x

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się. Według badań przeprowadzonych w maju 2019 r. przez Panel Ariadna i Stowarzyszenie Otwarte Klatki już ponad 28% rodaków od czasu do czasu spożywa roślinne alternatywy mięsa, a 6% jada takie produkty regularnie. Badania pokazują też rosnący trend ograniczania spożycia mięsa – według Raportu Food-Trendów Pyszne.pl już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę.
Retailerzy coraz chętniej wprowadzają w związku z tym na półki produkty roślinne, w tym także coraz wyższej jakości  zamienniki mięsa. Sięgają po nie nie tylko weganie i wegetarianie, lecz także ci, którzy chcą zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Potencjał roślinnych produktów dostrzegło wielu inwestorów, finansując stworzenie innowacyjnych zamienników mięsa, takich jak Impossible Burger czy Beyond Meat. Wykorzystanie nowych technologii pozwoliło stworzyć produkty już teraz w ślepych testach oceniane jako produkty mięsne, a jednocześnie posiadające nad nimi przewagę jeśli chodzi o wpływ na zdrowie konsumentów oraz ślad węglowy.
Przy pracach nad raportem pod lupę RoślinnieJemy wzięte zostały wyłącznie konwencjonalne burgerownie sieciowe – te, które opierają  się przede wszystkim na mięsnych kanapkach. W rankingu uwzględniono 8 sieci burgerowni: McDonald’s, Burger King, Max Burgers, Meet & Fit, Bobby Burger, Pasibus, 7th Street Bar & Grill, Mr Hamburger, Hard Rock Cafe. Każda z nich została zbadana pod kątem dostępności roślinnych opcji w menu i ewentualnej możliwości zamiany składników na roślinne. Sprawdzono również, czy poszczególne lokale oferują roślinne dodatki (np. sosy, przekąski), a także czy wykorzystują wegańskie propozycje w swoich działaniach promocyjnych.
Przeprowadzone ankiety pokazały, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Aż 5 z 9 badanych sieci ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Najlepiej wypadły sieci 7th Street Bar & Grill, Max Burgers i Bobby Burger. Niestety w rankingu znalazły się również sieci, w których miłośnicy roślinnych dań nie mają póki co za bardzo czego szukać: Burger King, McDonald’s, Hard Rock Cafe i Mr Hamburger. Co ciekawe Burger King, McDonald’s i Hard Rock Cafe to marki, które wprowadziły już takie opcje w wybranych państwach, możemy więc przypuszczać, że brak roślinnej oferty w Polsce nie potrwa dużo dłużej. Doświadczenia gigantów we wprowadzaniu opcji roślinnych w innych krajach są przecież bardzo pozytywne. Według opublikowanych wyników finansowych, po wprowadzeniu Impossible Whoppera sieć Burger King zanotowała 5-procentowy wzrost sprzedaży, największy od 2015 roku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

Ostatni w 2018 roku Mikser Kulinarny przyciągnął ponad 200 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania był drób, filozofia zero waste oraz nadchodzące w 2019 roku trendy kulinarne.

HISZPAŃSCY SZEFOWIE KUCHNI WYCHODZĄ DO LUDZI

Wielu hiszpańskich szefów kuchni od lat dywersyfikuje źródła przychodów. Dobrą stroną tego zjawiska jest demokratyzacja gwiazdkowej kuchni i pojawienie się w ofercie najbardziej znanych świątyń smaku w formacie casual.

CZYM JEST BUDŻET FIRMOWY

Planowanie budżetu firmowego pozwala zwizualizować wyniki, jakie nasza firma może osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zdefiniować cele, do których powinniśmy dążyć, a z góry określony, jasny plan działania pozwoli lepiej zarządzać naszym biznesem.

McDonald’s przedstawił globalne zobowiązania dotyczące zestawów Happy Meal

Planowane zmiany dotyczą zarówno produktów wchodzących w skład zestawów HM jak i komunikacji oferty dla dzieci.

Gala Gault&Millau

Premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już w najbliższy poniedziałek.

Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w restauracjach

Podczas serwowania dań w restauracji możemy umilić czas klientom, włączając muzykę. Odpowiednio dobrany repertuar wspomaga sprzedaż oraz wpływa pozytywnie na kreowanie atmosfery w lokalu. Należy jednak pamiętać, że odtwarzanie muzyki wiąże się z kosztami w postaci opłat.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej