x

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Shutterstock.com
Shutterstock.com
W dążeniu do bardziej zrównoważonych działań Takeaway.com, do którego należy Pyszne.pl, chce wyeliminować plastik w sklepach partnerskich we wszystkich krajach, w których funkcjonują serwisy grupy. Od 1 grudnia nowe reguły ograniczą sprzedawcom możliwość oferowania jednorazowych plastikowych opakowań za pośrednictwem sklepu internetowego.
W trwającym od kilku miesięcy okresie przejściowym Pyszne.pl skoncentrowało się na dostarczaniu bardziej zrównoważonych alternatyw w ofercie dla restauracji. Znaleźć się wśród nich mogą tylko te przyjazne dla środowiska opakowania, które zachowują niezmienioną jakość w stosunku do ich plastikowych odpowiedników – tak samo utrzymują temperaturę oraz świeżość dań. Alternatywy dla tworzyw sztucznych jednorazowego użytku obejmują bioplastiki (tworzywa ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania) oraz rozwiązania technologiczne oparte na papierze zatwierdzonym przez FSC lub poddanym recyklingowi. Zaplanowany na rok 2020 jest także test opakowań wielokrotnego użytku.
Pierwsze zrównoważone rozwiązania zostały wprowadzone do sklepu internetowego kilka lat temu. Od początku 2019 roku sprzedanych zostało 11,5 miliona zatwierdzonych przez FSC toreb papierowych, co zastąpiło zapotrzebowanie na torebki plastikowe. Oznacza to wzrost o 310% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. Zespół sklepu internetowego jest również odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą ekologicznych środków transportu w celu zmniejszenia emisji CO2 przez dostawców. Do tej pory sprzedano restauracjom 1300 rowerów elektrycznych. Dodatkowo Takeaway.com korzysta z rowerów elektrycznych w ramach własnej usługi dostawy.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

UPADŁOŚĆ MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY

Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której właściciel małego przedsiębiorstwa zmuszony jest zakończyć swoją działalność. Przyczyn podjęcia takiej decyzji może być wiele. Co zrobić w tej sytuacji? Czy ogłoszenie upadłości będzie dobrym wyjściem i jak to zrobić?

BAR W LICZBACH

Fundamentem doskonale prowadzonego baru jest świetne zarządzanie, z kolei dobrze znane porzekadło mówi, że "jeśli coś nie jest mierzalne, to nie można tym zarządzać". Odpowiedzią na te kwestie jest nic innego jak analiza oferty i danych sprzedażowych POS.

Polacy to odkrywcy smaków - udowadnia raport Pyszne.pl

Wegetarianizm, kuchnia gruzińska i silna hierarchia posiłków to najważniejsze trendy żywieniowe w Polsce - wynika z raportu serwisu Pyszne.pl pokazującego co, jak i kiedy jemy.

Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w restauracjach

Podczas serwowania dań w restauracji możemy umilić czas klientom, włączając muzykę. Odpowiednio dobrany repertuar wspomaga sprzedaż oraz wpływa pozytywnie na kreowanie atmosfery w lokalu. Należy jednak pamiętać, że odtwarzanie muzyki wiąże się z kosztami w postaci opłat.

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Szef dla Młodych Talentów - efekty programu edukacyjnego Akademii MAKRO

Bartosz Świostek to ambitny uczeń trzeciej klasy technikum gastronomicznego w Starachowicach, który dzięki wygranej w programie Szef dla Młodych Talentów mógł rozwijać swój talent kulinarny w warszawskiej restauracji Salto.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej