x

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Shutterstock.com
Shutterstock.com
W dążeniu do bardziej zrównoważonych działań Takeaway.com, do którego należy Pyszne.pl, chce wyeliminować plastik w sklepach partnerskich we wszystkich krajach, w których funkcjonują serwisy grupy. Od 1 grudnia nowe reguły ograniczą sprzedawcom możliwość oferowania jednorazowych plastikowych opakowań za pośrednictwem sklepu internetowego.
W trwającym od kilku miesięcy okresie przejściowym Pyszne.pl skoncentrowało się na dostarczaniu bardziej zrównoważonych alternatyw w ofercie dla restauracji. Znaleźć się wśród nich mogą tylko te przyjazne dla środowiska opakowania, które zachowują niezmienioną jakość w stosunku do ich plastikowych odpowiedników – tak samo utrzymują temperaturę oraz świeżość dań. Alternatywy dla tworzyw sztucznych jednorazowego użytku obejmują bioplastiki (tworzywa ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania) oraz rozwiązania technologiczne oparte na papierze zatwierdzonym przez FSC lub poddanym recyklingowi. Zaplanowany na rok 2020 jest także test opakowań wielokrotnego użytku.
Pierwsze zrównoważone rozwiązania zostały wprowadzone do sklepu internetowego kilka lat temu. Od początku 2019 roku sprzedanych zostało 11,5 miliona zatwierdzonych przez FSC toreb papierowych, co zastąpiło zapotrzebowanie na torebki plastikowe. Oznacza to wzrost o 310% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. Zespół sklepu internetowego jest również odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą ekologicznych środków transportu w celu zmniejszenia emisji CO2 przez dostawców. Do tej pory sprzedano restauracjom 1300 rowerów elektrycznych. Dodatkowo Takeaway.com korzysta z rowerów elektrycznych w ramach własnej usługi dostawy.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czy awans wewnętrzny to pułapka?

W życiu każdej organizacji przychodzi taki moment, kiedy trzeba zdecydować: poszukiwać menedżera na zewnątrz czy zdecydować się na awansowanie pracownika z zespołu. Żadne z podanych rozwiązań nie jest idealne. Podpowiadamy, jak wesprzeć świeżo upieczonego menedżera w zarządzaniu zespołem.

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

DOBRE JEDZENIE ZACZYNA SIĘ OD CZYSTYCH RĄK

Higiena rąk to podstawa w gastronomii. Zasady związane z ich myciem są wpisane w systemy ghp i haccp. Jednak samo opłukanie wodą czy nawet wodą z mydłem nie jest wystarczające. Nadal wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć ręce lub kiedy umycie rąk jest konieczne.

Polacy wydają coraz więcej na posiłki na mieście

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

L’Art de la cuisine Martell 2018

Za nami już 16. edycja jednego z najważniejszych konkursów kulinarnych w Polsce - L’Art de la cuisine Martell 2018. Finał odbył się 3 marca w XVII-wiecznym hotelu Zamek Ryn.

Werner & Mertz: Od kołyski do kołyski

O tym, czy działania na rzecz ochrony środowiska mogą przełożyć się na sukces w biznesie, założeniach zrównoważonego rozwoju i ekologicznych środkach do utrzymania czystości marki Green Care Professional, rozmawiamy z Reinhardem Schneiderem, właścicielem firmy Werner & Mertz.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej