x

Grupa Accor mówi STOP plastikowi w swoich hotelach

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Accor deklaruje usunięcie plastikowych jednorazówek w swoich hotelach do końca 2022 roku. W ten sposób sieć włącza się do walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem.

Zdjęcie: Shutterstock
Zdjęcie: Shutterstock
– Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów. Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat.
Grupa wycofuje z hoteli wszystkie plastikowe słomki, mieszadełka i patyczki kosmetyczne. Deklaruje także usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r. oraz eliminację pozostałych plastikowych jednorazówek w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.
W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku – to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.
Deklaracja sieci wynika z zobowiązania do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki. Inicjatywa Global Tourism Plastics wyznacza cele w walce z odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych i zanieczyszczeniami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tradycyjna polska kuchnia wciąż na topie

Aż 93% Polaków w ciągu ostatnich 6 miesięcy odwiedziło lokale gastronomiczne. Chętnie jadamy poza domem, bo lubimy spotykać się ze znajomymi i odkrywać nowe smaki. Wciąż jednak najczęściej zamawiamy dania kuchni polskiej i włoskiej - wynika z raportu "Polska na Talerzu 2019".

Zaprojektuj atmosferę

Dobrze zaprojektowane wnętrze to ważny element budowania wizerunku restauracji. Wystrój tworzy atmosferę i wpływa na samopoczucie gości. Jest częścią szerszej opowieści, która mówi, o czym i do kogo kierowany jest nasz lokal.

Jesiotr w roli głównej

Aż 11 zespołów wzięło udział w IV Mistrzostwach Polski w Potrawach i Kawiorze z Jesiotra, które 10 marca odbyły się w Hotelu Atut w Licheniu. W tym roku nagroda główna trafiła do Piotr Huszcza oraz Radosława Kosiorka.

Roślinne "mięso" w restauracjach IKEA

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne - penne z wegańskim sosem bolońskim i "roślinnym" mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher, marką Unilever.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Zwiększ produktywność swojej restauracji

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż lub poprawić wskaźnik rentowności? Potrzebujesz motywacji do działania w tych zakresach? Nie wiesz, od czego zacząć? Zapraszam do lektury.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej