x

Chile w Warszawie

Kategoria: Wino    30.01.2020

10 października w hotelu Regent w Warszawie podczas targów wina z Chile dziennikarz i krytyk winiarski Eduardo Brethauer poprowadził master class, podczas którego zaprezentował wina nowej fali.

Foto: Shutterstock.com.
Foto: Shutterstock.com.
Brethauer zabrał uczestników seminarium w winiarską podróż po Chile – od plaż Pacyfiku aż po szczyty Andów, skupiając się na jakościowych winach o wyjątkowym charakterze. Wina chilijskie są obecne w Polsce od lat i cieszą się powodzeniem wśród konsumentów. – Dziś winiarstwo chilijskie przechodzi transformację, swego rodzaju big bang. Dzięki temu wydarzeniu chcemy odzwierciedlić emocje, jakie budzą te nowe ścieżki wytyczane przez chilijskich winiarzy – podkreślał Brethauer.

1. Marques de Casa Concha, Chardonnay 2017
Wino pochodzące z północnego regionu Chile – Limarí. Mineralne, świeże, krągłe, o aromatach dojrzałego cytrusa, żółtych jabłek i gruszek.

2. Las Veletas, Pais 2018
Pais to jedyny autochtoniczny szczep z Chile, sukcesywnie spychany na margines na rzecz odmian międzynarodowych. Dziś przeżywa swój renesans dzięki butikowym winnicom takim jak Las Veletas. Wino o delikatnej strukturze z czystą ekspresją owocu, m.in. truskawek i poziomek.

3. Valdivieso Wines, Caballo Loco no 17, non vintage
Caballo Loco, czyli szalony koń. Winoeksperyment bez rocznika. Blend 10 różnych odmian w tym: 50% z 2012 r., 50% z roczników 1992-2011. Pieprzne, z dobrze zarysowanym czerwonym i czarnym owocem. Krągłe i harmonijne na palecie.

Artykuł ukazał się w „Food Service" 11/2019 nr 190.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej