x

Na słodko w warszawskiej Kukułce

Kategoria: Miejsca

Kukułka to nowa warszawska cukiernia stworzona w czerwcu tego roku przez Dominikę Krzemińską (Przegryź) i Katarzynę Błońską (AleWino). Zajmuje niewielką przestrzeń przy Mokotowskiej, sąsiadując drzwi w drzwi z restauracją Przegryź.

Cukiernia Kukułka. Foto: Jacek Kołodziejski.
Cukiernia Kukułka. Foto: Jacek Kołodziejski.
Koncept Kukułki to przede wszystkim jakość i smak. Marcin Zawadzki i Dominika Krzemińska, odpowiedzialni za receptury, używają do swoich ciast produktów bez dodatku sztucznych barwników, ulepszaczy czy aromatów. W słodkiej ofercie Kukułki znajdziemy zarówno tradycyjne propozycje, jak i modne autorskie ciastka typu monoporcje. Bestsellerem minionego lata były zdecydowanie jagodzianki. Goście chętnie wracają też po paschę, ptysia, miodownik i drożdżówki. Część oferty będzie sezonowa, ale możemy liczyć, że swoje stałe miejsce znajdzie w niej m.in. wuzetka, sernik wiedeński, eklerki oraz ciasta wypiekane takie jak drożdżówki, brioszki czy ciasto francuskie. Ciastka bezglutenowe już są, a nad wegańskimi ekipa jeszcze pracuje. Do popicia Kukułka proponuje kawę, herbatę, lemoniadę, a wkrótce być może i wino.

Adres: ul. Mokotowska 52, Warszawa
Liczba miejsc: 14
Przedział cenowy: ciastka i drożdżówki 6-15 zł, większe ciasta: 60-80 zł, torty na zamówienie: 12-14 zł za porcję
Typ: casual
Cukiernicy: Marcin Zawadzki i Dominika Krzemińska
Projekt wnętrza: Beza Projekt

Artykuł ukazał się w „Food Service" 10/2019 nr 189.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej