x

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek

Kategoria: Twój biznes - wiedza

We wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od teraz dostępne są wyłącznie papierowe słomki. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów. To dopiero początek ekologicznych zmian!

Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów to elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju McDonald’s. Jej cele to między innymi znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku.

Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Papierowe słomki w McDonald’s przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Nowe rozwiązania opracowano w oparciu o reakcje konsumentów badane w wybranych restauracjach. Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono to rozwiązanie.

Nowe papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC.

Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną – wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.

McDonald’s zmienia także opakowania lodów McFlurry i patyczki do baloników na całkowicie papierowe. To pozornie niewielkie zmiany, jednak ze względu na skalę działalności firmy mają ogromne znaczenie dla środowiska. Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów.

Wprowadzenie nowych produktów w ponad 440 polskich restauracjach McDonald’s to wyzwanie nie tylko operacyjne. Dopracowanie rozwiązań, które spełniają wymogi jakościowe i oczekiwania konsumentów, wymaga czasu, testów i pracy ekspertów. Zmiany nie ograniczają się jedynie do zastąpienia surowców, z których wykonane są opakowania. McDonald’s ogranicza zużycie plastiku oraz sukcesywnie wdraża segregację i recycling śmieci we wszystkich restauracjach.

Nowe papierowe słomki w 100 proc. nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyclerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe – mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald's Polska.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zaprojektuj atmosferę

Dobrze zaprojektowane wnętrze to ważny element budowania wizerunku restauracji. Wystrój tworzy atmosferę i wpływa na samopoczucie gości. Jest częścią szerszej opowieści, która mówi, o czym i do kogo kierowany jest nasz lokal.

EKOLOGICZNIE NA WYNOS

Nieubłaganie zbliża się rok 2021, w którym restauracje i kawiarnie będą zmuszone do rezygnacji z części plastikowych opakowań, w szczególności ze słomek i mieszadełek. W Polsce coraz więcej lokali nie tylko się do tego przymierza, ale już poczyniło daleko idące kroki.

McDonald's: Skala ma znaczenie

McDonald’s to największy gracz na rynku restauracji sieciowych. Duża skala oznacza odpowiedzialność za środowisko naturalne, w którym firma działa. Z Anną Borys-Karwacką, dyrektor ds. relacji korporacyjnych, rozmawiamy o szczegółach działań na rzecz strategii Scale for Good.

Najnowsze trendy w raporcie "Polska na Talerzu 2018"

Coraz więcej Polaków odwiedza lokale gastronomiczne, a przy ich wyborze kierują się rekomendacjami znajomych lub rodziny oraz opiniami z serwisów społecznościowych i portali - przede wszystkim z Facebooka - pokazują wyniki raportu "Polska na Talerzu 2018", przygotowanego przez MAKRO Polska.

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej