x

Francuska Charlotte Bouillon w Warszawie

Kategoria: Miejsca    09.01.2020

Właścicielki kultowej Charlotte na stołecznym placu Zbawiciela, jej klonów w Krakowie i Wrocławiu oraz warszawskiej Charlotte Menora z elementami kuchni żydowskiej zrealizowały kolejny pomysł - 17 października otworzyły Charlotte Bouillon.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Wzorowana jest na paryskich barach oferujących niedrogie francuskie przysmaki w eleganckim wnętrzu z obsługą kelnerską. Miejscówkę znalazły idealną – na parterze gmachu Centrum Bankowo-Finansowego, w którym za PRL mieścił się Dom Partii, między niepoważną palmą Joanny Rajkowskiej przy rondzie de Gaulle’a a zabytkowym placem Trzech Krzyży. Trafią tu więc i finansiści, i turyści, i balangowicze z pobliskiego Spatifu. Wysokie wnętrze doskonale doświetlają ogromne okna z widokiem na Nowy Świat. Ustawiono przy nich małe stoliki, pozostałe stoją przy obitej czerwoną skórą długiej, dwustronnej kanapie, która ciągnie się przez cały niemal lokal. Wzrok przyciąga malowidło na głównej ścianie – dwa kochające się jednorożce autorstwa Konrada Żukowskiego. Architektoniczną wizję właścicielek zrealizowało biuro projektowe A+D Dariusza Gocławskiego. Specjalnością baru są serwowane od 7 rano do północy rozgrzewające buliony w dwóch wersjach: drobiowo-wołowej (z kawałkiem szpondra) i wegańskiej z grzybów oraz bakłażanów, oba z ręcznie robionym makaronem. Można do nich przekąsić chleb lub bagietkę, z których Charlotte słynie. W menu znajdziemy także francuskie klasyki, m.in.: croque, czyli zapiekane pod beszamelem kanapki z serem Gruyère, ślimaki po burgundzku w maśle czosnkowo-ziołowym, wołowinę duszoną w winie, czyli bœuf bourguignon oraz crème brûlée. Wieczorem serwowane są francuskie wina. Większość pozycji z karty można kupić na wynos.

Adres: Nowy Świat 6/12, Warszawa
Liczba miejsc: 70
Przedział cenowy: śniadania: 9-18 zł, kanapki: 10-12 zł, przekąski: 11-23 zł, buliony: 14 zł; dania główne: 18-23 zł; desery: 4-10 zł
Typ: casual
Szefowa kuchni: Paulina Podolak
Właścicielki: Justyna Kosmala i Ewa Łuniewska

Artykuł ukazał się w „Food Service" 11/2019 nr 190.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Mellina Coffee Shop na warszawskiej Sadybie

Teren warszawskiej Sadyby w okolicach Jeziorka Czerniakowskiego to gastronomiczna pustynia. W lipcu pojawił się na niej lokal - Mellina Coffee Shop - łączący kilka funkcji.

Kufle i Widelce

Kufle i Widelce to lokal w Krakowie, którego motto brzmi: "Gotujemy do piwa, pijemy do jedzenia".

Włoska Societa w stołecznym Blue City

Societa to nowy warszawski lokal inspirowany włoską kuchnią. W menu są różnego rodzaju makarony i podawane na ciepło kanapki panini, których składniki można samodzielnie komponować. Restauracja oferuje także desery i lemoniady.

Słony Spichlerz - pierwszy food hall w Gdańsku

W Polsce coraz częściej powstają projekty skupiające pod jednym dachem lub we wspólnej przestrzeni kilka lub kilkanaście restauracji. Food halle, nocne markety czy rewitalizowane postfabryczne budynki z ofertą kuchni z całego świata cieszą się popularnością.

THE COOL CAT TR

The Cool Cat TR otworzyli w połowie maja 2018 Zosia Pazik i Jakub Kaftański. To ich drugi lokal, pierwszy na Solcu powstał w październiku 2015 r. Szefem kuchni w obydwu Cool Catach jest Jakub "Kaftan" Kaftański znany z udziału w jeden z edycji programu "Top Chef ". ul. Marszałkowska 8, Warszawa

Etno Cafe otwiera lokal w Browarach Warszawskich

Rzemieślnicza palarnia kawy z Wrocławia dołączyła do najemców przestrzeni Browarów Warszawskich. W kawiarni będzie można spróbować dobrze znanych produktów sieci, począwszy od kawy na zimno i gorąco, kończąc na przekąskach i sałatkach.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej