x

Grupa Accor mówi STOP plastikowi w swoich hotelach

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Accor deklaruje usunięcie plastikowych jednorazówek w swoich hotelach do końca 2022 roku. W ten sposób sieć włącza się do walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem.

Zdjęcie: Shutterstock
Zdjęcie: Shutterstock
– Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów. Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat.
Grupa wycofuje z hoteli wszystkie plastikowe słomki, mieszadełka i patyczki kosmetyczne. Deklaruje także usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r. oraz eliminację pozostałych plastikowych jednorazówek w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.
W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku – to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.
Deklaracja sieci wynika z zobowiązania do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki. Inicjatywa Global Tourism Plastics wyznacza cele w walce z odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych i zanieczyszczeniami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

RÓWNIE DOBRE JAK ŚWIEŻE

Wszyscy słyszeli informacje mówiące o tym, że należy jeść pięć porcji warzyw dziennie. Badania wskazują, że dieta bogata w warzywa i owoce jest korzystna dla zdrowia. Czy dotyczy to jedynie produktów świeżych?

BUFET, CATERING, IMPREZA

Istotny udział w całkowitym obrocie restauracji odgrywa organizacja imprez okolicznościowych lub catering dostarczany do klienta. Takie typy sprzedaży, które nazwać można sprzedażą otwartą, są trudne do skalkulowania. Poznajmy metody liczenia, które pozwolą określić opłacalność poszczególnych form.

Święto branży HoReCa już w marcu

W dniach 21-23 marca, w Centrum Targowo-Kongresowym w Warszawie odbędą się 22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel.

Restauracja (jak) z Instagrama

Nie tylko goście restauracji chętnie korzystają z Instagrama. Coraz częściej po to narzędzie sięgają również same restauracje. Do czego może się przydać? Kiedy może pomóc, a kiedy zaszkodzić?

McDonald's: Skala ma znaczenie

McDonald’s to największy gracz na rynku restauracji sieciowych. Duża skala oznacza odpowiedzialność za środowisko naturalne, w którym firma działa. Z Anną Borys-Karwacką, dyrektor ds. relacji korporacyjnych, rozmawiamy o szczegółach działań na rzecz strategii Scale for Good.

Bezkontaktowa dostawa zamówień z sieci Sfinksa

Sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK zarządzane przez Sfinks Polska wobec zamknięcia lokali gastronomicznych postawiły na dowóz zamówień oraz odbiór osobisty. Spółka wdrożyła dodatkowe procedury bezpieczeństwa oferując bezkontaktową dostawę.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej