x

Weganizm w natarciu - sosy Fanex

Kategoria: Twój biznes - oferta

W obliczu zmieniających się upodobań żywieniowych i wzrostu popularności weganizmu w Polsce, konsumenci coraz chętniej i odważniej odkrywają nowe, nieznane dotąd smaki budowane na bazie składników roślinnych.

Vega Majo od Fanex. Foto: materiały prasowe.
Vega Majo od Fanex. Foto: materiały prasowe.
Fanex, lider w produkcji dodatków dla branży HoReCa, podążając za wzrostem popularności diety roślinnej, proponuje restauratorom już 17 kompozycji sosów opartych o wegańskie receptury.

Jak podaje w raportach firma Google, trend wegański na świecie zwiększył się czterokrotnie w ciągu pięciu lat – między 2012 a 2017 rokiem. Na chwilę obecną, wyszukiwania związane z weganizmem są już nawet prawie 3-krotnie popularniejsze niż te dotyczące diety wegetariańskiej i bezglutenowej. Moda na weganizm i wegetarianizm, staje się coraz bardziej powszechna ‒ w sklepach i restauracjach możemy dostać coraz więcej produktów roślinnych.

Sytuacja w Polsce również dynamicznie się zmienia. Firma badawcza Mintel Polska podaje, iż ludzi którzy dziś określają się mianem wegetarian lub wegan, jest w Polsce już około 8%, a wśród konsumentów w wieku 25-34, już 10% respondentów deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Na te statystyki intensywnie reaguje branża spożywcza oraz HoReCa. Coraz częściej w dużych marketach (najczęściej w większych miastach), możemy kupić produkty wegańskie, a koncepty gastronomiczne rozszerzają swoje menu o dania przygotowane tylko i wyłącznie z roślinnych składników.

– Wprowadzanie na rynek produktów wegańskich, to dla nas istotny aspekt na drodze strategii rozwoju marki Fanex. Liczba Polaków stosujących dietę bezmięsną stale rośnie, przez co znacząco zwiększa się zapotrzebowanie na tego rodzaju artykuły. Widzimy spore korzyści płynące z wprowadzania sosów wegańskich i wegetariańskich. Chcemy zwiększać różnorodność tej gamy produktów oraz zadbać o ich lepszą dostępność na rynku gastronomicznym – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

Obecnie, w gronie wegańskich produktów marki Fanex, znajduje się obecnie już 17 sosów:

1. Sos Majonezowy Wegański (V-Label)
2. Ketchup Grill Pikantny
3. Ketchup Premium nr VII
4. Ketchup Premium nr VII Pikantny
5. Ketchup Curry
6. Sos Meksykański
7. Sos Pikantny z Sambalem
8. Ketchup Grill Łagodny
9. Sos Słodkie Chili
10. Sos Orientalny Słodko-Kwaśny
11. Sos Barbecue
12. Sos Paprykowy Sriracha
13. Musztarda Sarepska
14. Musztarda Stołowa
15. Musztarda Słoneczna
16. Musztarda a'la Dijon
17. Musztarda ze smażoną cebulką

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Śliwkowe żniwa w Kalifornii

W sadach kalifornijskiej śliwy w Północnej Kalifornii trwają żniwa. Ze zbiorów powstaną suszone śliwki - Kalifornia jest ich największym globalnym producentem zaopatrującym 40 proc. światowych rynków.

Fanex wprowadza nową marke produktów - Tres Amigos

Tres Amigos to linia naturalnych dodatków gastronomicznych, która stanowi nową kategorię w asortymencie Fanexu, znanego głównie z produkcji sosów. Nowe wyroby skierowane są do szeroko pojętego rynku HoReCa i dostępne są jedynie w sprzedaży hurtowej. Obecnie w skład marki wchodzi ponad 20 produktów.

SZLACHETNA MATERIA

Obrusy, serwetki, bieżniki czy zasłony i dekoracje okienne - tekstyliów w restauracyjnej sali jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy warto inwestować w jakościowe materiały, czy czasem lepiej w ogóle z nich zrezygnować?

Wyjątkowa propozycja Tchibo Coffee Service Polska

Nowoczesny i ekskluzywny ekspres Coffea Professional.

ZAPROGRAMUJ SPRZEDAŻ

Samoobsługa może okazać się przyszłością sieci restauracyjnych: zmniejsza koszty, ułatwia organizację zamówień oraz kontrolę sprzedaży. Z kiosków samoobsługowych coraz częściej korzystają duże sieci fastfoodowe.

Kulturalne kulinaria

Kulturalno-kulinarny to ostatnio modne zestawienie - połączenie dwóch dziedzin i słów o bardzo szerokich znaczeniach. Jak zmaterializować to zgrabne hasło i stworzyć kulturalną knajpę? I to wyjątkowo kulturalną, bo działającą przy poważnej instytucji kultury.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej