x

Tork: tworzyć więcej, wykorzystując mniej

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Marka Tork to jeden z liderów rozwiązań do utrzymywania higieny. O działaniach marki Tork realizowanych pod hasłem "Tworzenie zrównoważonego życia poza domem" opowiada Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.

Papier toaletowy, ręczniki papierowe i serwetki to chyba najpopularniejsze produkty marki Tork, z jakimi ludzie mają styczność w restauracjach. W ramach realizowanej przez państwa idei gospodarki obiegowej 40% surowca do produkcji tych artykułów pochodzi z recyklingu, a 60% ze świeżego włókna drzewnego. Czemu tylko 40% to surowce wtórne?
WOJCIECH NIZIO: Na wstępie podkreślę, że przytoczone w pytaniu wartości dotyczą wszystkich naszych produktów, nie tylko tych przeznaczonych dla restauracji. Tork oferuje produkty o szerokim zakresie zastosowania w wielu branżach, od HoReCa po przemysł. Wszystkie nasze produkty powstają na podstawie wyników wieloletnich badań laboratoryjnych, aby były jak najbardziej prozdrowotne, prośrodowiskowe, funkcjonalne, komfortowe w użytkowaniu, a także estetyczne. Produkty z celulozy znacznie różnią się od tych wykonanych z recyklingu – celuloza jest bielsza, bardziej wytrzymała i chłonna. Papier z celulozy jest bardzo delikatny w dotyku, miękki, elastyczny, nie powoduje podrażnień, ale jest też oszczędny, bo wykonany z niewielu warstw. Nie zapycha rur wodno-kanalizacyjnych, bo niemalże w 100% rozpuszcza się w wodzie i środkach czyszczących. Wszystkie produkty Tork opatrzone są certyfikatem FSC®, który gwarantuje, że zostały wytworzone z włókien pochodzących z właściwie zarządzanych lasów i innych kontrolowanych źródeł. Dla klientów, którzy w większym stopniu przywiązują wagę do ekologii, mamy w ofercie produkty wykonane w 100% z recyklingu lub produkty łączone, tzn. jedna warstwa wykonana jest z celulozy, a druga z recyklingu. Niedawno wprowadziliśmy trzeci surowiec. Essity, właściciel marki, zainwestuje około 37 mln euro w zakład zrównoważonej produkcji włókien alternatywnych w fabryce artykułów higienicznych w Niemczech. Ta inwestycja umożliwi wytwarzanie wysokiej jakości produktów higienicznych z pulpy słomy pszennej – odnawialnego surowca będącego produktem ubocznym przemysłu rolnego.

Jednym z haseł marki Tork jest „tworzyć więcej, wykorzystując mniej”. Wpisuje się w modny obecnie trend redukowania zużycia. Jakie konkretnie rozwiązania oferuje w tym wypadku Tork?
W końcu nadszedł czas, kiedy na poważnie zaczynamy mówić o tzw. zero waste w gastronomii. Wiąże się to z fundamentalną zmianą nawyków pracowników gastronomii i właścicieli lokali gastronomicznych. Restauratorzy coraz częściej dążą nie tylko do znacznej redukcji ilości wyrzucanego jedzenia, ale także śmieci, w tym zużytych ręczników. Pracownicy mogą w łatwy sposób zacząć generować mniej odpadów, wybierając produkty, gdzie papier lub czyściwo dozowane jest po jednym odcinku, jak np. w systemie Tork ReflexTM. Liczby mówią same za siebie. Dozowanie listek po listku pozwala ograniczyć zużycie papieru nawet do 37% w porównaniu ze standardowymi systemami centralnie dozowanymi. W odpowiedzi na potrzebę kolejnych ekologicznych innowacji w zakresie produktów codziennego użytku specjaliści Tork opracowali system papieru toaletowego Tork Mid-size bez gilzy, pozwalający zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu z tradycyjnym papierem toaletowym o 11%. W efekcie menedżerowie hoteli czy restauracji mogą: zmniejszyć ilość odpadów, ograniczyć emisję dwutlenku węgla, ale także poprawić wydajność ekip sprzątających.

No właśnie, marka Tork dba też o jakość pracy. Kolejnym filarem Państwa działań jest „well-being”, co zostało przetłumaczone na „dobrostan”. Pod tym hasłem kryje się m.in. ograniczenie czy też ułatwienie pracy serwisowi sprzątającemu. W jaki konkretnie sposób?
Tork nieustannie pomaga klientom, inwestując w rozwiązania, które wspierają ich cele biznesowe, poprawiają komfort pracy i zmniejszają negatywny wpływ na środowisko. Ułatwieniem dla pracowników restauracji jest funkcja Tork Easy Handling® stosowana między innymi w opakowaniach serwetek. Nowy wygląd kartonów serwetek w połączeniu z ulepszonym oznakowaniem oraz zaprojektowanym na nowo otworem do wyjmowania serwetek sprawia, że podczas poszukiwań w magazynie znacznie łatwiej jest sprawdzić, co kryją kartony, a kolor serwetek jest widoczny bez potrzeby otwierania opakowań. Tork oferuje także Cyfrowe Plany Sprzątania oraz usługę Tork EasyCubeTM – wiodące na świecie oprogramowanie do zarządzania sprzątaniem obiektów, pozwalające m.in. na zmniejszenie liczby godzin przeznaczonych na sprzątanie o 20%.

Czy podążanie za ideami zrównoważonego życia, poza tym, że jest korzystne dla planety, jest też opłacalne? W jaki sposób podążanie drogą wyznaczoną przez Tork może opłacać się restauratorom?
Wciąż rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania, które sprawią, że życie społeczeństwa stanie się bardziej zrównoważone. Dlatego zaangażowanie w strategie na rzecz zrównoważonego rozwoju są konieczne do zachowania konkurencyjności. Te działania są korzystne z biznesowego punktu widzenia – aż 66% użytkowników twierdzi, że jest gotowych zapłacić więcej za produkty i usługi powstałe w wyniku zrównoważonej produkcji.

Jakie są plany marki Tork na przyszłość? Jakich nowych działań zmierzających do ochrony naszej planety możemy się spodziewać?
Celem Tork jest utrzymywanie wysokiej pozycji w kształtowaniu rynku. Naszą misją jest tworzenie bardziej zrównoważonego świata. Z pewnością działania Tork będą wciąż ukierunkowywane na poprawę jakości życia, odpowiedzialną konsumpcję i promowanie społeczeństwa stosującego recykling. Nadal będziemy nawiązywać nowe partnerstwa i kontynuować dotychczasowe, m.in. jako firma Essity bierzemy udział w programie „Circular Economy 100” prowadzonym przez fundację Ellen MacArthur, której misją jest przyśpieszenie przejścia na gospodarkę obiegową. Poza tym sukcesywnie realizujemy Cele Zrównoważonego Rozwoju przyjęte przez ONZ w 2015 r.

Wywiad ukazał się w „Food Service" 9/2019 nr 188.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Posłuchaj co w "Handlu"

Redakcja miesięcznika "Handel" i portalu handelextra.pl ruszyła właśnie z podcastami, w których usłyszycie o FMCG i rynku detalicznym: o tym, co aktualnie zajmuje te branże i garść inspiracji na przyszłość.

Najnowsze trendy w raporcie "Polska na Talerzu 2018"

Coraz więcej Polaków odwiedza lokale gastronomiczne, a przy ich wyborze kierują się rekomendacjami znajomych lub rodziny oraz opiniami z serwisów społecznościowych i portali - przede wszystkim z Facebooka - pokazują wyniki raportu "Polska na Talerzu 2018", przygotowanego przez MAKRO Polska.

Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w restauracjach

Podczas serwowania dań w restauracji możemy umilić czas klientom, włączając muzykę. Odpowiednio dobrany repertuar wspomaga sprzedaż oraz wpływa pozytywnie na kreowanie atmosfery w lokalu. Należy jednak pamiętać, że odtwarzanie muzyki wiąże się z kosztami w postaci opłat.

LANTMANNEN UNIBAKE ZWIĘKSZA SWOJE MOŻLIWOŚCI W POLSCE

Warszawa, Nowa Sól, 6 lutego 2018 r. Lantmannen Unibake - skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, uruchomił w Nowej Soli nowy zakład produkcyjny.

Sztuka smaku

3 marca br. Ogólnopolski Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L'Art de la cuisine Martell odbędzie w Hotelu Zamek Ryn.

Generał serwisu

W poprzednim odcinku "Sztuki obsługi" przyglądaliśmy się temu, jak szef kuchni wpływa na jakość restauracyjnego serwisu. W tym miesiącu naszą uwagę kierujemy na postać menedżera.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej