x

"Przyprawy" Ewy Maliki Szyc-Juchnowicz

Kategoria: Lifestyle - książki

Bez nich nie byłoby żadnej potrawy. Te najbardziej wyraziste popularne są przede wszystkim w kuchniach orientalnych oraz arabskich, ale w różnych wersjach obecne są właściwie wszędzie. Bo sól i pieprz to przecież też przyprawy.

\"Przyprawy" Ewy Maliki Szyc-Juchnowicz
\"Przyprawy" Ewy Maliki Szyc-Juchnowicz
Mogą mieć intensywny aromat, swój charakterystyczny smak, ale przede wszystkim podkreślają i wydobywają naturalne właściwości produktów. Często tym, co najbardziej wpływa na to, że potrawa nam smakuje, jest aromat przypraw. Malika, szefowa kuchni i restauratorka oraz inicjatorka wydarzenia „Dinner with a view”, wyrazista, barwna osobowość, wie o nich tyle, co mało kto w branży gastronomicznej. Oddaje w nasze ręce swój subiektywny przewodnik po przyprawach – bo przecież każdy odczuwa je inaczej. Książka jest osobistą historią Maliki opowiedzianą za pomocą przypraw, które są jej najbliższe. Malika mieszka i pracuje w Polsce, ale urodziła i wychowała się w Algierii, stąd w jej książce dużo intensywnych aromatów i smaków charakterystycznych dla kuchni arabskiej, które naturalnie ma we krwi. Przypomina też bogactwo przypraw w kuchni staropolskiej, pachnącej cynamonem, szafranem, wanilią. Ciekawy jest już sam wybór i podział przypraw (i wskazówki, jak je ze sobą łączyć), który wcale nie jest taki oczywisty. Bo jak na przykład zaklasyfikować natkę pietruszki? Zdaniem Maliki jest korzenna. Co oprócz niej dodać do tabbouleh, aby było rozgrzewające w chłodne dni? O tym, dlaczego wybrała takie, a nie inne przyprawy, dowiecie się, czytając tę książkę. Pełną aromatów, dobrze napisanych i wciągających opowieści, a także prostych i praktycznych przepisów, idealnych na jesienne i zimowe wieczory. Mocną imbirowość pasty z batatów na pewno zapamiętam na długo, tak jak wyrazisty temperament Maliki.

„Przyprawy”, Ewa Malika Szyc-Juchnowicz, wyd. Pascal 2016.

Recenzja ukazała się w „Food Service" 10/2016 nr 159.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej