x

Wegański burger od Bobby Burgera

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Największa polska sieć burgerowni wprowadza do oferty pierwszego wegańskiego burgera. "Power Plant" pojawi się we wszystkich 45 lokalach sieci 29 listopada i będzie bazował na "roślinnym mięsie" firmy Linda McCartney.

Power Plant - wegański burger z Bobby Burgera. Zdjęcie: materiały prasowe.
Power Plant - wegański burger z Bobby Burgera. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Obserwujemy rynek, śledzimy trendy, ale przede wszystkim słuchamy głosu naszych klientów. By zaspokoić potrzeby różnych grup, sukcesywnie powiększaliśmy ofertę burgerów wegetariańskich. Teraz idziemy o krok dalej i proponujemy burgera w pełni wegańskiego. W ten sposób otwieramy się na wegan, odpowiadamy na potrzeby fleksitarian i chcemy zainteresować naszych obecnych klientów nowymi smakami – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Bobby Burger.

„Power Plant” będzie składał się z podstawowych, warzywnych składników: sałaty, czerwonej cebuli i pomidora. Burger ten będzie bazował na „roślinnym mięsie” firmy Linda McCartney. Całość uzupełni wegański sos classic i puszysta bułka z sezamem.

– Roślinne zamienniki mięsa marki Linda McCartney's, istniejącej na rynku od początku lat 90. (robione na bazie uwodnionego teksturowanego białka soi) strukturą, zapachem i smakiem do złudzenia przypominają swoje tradycyjne odpowiedniki. Widzimy, że polski rynek stopniowo się rozwija, a zainteresowanie roślinnymi alternatywami mięsa rośnie wręcz bardzo szybko – mówi Stan McGowan, szef marketingu i sprzedaży w firmie Foods Brothers, będącej wyłącznym dystrybutorem produktów marki Linda McCartney's w Polsce. – Obecnie produkty Linda McCartney's w naszym kraju można znaleźć przede wszystkim w wybranych lokalach i sklepach. Bobby Burger będzie jedyną siecią burgerowni w Polsce, która oferuje taką pozycję w menu – dodaje Stan McGowan.

Cena burgera „Power Plant” to 19 zł. Co ważne, „roślinne mięso” będzie przygotowywane na osobnych grillach i docelowo każdy burger dostępny w sieci będzie mógł bazować na takim kotlecie. – Wszystkie pozycje w naszym menu można dowolnie modyfikować zgodnie z preferencjami klientów – zmieniając sosy, dodatki, bułki, kotlety czy sery. Teraz do kotletów wołowych, drobiowych i czterech wegetariańskich, dochodzi roślinny z soi – dodaje Maciej Sobolewski z Bobby Burger.

Sieć Bobby Burger poinformowała również o wycofaniu plastikowych słomek ze wszystkich swoich lokali.

– Jesteśmy świadomi, że przy takiej skali działalności jak nasza nie możemy pominąć tematu społecznej odpowiedzialności biznesu. Kilka lat temu wycofaliśmy fryturę ze wszystkich naszych lokali, podpisaliśmy deklarację dotyczącą rezygnacji użycia jaj z chowu klatkowego, natomiast w listopadzie br. zakończyliśmy proces wycofania plastikowych słomek na rzecz ich papierowych zamienników. Do końca pierwszego kwartału 2020 r. chcemy wycofać wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku z naszych lokali – podsumowuje Sobolewski.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

LIDERZY STAWKI

To najlepsze wyniki od niespełna 10 lat: w 2016 r. 99 najlepszych operatorów gastronomicznych w Europie osiągnęło wzrost na poziomie 7,1 proc. Liderzy osiągnęli łączną sprzedaż na poziomie 100 mld euro. Badania przeprowadzili Gretel Weiss i Daniel Funnen ("Food Service Europe & Middle East").

Restauracje w stylu cyfrowym

Czy branżę gościnności czeka totalna cyfryzacja? Jakie wybrać narzędzia, jaką strategię i wreszcie - jak sprawić, by technologia pracowała dla nas i za nas?

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

L’Art de la cuisine Martell 2018

Za nami już 16. edycja jednego z najważniejszych konkursów kulinarnych w Polsce - L’Art de la cuisine Martell 2018. Finał odbył się 3 marca w XVII-wiecznym hotelu Zamek Ryn.

Tork: tworzyć więcej, wykorzystując mniej

Marka Tork to jeden z liderów rozwiązań do utrzymywania higieny. O działaniach marki Tork realizowanych pod hasłem "Tworzenie zrównoważonego życia poza domem" opowiada Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.

DLACZEGO RESTAURACJE UPADAJĄ - PERSONEL

Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej