x

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Kategoria: Lifestyle - ekologia    29.11.2019

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Shutterstock.com
Shutterstock.com
W dążeniu do bardziej zrównoważonych działań Takeaway.com, do którego należy Pyszne.pl, chce wyeliminować plastik w sklepach partnerskich we wszystkich krajach, w których funkcjonują serwisy grupy. Od 1 grudnia nowe reguły ograniczą sprzedawcom możliwość oferowania jednorazowych plastikowych opakowań za pośrednictwem sklepu internetowego.
W trwającym od kilku miesięcy okresie przejściowym Pyszne.pl skoncentrowało się na dostarczaniu bardziej zrównoważonych alternatyw w ofercie dla restauracji. Znaleźć się wśród nich mogą tylko te przyjazne dla środowiska opakowania, które zachowują niezmienioną jakość w stosunku do ich plastikowych odpowiedników – tak samo utrzymują temperaturę oraz świeżość dań. Alternatywy dla tworzyw sztucznych jednorazowego użytku obejmują bioplastiki (tworzywa ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania) oraz rozwiązania technologiczne oparte na papierze zatwierdzonym przez FSC lub poddanym recyklingowi. Zaplanowany na rok 2020 jest także test opakowań wielokrotnego użytku.
Pierwsze zrównoważone rozwiązania zostały wprowadzone do sklepu internetowego kilka lat temu. Od początku 2019 roku sprzedanych zostało 11,5 miliona zatwierdzonych przez FSC toreb papierowych, co zastąpiło zapotrzebowanie na torebki plastikowe. Oznacza to wzrost o 310% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. Zespół sklepu internetowego jest również odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą ekologicznych środków transportu w celu zmniejszenia emisji CO2 przez dostawców. Do tej pory sprzedano restauracjom 1300 rowerów elektrycznych. Dodatkowo Takeaway.com korzysta z rowerów elektrycznych w ramach własnej usługi dostawy.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Zero waste w kawiarni - białostocka sieć the White Bear Coffee oferuje peelingi z fusów

Kawiarnie the White Bear Coffee postawiły na recykling, rozpoczynając współpracę z firmą Fussy produkującą kawowe peelingi. W ofercie lokali pojawiły się kosmetyki będące pachnącym dowodem na drugie życie kawy.

W Szczecinie startuje aplikacja do walki z marnowaniem żywności

Aplikacja Too Good To Go, dzięki której na świecie uratowano już 33 miliony posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Dostępne są na niej pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Roślinne menu w sieci Starbucks poszerza się o napój z owsa

Starbucks Polska rozwija swoje roślinne menu i wprowadza do kawiarni kolejną alternatywę dla tradycyjnego mleka - goście mogą teraz zamówić kawę z dodatkiem napoju na bazie złocistego owsa. W stałej ofercie sieci są już także napoje kokosowy, sojowy i migdałowy.

Dzień Kawy: Starbucks przypomina o zasadach zrównoważonego rozwoju

Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa powstaje wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego 99% swoich ziaren pozyskuje z etycznych upraw. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.

Ekspert: w 2021 roku jeszcze bardziej wzrośnie znaczenie rynku bio i wegańskiego

Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w minionym 2020 roku o 30%. W tym roku utrzyma się podobny trend - uważa Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej