x

Grupa Accor mówi STOP plastikowi w swoich hotelach

Kategoria: Twój biznes - wiedza    27.01.2020

Accor deklaruje usunięcie plastikowych jednorazówek w swoich hotelach do końca 2022 roku. W ten sposób sieć włącza się do walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem.

Zdjęcie: Shutterstock
Zdjęcie: Shutterstock
– Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów. Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat.
Grupa wycofuje z hoteli wszystkie plastikowe słomki, mieszadełka i patyczki kosmetyczne. Deklaruje także usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r. oraz eliminację pozostałych plastikowych jednorazówek w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.
W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku – to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.
Deklaracja sieci wynika z zobowiązania do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki. Inicjatywa Global Tourism Plastics wyznacza cele w walce z odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych i zanieczyszczeniami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej