x

Zwycięzcy Testu Kulinarnego MAKRO

Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Znamy zwycięzców konkursu pierwszego Testu Kulinarnego, organizowanego w ramach programu Szef dla Młodych Talentów przez sieć hurtowni MAKRO Polska.

Zwycięzcy konkurusu. Foto: materiały prasowe.
Zwycięzcy konkurusu. Foto: materiały prasowe.
Do kulinarnych zmagań w krakowskiej Akademii Inspiracji stanęło 17 dwuosobowych zespołów z całego kraju. Najlepszym okazał się duet z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Łodzi. Zdaniem jury na podium zasłużyły także zespoły z Tarnowa i Wrocławia.

W dniach 14-15 listopada uczniowie szkół gastronomicznych z całego kraju zebrali się w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie, by spróbować swoich sił w Teście Kulinarnym,  konkursie organizowanym przez sieć hurtowni MAKRO. Aby uzyskać status mistrza, drużyny musiały przejść przez szereg zadań, m.in. sprawdzających znajomość technik pracy z czekoladą, metod obróbki drobiu, porcjowania i filetowania ryby czy sposobów przechowywania mrożonych warzyw i owoców.

Uczestnikom przypatrywali się jurorzy, którzy oceniali zmagania zarówno pod kątem posiadanej wiedzy, jak i higieny pracy, zużycia produktów i prawidłowych zastosowań technik kulinarnych. Na podium stanęły:
1 miejsce: Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi,
2 miejsce: Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie,
3 miejsce: Zespół Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu.

Zwycięskie drużyny otrzymały nagrodę główną w postaci bonów na zakupy w halach MAKRO. Do uczennic ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Szczecinie trafiło wyróżnienie Urzędu Miasta Krakowa, pod auspicjami którego organizowany był konkurs. Uczniowie reprezentujący Zespół Szkół nr 1 w Bratoszewicach wygrali natomiast szkolenie w warszawskim Studiu Kuchennym, które poprowadzą szefowie kuchni – Michał Grzywacz i Cezary Powała.

Konkurs był jednym z wydarzeń towarzyszących projektowi Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej Kraków 2019.

W pierwszym dniu wydarzenia uczniowie szkół gastronomicznych zostali zaproszeni do kulinarnego celebrowania Tygodnia Kuchni Polskiej, w ramach którego w dniach 11-17 listopada wyselekcjonowane restauracje wprowadziły specjalne dania w barwach narodowych. Odwiedzili oni bowiem restauracje biorące udział w krakowskim szlaku kulinarnym oraz spróbowali tradycyjnych polskich biało-czerwonych dań.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

SFINKS KUPI CAŁĄ SIEĆ FABRYKA PIZZY

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx , Piwiarnia czy Chłopskie Jadło, nie później niż do końca marca 2021 r. stanie się właścicielem marki Fabryka Pizzy i obejmie w zarządzanie wszystkie restauracje tej sieci.

Ostatnia nominacja do Kulinarnego Pucharu Polski

10.08 w Ustroniu odbyły się XIV Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny. Konkurs zwyciężył Kamil Tłuczek i Piotr Kuzdro z Grand Hotel Boutique w Rzeszowie, a ponieważ zespół ten jest już w finale tegorocznej edycji KPP, nominacja została przyznana Marcie Podgórskiej z Hotelu Notera w Chojnicach.

OGRÓD W MIEŚCIE

Za nami I edycja Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego "Rośliny, owady i miód". W dniach 8-10 września w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego zgromadzili się najlepsi polscy producenci żywności, artyści, rzemieślnicy i specjaliści z różnych dziedzin związanych z kulinariami

RUSZA GAULT & MILLAU TOUR 2017

150 doskonałych szefów kuchni z każdego regionu i 5 regionalnych nagród - przed nami kolejna edycja Gault & Millau Tour. Coroczny cykl spotkań dla regionalnych szefów kuchni rozpocznie się 12 czerwca 2017 r. w Warszawie.

25. urodziny MAKRO Polska

W tym roku MAKRO świętuje 25. lecie istnienia na polskim rynku. Z tej okazji sieć hurtowni przygotowała szereg atrakcji dla swoich klientów.

Zwycięzcy 19. edycji Kulinarnego Pucharu Polski

Bartosz Fabiś i Michał Kozłowski z restauracji Nifty no.20 poznańskiego Hotel Puro to laureaci pierwszego miejsca Kulinarnego Pucharu Polski. Tegoroczne zmagania konkursowe odbyły się 1-2 października w Poznaniu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej