x

Nałęczowianka wprowadza butelkę rPET

Kategoria: Produkty

Nałęczowianka wprowadza na rynek nową butelkę 1 L, która jest w 50% wykonana z PET z recyklingu (rPET). To pierwsza w Polsce woda dostępna w butelce takiej pojemności wyprodukowana z rPET.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Celem Nałęczowianki jest, żeby żadne z opakowań nie trafiało do środowiska lub na wysypiska. Marka podejmuje też różne działania, by jak najwięcej butelek PET trafiało do ponownego przetworzenia, a materiał z recyklingu był wykorzystywany w nowych butelkach. Kamieniem milowym jest wprowadzenie Nałęczowianki 1 L w butelce z 50% udziałem plastiku PET z recyklingu.

Mały format – duże wyzwanie
Na polskim rynku nie było jeszcze butelki o tak małej pojemności wykonanej z wykorzystaniem rPET. Stworzenie bezpiecznego opakowania z udziałem tego tworzywa jest tym większym wyzwaniem, im mniejsza pojemność butelki. Wszystkie materiały wykorzystywane przez Nałęczowiankę są w pełni bezpieczne i spełniają szereg surowych norm.

Co ważne, Nałęczowianka 1L to jeden z najchętniej wybieranych przez konsumentów produktów w portfolio marki, nieustannie zyskujący na popularności, dzięki czemu idea recyklingu może trafić do szerokiego grona odbiorców.

– Nałęczowianka 1 L cieszy się taką popularnością wśród konsumentów, ponieważ wystarcza na znaczną część dnia, a dzięki swojej poręczności może towarzyszyć im w każdym momencie. Opakowanie z plastiku PET jest nie tylko lekkie, wytrzymałe i bezpieczne, ale w dodatku w pełni nadaje się do recyklingu, spełniając wymogi modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Pamiętajmy – butelka PET to nie odpad, a cenny surowiec, któremu można dać „drugie życie”. I my właśnie to zrobiliśmy – teraz oferujemy jeden z naszych najpopularniejszych produktów w opakowaniu wykonanym w 50% z innych butelek PET – mówi Katarzyna Sternowska, Brand Manager Nałęczowianki.

Dlaczego warto przetwarzać PET?
Korzyści z recyklingu plastikowych butelek obejmują zmniejszenie ilości odpadów na wysypiskach, ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz ochronę zasobów naturalnych. Recykling plastiku zmniejsza ilość wykorzystanej energii i zużytych zasobów (takich jak woda, ropa naftowa, gaz ziemny i węgiel) potrzebnych do wytworzenia nowego tworzywa sztucznego. Citeo, francuska instytucja zajmująca się gospodarką odpadami, podaje, że dzięki 1 tonie PET poddanego recyklingowi we Francji oszczędzamy:
– 11100 kWh – tj. równowartość 1 roku zużycia energii w 2 domach we Francji,
– 2 tony CO2, czyli 21 500 km jazdy samochodem we Francji,
– 670 l wody, co odpowiada 33 cyklom zmywarki do naczyń.

Los butelki w rękach konsumenta
Aby recykling plastiku był możliwy, konieczna jest odpowiednia segregacja odpadów przez konsumentów. Jeśli wyrzucimy butelkę PET do właściwego kosza przeznaczonego na tworzywa sztuczne (najczęściej jest on koloru żółtego), ma ona szansę na „drugie życie”. Każdy z nas może więc przyczynić się do zwiększenia poziomu recyklingu, a co za tym idzie – do ochrony środowiska.

Butelki Nałęczowianki 1 L w opakowaniu z 50% PET z recyklingu będą dostępne w sieci LIDL od 25 listopada br. (edycja limitowana). W przyszłym roku Nestlé Waters Polska planuje wprowadzić kolejne produkty w opakowaniach z surowców wtórnych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Mniej znaczy więcej

Ekologia to jeden z najczęściej dyskutowanych tematów tego roku. Coraz więcej firm dąży do ograniczania ilości odpadów i emisji dwutlenku węgla. Essity, właściciel marki Tork, jest uznanym liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Dlatego Tork wprowadził nowy system papieru toaletowego bez gilzy.

KINLEY TONIC

Kinley Tonic już od ponad 40 lat jest uważany za najlepszy dodatek do napojów alkoholowych. Gdy w latach 70. pojawił się w Europie, został określony mianem "musującego odświeżenia" i szybko zdobył popularność.

SMOKI - FILTRACJA SADZY I TŁUSZCZU

Urządzenia eliminują do 95 proc. cząsteczek sadzy z dymu oraz znacząco obniżają jego temperaturę, zwiększając bezpieczeństwo pożarowe budynków.

SZKŁO DLA PROFESJONALISTÓW − SCHOTT ZWIESEL I ZWIESEL 1872

Dziś wysokiej klasy szkło to absolutna podstawa w gastronomii. Najlepszą gwarancją satysfakcji są produkty z logo Schott Zwiesel i Zwiesel 1872 stanowiące połączenie najwyższej jakości, niezrównanej wytrzymałości i wyjątkowego połysku.

SYNERGIA CZŁOWIEKA I TECHNOLOGII

Firma Segafredo Zanetti Poland wprowadziła na rynek nowatorski ekspres ciśnieniowy New 105 Multiboiler. Model 105 Multiboiler charakteryzuje się elegancją, połączona z łatwością użytkowania.

NOWA ODSŁONA SŁODKICH SOSÓW FANEX

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził kolejne zmiany dotyczące identyfikacji wizualnej opakowań swoich produktów. Słodkie sosy deserowe, są teraz dostępne w nowych butelkach w kolorze ecru.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej