x

Sato Gotuje - jedzenie w japońskim stylu izakaya

Kategoria: Miejsca    28.10.2016

Kilka miesięcy temu na warszawskiej Ochocie otworzył się lokal Sato Gotuje. Choć sporo oddalony od centrum Warszawy, już w pierwszych tygodniach po otwarciu cieszył się ogromnym powodzeniem.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Miejsce należy do Satoru Yaegashi i jego żony Sylwii. Lokal ma 25 miejsc siedzących i jest czynny tylko od środy do soboty w godzinach popołudniowo-wieczornych. Sato Gotuje jest bezpretensjonalnym barem urządzonym bardzo małymi środkami w pawilonie z lat 70. w lokalu po fryzjerze. Koncepcją Sato Gotuje jest autorska kuchnia właściciela oparta na prostym jedzeniu w japońskim stylu izakaya. Izakaya to nieformalne gastropuby w Japonii, do których wychodzi się po pracy w gronie współpracowników lub przyjaciół, by napić się alkoholu i zjeść przekąski. Ideą dzielenia się jedzeniem zbliżone są do hiszpańskich tapas. Menu Sato Gotuje składa się z ciepłych i zimnych przekąsek, tempur, sałatek, onigiri, udonu na ciepło i zimno, a także deserów. Miejsce nie ma jeszcze koncesji, ale działa w formule Bring Your Own Bottle. Kar ta zmienia się co tydzień w 30-40 proc. Przystawki kosztują 10-15 zł, duże miski udonu – 22-28 zł. Zjemy tutaj przykładowo: grillowaną makrelę z sosem sojowym i rzodkwią, sardynki panierowane z sezamem, onigiri z wieprzowiną miso, udon z duszoną piersią kaczki w bulionie rybnym z sosem sojowym. Z napojów poza herbatami (sencha, genmaicha czy herbata krzemionkowa) dostępne są np. Yerbata czy Kombucha.

ul. Pawińskiego 24, Warszawa

Artykuł ukazał się w „Food Service" 10/2016 nr 159.

Autor tekstu: Joanna Mróz
O AUTORZE
Joanna Mróz
Monitoruje warszawski (i nie tylko) rynek gastronomiczny od kilkunastu lat. Od 10 lat dzieli się recenzjami restauracji na Froblogu. Współtworzy Warsaw Foodie (razem z Restaurantica.pl) – dwujęzyczny gastromagazyn internetowy o nowościach w stołecznych restauracjach. Absolwentka podyplomowych Food Studies na SWPS. Współpracowała z magazynami „Usta”, „Esquire”, a także ze stołeczną „Gazetą Wyborczą”.

Zobacz także

Polana Smaków - kuchnia Andrzeja Polana w centrum Warszawy

O Małej Polanie Smaków słyszała większość ceniących autorską kuchnię restauracyjnych bywalców. Nie każdy jednak wie, że lokal znanego kucharza Andrzeja Polana ma nową siedzibę. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia przeniósł się z Mokotowa do ścisłego centrum Warszawy.

Bakery w Browarach Warszawskich. Michał Paleta szefem kuchni i wspólnikiem lokalu

Koncept piekarniczo-cukierniczy Bakery wzbogaci się o drugi lokal - w Browarach Warszawskich w centrum stolicy. - To będzie wyjątkowa rzemieślnicza piekarnia z polskim, ale przede wszystkim francuskim pieczywem - mówi Bartłomiej Rychcik, prezes firmy Enata Bread zarządzającej marką.

Nobu To You, czyli dowóz w standardzie premium

Japońsko-peruwiańskie przysmaki z nowoczesnym sznytem, a do tego playlista z utworami, które można usłyszeć w lokalu, wiadomość od szefa kuchni Yannicka Lohou i szybka dostawa samochodami BMW serii X7. Tak wygląda dowóz z ekskluzywnej restauracji Nobu Warsaw w ramach usługi Nobu To You.

Lunch omakase w weekendowej ofercie Nobu Warsaw

Od soboty 17 października w restauracji Nobu Warsaw będzie można spróbować lunchu w stylu omakase, czyli selekcji czterech dań w formie niespodzianki przygotowanych przez szefa kuchni - Yannicka Lohou.

Premiera Czerwonego Przewodnika Michelin "Main Cities of Europe 2018"

Polskie restauracje utrzymują Gwiazdki Michelin, ale na liście sporo zmian. 26 marca, w Budapeszcie zaprezentowano najnowsze wydanie kulinarnego Czerwonego Przewodnika Michelin "Main Cities of Europe 2018". Warszawskie restauracje Atelier Amaro i Senses po raz kolejny zachowały swoje Gwiazdki.

Piekarniocukiernia - koncept na czas pandemii

Gastronomia nie znosi próżni. W czasie pandemii, gdy restauracje wciąż są zamykane, sprawdza się koncept, który nie wymaga obsługi gości przy stoliku - piekarniocukiernia. Takich miejsc wciąż przybywa!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej