x

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Zdjęcie: Shutterstock
Zdjęcie: Shutterstock
Po pierwsze – bez plastiku
Wyraźny trend w gastronomii, to rosnąca ekologiczna świadomość klientów, korzystających z platform do zamawiania jedzenia online.
– Klienci coraz chętniej wybierają rozwiązania, które są przyjazne dla środowiska zarówno w kwestii ograniczenia plastiku, jak i walki z marnowaniem żywności. Zamawiający proszą restauracje o niedołączanie do dań plastikowych sztućców czy słomek albo dodatków, których nie potrzebują, takich jak np. ketchup bądź sosy – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.
Do 2021 roku z krajów Unii Europejskiej mają zniknąć plastikowe słomki, sztućce, talerze i patyczki do uszu. Część stołecznych restauracji już teraz pracuje nad wprowadzeniem nowych rozwiązań do swoich lokali.
– Niebawem do dań na wynos będziemy dodawać ekologiczne sztućce, a zużycie plastikowych toreb ograniczymy praktycznie do zera – zapowiada Krzysztof Murawski z warszawskiego Chicago’s Pizza.
Alternatywne słomki do plastikowych to:
– Słomki ze stali nierdzewnej – z reguły wielokrotnego użytku, wytrzymałe.
– Słomki papierowe – z grubego papieru, odporne na wilgoć.
– Słomki szklane – z hartowanego szkła, nadają się do recyclingu.
– Słomki z PLA – z biodegradowalnych polimerów, które do złudzenia przypominają plastik, jednak są przyjazne dla środowiska.

Po drugie – less waste
We wrześniu weszła w życie ustawa, zgodnie z którą duże sklepy i hurtownie są zobligowane do zawarcia umowy z wybraną organizacją pozarządową i przekazywania jej żywności uszkodzonej bądź z krótkim terminem przydatności. Warszawscy restauratorzy zwracają uwagę, że gotowanie bez marnowania jedzenia opiera się na umiejętnym dokonywaniu zamówień przez kierownika i kupowaniu tylko potrzebnych produktów w odpowiednich ilościach.
– Bazujemy na analizie sprzedaży i umiejętnym przewidywaniu czynników, które mogą wpływać na zwiększony lub zmniejszony ruch: miejskie imprezy, długie weekendy czy święta – tłumaczą Krzysztof Murawski z Chicago’s Pizza i Maciej Długosz z Wypas Burger. – Kupujemy świeże owoce, warzywa czy pieczywo i na bieżąco uzupełniając braki. Prowadzenie restauracji ma nie tylko wymiar społeczny, ale i biznesowy. Warto szukać zarobków w oszczędnościach.
W całej Unii Europejskiej, rocznie marnowanych jest 88 milionów ton żywności. Straty z tego tytułu wynoszą 143 miliardy euro, dziennie każdy Polak marnuje ponad 0,5 kg żywności.

Po trzecie – nadal wege
Klienci chętniej zamawiają potrawy wegetariańskie, co odbija się w menu restauracji, które w swojej ofercie coraz częściej zawierają dania przeznaczone dla osób, które unikają w swojej diecie mięsa.
– To trend, który obserwujemy już od jakiegoś czasu. Klienci chętnie zamawiają wege sałatki, pasty czy pizzę. Na korzyść jedzenia wegetariańskiego działają trendy prozdrowotne, a potrawy – dzięki odpowiedniemu podaniu i dobrze dobranym przyprawom – wyglądają apetycznie i smakują podobnie do tych mięsnych – mówi Krzysztof Murawski z Chicago’s Pizza.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czyste ręce dla wszystkich

Mycie rąk to jedna z najprostszych i najważniejszych metod walki z drobnoustrojami. Światowy Dzień Mycia Rąk jest okazją dla marki Tork, aby przypomnieć jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat higieny - dlaczego, kiedy, jak i gdzie myjemy ręce pomaga w tworzeniu zdrowszego świata.

80/20, CZYLI O ZASADZIE PARETO

Istnieje prawdopodobieństwo, że przeczytanie 20 proc. tego artykułu pozwoli na zrozumienie 80 proc. jego treści. Zasada Pareto mówi o tym, że 20 proc. badanych obiektów ma znaczenie w 80 proc., a pozostałe 80 proc. ma znaczenie w 20 proc.

O sukcesie decyduje wiedza

Pod koniec października br. w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie ruszają studia podyplomowe na kierunku HoReCa Menedżer. Rozmawiamy z mgr. Adrianem Łukaszewiczem, opiekunem merytorycznym studiów, o tym, dlaczego warto zainwestować w edukację kadry zarządzającej placówek gastronomicznych.

ZBALANSUJ ŻYCIE

W ciągłej pogoni za perfekcyjnym koktajlem zapominamy o tym, że prędzej czy później koktajle będziemy robić idealne, szkoda tylko że niezbalansowane będzie nasze życie prywatne. Dlaczego właściwie 100 proc. osób, które spotkałeś w ciągu tego tygodnia, to wyłącznie znajomi z pracy?

MUZYKA W RESTAURACJI

Goście restauracji kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą za wspomnienia i wrażenia sensoryczne, jakie wynoszą ze sobą do domu. Okazuje się, że odpowiednio dobrana muzyka to jeden z najważniejszych aspektów sensorycznych restauracji, który w dużym stopniu oddziałuje na jej obroty.

Mikser kulinarny MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej