x

Batumi - piekarnie gruzińsko-ormiańskie

Kategoria: Miejsca

W maju powstała w Polsce sieć piekarni Batumi łączących gruzińską tradycję kulinarną z polską nowoczesnością. W jej ofercie znajdują się wyłącznie produkty bez polepszaczy i konserwantów.

Batumi. Foto: materiały prasowe.
Batumi. Foto: materiały prasowe.
Wypieki nie są mrożone – przygotowuje się je na bieżąco, często można je kupić jeszcze ciepłe. Ich wyjątkowy smak to zasługa jedynie mąki, wody i soli. Kontrolę nad recepturami i procesem pieczenia sprawuje doświadczony piekarz z Gruzji.
Właścicielem i pomysłodawcą sieci, a także autorem koncepcji nowoczesnego wystroju wnętrz jest Marcin Kozerawski. Powierzchnia lokali liczy od 50 do 120 mkw. z miejscami siedzącymi, w wybranych punktach są kąciki kawiarniane. Serce każdej piekarni stanowi okrągły piec tone. Przy odrobinie szczęścia można zaobserwować nurkującego w jego głębinach piekarza precyzyjnie przyklejającego ciasto do ścianek.
Najpopularniejszym wypiekiem jest owalny chlebek puri z chrupiącą skórką. Piekarnie oferują także chaczapuri: wytrawne z twarogiem, szpinakiem, kurczakiem i szynką oraz słodkie z owocami (np. truskawkami, malinami, wiśniami i śliwkami). Zimą Batumi zamierza wprowadzić polski twist do gruzińskich wypieków – chaczapuri z bigosem oraz z kapustą i grzybami. Dostępne są też chinkali (duże pierogi nadziewane mięsem i rosołem) oraz pielmieni (mniejsze pierożki z grubo mielonym mięsnym farszem). Menu deserowe zawiera naturalne lody, lemoniadę z bazylią i gruzińską kawę.
Działająca w modelu franczyzowym sieć posiada punkty w Warszawie, Gdyni i Sopocie. Niebawem Batumi wejdzie też do Krakowa i Gdańska. Do końca roku planuje otwarcie 20 lokali w Polsce.

Adres: Warszawa, Gdynia, Sopot
Właściciel: Marcin Kozerawski
Przedział cenowy: od 3,90 zł za chlebek puri przez 8,90 – 12,50 zł za porcję chaczapuri po 19,50 zł za porcję chinkali i pielmieni
Typ: QSR

Artykuł ukazał się w „Food Service" 9/2019 nr 188.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej