x

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Kategoria: Lifestyle - ekologia    29.11.2019

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Shutterstock.com
Shutterstock.com
W dążeniu do bardziej zrównoważonych działań Takeaway.com, do którego należy Pyszne.pl, chce wyeliminować plastik w sklepach partnerskich we wszystkich krajach, w których funkcjonują serwisy grupy. Od 1 grudnia nowe reguły ograniczą sprzedawcom możliwość oferowania jednorazowych plastikowych opakowań za pośrednictwem sklepu internetowego.
W trwającym od kilku miesięcy okresie przejściowym Pyszne.pl skoncentrowało się na dostarczaniu bardziej zrównoważonych alternatyw w ofercie dla restauracji. Znaleźć się wśród nich mogą tylko te przyjazne dla środowiska opakowania, które zachowują niezmienioną jakość w stosunku do ich plastikowych odpowiedników – tak samo utrzymują temperaturę oraz świeżość dań. Alternatywy dla tworzyw sztucznych jednorazowego użytku obejmują bioplastiki (tworzywa ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania) oraz rozwiązania technologiczne oparte na papierze zatwierdzonym przez FSC lub poddanym recyklingowi. Zaplanowany na rok 2020 jest także test opakowań wielokrotnego użytku.
Pierwsze zrównoważone rozwiązania zostały wprowadzone do sklepu internetowego kilka lat temu. Od początku 2019 roku sprzedanych zostało 11,5 miliona zatwierdzonych przez FSC toreb papierowych, co zastąpiło zapotrzebowanie na torebki plastikowe. Oznacza to wzrost o 310% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. Zespół sklepu internetowego jest również odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą ekologicznych środków transportu w celu zmniejszenia emisji CO2 przez dostawców. Do tej pory sprzedano restauracjom 1300 rowerów elektrycznych. Dodatkowo Takeaway.com korzysta z rowerów elektrycznych w ramach własnej usługi dostawy.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Koniec okrutnego zwyczaju sprzedaży żywego karpia?

W te święta zakup żywego karpia planuje tylko 26,6% Polaków - wynika z sondażu IBRiS dla fundacji Compassion Polska. Czas skończyć z tym koszmarem - twierdzi fundacja, apelując do Ministra Rolnictwa o zakaz sprzedaży żywego karpia i składając nietypowe życzenia świąteczne w kampanii przeRYBAne.

Ekologiczna rewolucja

Restauracje, bary, bistra, street foody, food trucki, kawiarnie, cukiernie - słowem, wszystkie lokale gastronomiczne, którym choć trochę zależy na modnym obecnie wizerunku eko, popadły w słomkowe szaleństwo. Jednak słomki to nie wszystko. Zmienia się cały rynek jednorazowych opakowań na żywność.

W Szczecinie startuje aplikacja do walki z marnowaniem żywności

Aplikacja Too Good To Go, dzięki której na świecie uratowano już 33 miliony posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Dostępne są na niej pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Mateusz Zielonka podpowiada, jak nie marnować żywności podczas świąt

Co zrobić, aby nadmiar żywności ze świątecznego stołu nie wylądował w koszu? Wystarczy rozsądnie zaplanować zakupy oraz odpowiednio je przechowywać. Mateusz Zielonka, kucharz i zwycięzca VI edycji programu MasterChef, wraz z Netto przygotowali poradnik, który pozwoli ograniczyć marnowanie jedzenia.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Take!cup - czyli weź kubek i przybij piątkę dla środowiska

Pierwszy w Polsce system kaucyjny napojów na wynos ruszył właśnie w Krakowie. System TAKE!CUP obejmie większość kawiarni, restauracji i wszystkie inne lokale sprzedające napoje gorące na wynos. Początkowo w Krakowie, a docelowo w całej Polsce.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej