x

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Kategoria: Lifestyle - ekologia    01.02.2020

Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w menu.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Aktualnie, Starbucks pobiera dopłaty do napoju kokosowego i migdałowego, w Polsce wynoszącą 2 zł, bezpłatnie oferując natomiast napój sojowy. Napoje roślinne, w tym oferowane przez sieć napoje sojowe, migdałowe i kokosowe, generują 3-krotnie mniej CO2 i zużywają ponad 9-krotnie mniej wody niż mleko krowie. Tym samym, zwiększenie sprzedaży kawy z mlekiem roślinnym zamiast mleka krowiego, bezpośrednio przyczyniłoby się do realizacji ambitnych celów środowiskowych marki.
– Alternatywy dla mleka będą dużą częścią rozwiązania – przyznał Kevin Johnson w wywiadzie dla Bloomberg News.
Z ankiety przeprowadzonej przez ProVeg Polska w sierpniu 2019 na próbie 660 Polaków, jasno wynika, że konsumenci uważają, iż mleko roślinne powinno być oferowane w kawiarniach bez dopłat, aż 98% bowiem opowiedziało się za, a 2% nie miało zdania. Jednocześnie, aż 72% deklaruje, że kupowałoby kawę w kawiarniach częściej, gdyby mleko roślinne było dostępne bez dopłat. Podobnie, 75% ankietowanych byłoby skłonne dopłacić 1 zł za kubek na wynos, zamiast dopłaty za mleko roślinne.
– Całkowita rezygnacja z dopłat może się wiązać z pozyskaniem nowych klientów, zwiększeniem sprzedaży, a także korzyściami wizerunkowymi, jednocześnie przyczyniając się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju – mówi Karolina Kosno, PR Manager ProVeg Polska.
W 2018 r. Starbucks był odpowiedzialny za emisję 16 mln ton gazów cieplarnianych, zużywając 1 mld metrów sześciennych wody i wyrzucając 868 kiloton kubków do kawy i innych odpadów - ponad dwukrotnie więcej niż wynosi waga Empire State Building.
Szanse na zrealizowanie nowych celów Starbucksa są duże, ponieważ popyt na roślinne produkty wciąż rośnie, także w Polsce. Według danych Nielsen, rynek alternatywy dla mleka wart jest już ponad 140 mln zł i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. 80% ankietowanych przez ProVeg Polska kawiarni wskazało, że w ostatnich latach ilość zamówień na kawę z mlekiem roślinnym się zwiększyła, a żadna z kawiarni nie odnotowała jej spadku. 44% kawiarni deklaruje, że przynajmniej co 5 kawa mleczna (20% lub więcej) jest zamawiana z mlekiem roślinnym.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

W Szczecinie startuje aplikacja do walki z marnowaniem żywności

Aplikacja Too Good To Go, dzięki której na świecie uratowano już 33 miliony posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Dostępne są na niej pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Ekologiczne kozie sery - szefowie kuchni to lubią

Ekologia i dbałość o dziedzictwo kulinarne to w przypadku Gospodarstwa Ekologicznego Figa na Podkarpaciu nie są puste słowa. Wytwarzane przez nich kozie sery doceniają znani szefowie kuchni, m. in. Agata Wojda, Adam Chrząstowski i Robert Makłowicz. Co z nich można przyrządzić?

Ekologiczna kawiarnia? To proste!

Rozmowa o ekologii w gastronomii najczęściej sprowadza się do kilku banałów o rezygnacji z plastikowych słomek i mieszadełek. Ekologia to jednak nie przykry obowiązek wynikający z mody czy przepisów prawa, ale dobry sposób na zaoszczędzenie na niepotrzebnych wydatkach i przyciągnięcie klientów.

Projekt Slow Food-CE dobiega końca

Slow Food-Central Europe, międzynarodowy projekt współpracy, który miał na celu wzmocnienie potencjału lokalnych podmiotów - zarówno publicznych, jak i prywatnych - w zakresie ochrony i promocji dziedzictwa kultury gastronomicznej Europy Środkowej, dobiega końca.

Zero waste w kawiarni - białostocka sieć the White Bear Coffee oferuje peelingi z fusów

Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.

Kuchnia less waste. Jak marnować mniej?

Każdy wyrzucony produkt z kuchni to strata dla restauracji i problem dla planety. Za 12% światowego marnotrawstwa żywności odpowiada gastronomia. Podpowiadamy, jak marnować mniej, aby zyskać więcej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej