x

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    21.11.2019

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się. Według badań przeprowadzonych w maju 2019 r. przez Panel Ariadna i Stowarzyszenie Otwarte Klatki już ponad 28% rodaków od czasu do czasu spożywa roślinne alternatywy mięsa, a 6% jada takie produkty regularnie. Badania pokazują też rosnący trend ograniczania spożycia mięsa – według Raportu Food-Trendów Pyszne.pl już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę.
Retailerzy coraz chętniej wprowadzają w związku z tym na półki produkty roślinne, w tym także coraz wyższej jakości  zamienniki mięsa. Sięgają po nie nie tylko weganie i wegetarianie, lecz także ci, którzy chcą zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Potencjał roślinnych produktów dostrzegło wielu inwestorów, finansując stworzenie innowacyjnych zamienników mięsa, takich jak Impossible Burger czy Beyond Meat. Wykorzystanie nowych technologii pozwoliło stworzyć produkty już teraz w ślepych testach oceniane jako produkty mięsne, a jednocześnie posiadające nad nimi przewagę jeśli chodzi o wpływ na zdrowie konsumentów oraz ślad węglowy.
Przy pracach nad raportem pod lupę RoślinnieJemy wzięte zostały wyłącznie konwencjonalne burgerownie sieciowe – te, które opierają  się przede wszystkim na mięsnych kanapkach. W rankingu uwzględniono 8 sieci burgerowni: McDonald’s, Burger King, Max Burgers, Meet & Fit, Bobby Burger, Pasibus, 7th Street Bar & Grill, Mr Hamburger, Hard Rock Cafe. Każda z nich została zbadana pod kątem dostępności roślinnych opcji w menu i ewentualnej możliwości zamiany składników na roślinne. Sprawdzono również, czy poszczególne lokale oferują roślinne dodatki (np. sosy, przekąski), a także czy wykorzystują wegańskie propozycje w swoich działaniach promocyjnych.
Przeprowadzone ankiety pokazały, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Aż 5 z 9 badanych sieci ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Najlepiej wypadły sieci 7th Street Bar & Grill, Max Burgers i Bobby Burger. Niestety w rankingu znalazły się również sieci, w których miłośnicy roślinnych dań nie mają póki co za bardzo czego szukać: Burger King, McDonald’s, Hard Rock Cafe i Mr Hamburger. Co ciekawe Burger King, McDonald’s i Hard Rock Cafe to marki, które wprowadziły już takie opcje w wybranych państwach, możemy więc przypuszczać, że brak roślinnej oferty w Polsce nie potrwa dużo dłużej. Doświadczenia gigantów we wprowadzaniu opcji roślinnych w innych krajach są przecież bardzo pozytywne. Według opublikowanych wyników finansowych, po wprowadzeniu Impossible Whoppera sieć Burger King zanotowała 5-procentowy wzrost sprzedaży, największy od 2015 roku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Rynek dowozów jedzenia urósł o 42%. W 2025 roku będzie wart ponad 10 mld zł

Jak wynika z nowego raportu Stava, rynek dostaw jedzenia w 2020 r. był wart prawie 9,5 mld zł i w porównaniu do 2019 r. urósł aż o 42%. Ograniczenia w funkcjonowaniu gastronomii oraz stan epidemii wpłynęły na dobowe szczyty zamówień, prędkości kurierów oraz sposoby płatności.

Mikser kulinarny MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Lazur Złocisty z nagrodą Food Show Star

Lazur Złocisty został wyróżniony tytułem Najlepszy Produkt dla Sektora HoReCa w konkursie Food Show Star.

SMAKOWANIE SZTUKI

Zazwyczaj chodzi się tam, by zaspokoić potrzeby ducha, nie ciała. Ale coraz częściej muzea oraz galerie stają się przybytkami nie tylko kultury, ale i ciekawych, intrygujących kulinariów, które stanowią atrakcję samą w sobie.

ZiO app - nowa aplikacja do zamawiania jedzenia na wynos

Stworzona w czasie pandemii aplikacja ZiO app stawia na lokalne firmy i ma być alternatywą dla innych platform delivery. Kieruje się hasłem "Zamawiam świadomie, wspieram lokalnie".

Siła Instagrama, czyli jak zdjęcia sprzedają jedzenie

Instagram, który w Polsce ma już ponad 10 mln użytkowników, wywiera potężny wpływ na trendy i nasze decyzje zakupowe. Jak przekuć ten fenomen na korzyść dla restauracji?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej