosystemu. Odwiedzamy gospodarstwo Pustelnia na Lubelszczyźnie

W świecie idealnym żywilibyśmy się rybami pochodzącymi wyłącznie z naturalnych zbiorników wodnych. Niestety, niezrównoważone zarządzanie rybołówstwem zaburzyło ekosystem wodny. Dlatego warto kupować ryby, które pochodzą z akwakultur, takiej jak np. gospodarstwo Pstrąg Pustelnia na Lubelszczyźnie.

"Sprawiedliwa" czekolada, czyli słodko-gorzkie tajemnice branży kakao

Rolnicy z Południa uprawiający kakao zarabiają mniej niż 1 dolara dziennie. Eksperci rynku spożywczego podkreślają jednak, że konsumenci mają realny wpływ na ich warunki pracy. Fundacja Fairtrade Polska przypomina, jak możemy przyczynić się do zmian w branży czekoladowej.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej