x

Roślinne "mięso" w restauracjach IKEA

Kategoria: Twój biznes - wiedza

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne - penne z wegańskim sosem bolońskim i "roślinnym" mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher, marką Unilever.

Penne z wegańskim sosem bolońskim w restauracji IKEA. Zdjęcie: materiały prasowe.
Penne z wegańskim sosem bolońskim w restauracji IKEA. Zdjęcie: materiały prasowe.
Jest to kolejny bezmięsny posiłek w ofercie IKEA, która wcześniej wprowadziła m. in. roślinne klopsy, wege hot dogi i lody. W ten sposób IKEA realizuje cele zrównoważonego rozwoju i odpowiada na oczekiwania klientów dotyczące etycznej i bardziej ekologicznej konsumpcji.
Już 23 proc. osób na świecie deklaruje, że stara się zmniejszać spożycie mięsa, którego produkcja jest wielokrotnie bardziej emisyjna od roślinnej. Coraz więcej konsumentów chce jeść bardziej zdrowo i nie sprawiać cierpienia zwierzętom swoimi wyborami zakupowymi.
Ten globalny trend zyskuje popularność także w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju 2019 roku przez Roślinniejemy, aż 73 proc. polskich konsumentów jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw – o ile będą one spełniać ich oczekiwania co do korzystnego wpływu na zdrowie, smaku oraz ceny.
– W IKEA pozostajemy w bieżącym kontakcie z klientami, sprawdzamy ich oczekiwania i śledzimy globalne trendy – deklaruje Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager z IKEA. – Dlatego wprowadzamy w naszych restauracjach roślinne opcje.
– Produkty The Vegetarian Butcher to wegetariańskie mięso niczym nie ustępujące pod względem tekstury i smaku mięsu zwierzęcemu – tłumaczy Adrian Kociemba, Food Service Marketing Lead North&East Europe z Unilever. – Jest stworzone przez miłośników mięsa dla miłośników mięsa, dzięki czemu dostarcza takich samych doświadczeń smakowych, co klasyczne mięso.
Odwzorowywanie smaku mięsa to z jednej strony, odpowiedź na potrzeby konsumentów – badania wskazują bowiem, że aż 89 proc. bezmięsnych posiłków jest wybieranych przez osoby nie będące wegetarianami. Z drugiej zaś to ukłon w stronę szefów kuchni, którzy poszukują składników i półproduktów roślinnych, które w prosty sposób mogą włączyć w swoje menu.
Nowe trendy w gastronomii sprawiają, że roślinne menu jest coraz częściej obecne w różnych konceptach restauracyjnych i coraz bardziej pożądane przez gości. Współpraca IKEA z The Vegetarian Butcher to odpowiedź na te trendy oraz na zmieniający się świat, w którym goście coraz większą wagę przykładają do dbania o swoje zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jakie dania Polacy najchętniej zamawiali w wakacje?

Najczęściej zamawianym przez nas w wakacje jedzeniem z dowozem były dania z kurczakiem - wynika z analizy kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Chętnie jedliśmy także burgery, pizzę, kebaba i pad thai.

Czyste ręce dla wszystkich

Mycie rąk to jedna z najprostszych i najważniejszych metod walki z drobnoustrojami. Światowy Dzień Mycia Rąk jest okazją dla marki Tork, aby przypomnieć jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat higieny - dlaczego, kiedy, jak i gdzie myjemy ręce pomaga w tworzeniu zdrowszego świata.

DLACZEGO RESTAURACJE UPADAJĄ - PERSONEL

Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

Tork: tworzyć więcej, wykorzystując mniej

Marka Tork to jeden z liderów rozwiązań do utrzymywania higieny. O działaniach marki Tork realizowanych pod hasłem "Tworzenie zrównoważonego życia poza domem" opowiada Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.

Mikser Kulinarny z tłuszczami w roli głównej

Styczniowe spotkanie z cyklu Szef dla Młodych Talentów przyciągnęło 250 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski. Tematem przewodnim pierwszego w 2018 roku Miksera Kulinarnego były tłuszcze.

TAJEMNICZY NIEZNAJOMY

Właściciel restauracji nie jest w stanie przebywać w niej 24 godziny na dobę. Nie da się ukryć, że jego obecność wymusza na pracownikach większą dbałość o szczegóły. Usługa tajemniczego gościa to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy właściciel chce sprawdzić jakość obsługi podczas swojej nieobecności.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej