x

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Zdjęcie: Shutterstock
Zdjęcie: Shutterstock
Po pierwsze – bez plastiku
Wyraźny trend w gastronomii, to rosnąca ekologiczna świadomość klientów, korzystających z platform do zamawiania jedzenia online.
– Klienci coraz chętniej wybierają rozwiązania, które są przyjazne dla środowiska zarówno w kwestii ograniczenia plastiku, jak i walki z marnowaniem żywności. Zamawiający proszą restauracje o niedołączanie do dań plastikowych sztućców czy słomek albo dodatków, których nie potrzebują, takich jak np. ketchup bądź sosy – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.
Do 2021 roku z krajów Unii Europejskiej mają zniknąć plastikowe słomki, sztućce, talerze i patyczki do uszu. Część stołecznych restauracji już teraz pracuje nad wprowadzeniem nowych rozwiązań do swoich lokali.
– Niebawem do dań na wynos będziemy dodawać ekologiczne sztućce, a zużycie plastikowych toreb ograniczymy praktycznie do zera – zapowiada Krzysztof Murawski z warszawskiego Chicago’s Pizza.
Alternatywne słomki do plastikowych to:
– Słomki ze stali nierdzewnej – z reguły wielokrotnego użytku, wytrzymałe.
– Słomki papierowe – z grubego papieru, odporne na wilgoć.
– Słomki szklane – z hartowanego szkła, nadają się do recyclingu.
– Słomki z PLA – z biodegradowalnych polimerów, które do złudzenia przypominają plastik, jednak są przyjazne dla środowiska.

Po drugie – less waste
We wrześniu weszła w życie ustawa, zgodnie z którą duże sklepy i hurtownie są zobligowane do zawarcia umowy z wybraną organizacją pozarządową i przekazywania jej żywności uszkodzonej bądź z krótkim terminem przydatności. Warszawscy restauratorzy zwracają uwagę, że gotowanie bez marnowania jedzenia opiera się na umiejętnym dokonywaniu zamówień przez kierownika i kupowaniu tylko potrzebnych produktów w odpowiednich ilościach.
– Bazujemy na analizie sprzedaży i umiejętnym przewidywaniu czynników, które mogą wpływać na zwiększony lub zmniejszony ruch: miejskie imprezy, długie weekendy czy święta – tłumaczą Krzysztof Murawski z Chicago’s Pizza i Maciej Długosz z Wypas Burger. – Kupujemy świeże owoce, warzywa czy pieczywo i na bieżąco uzupełniając braki. Prowadzenie restauracji ma nie tylko wymiar społeczny, ale i biznesowy. Warto szukać zarobków w oszczędnościach.
W całej Unii Europejskiej, rocznie marnowanych jest 88 milionów ton żywności. Straty z tego tytułu wynoszą 143 miliardy euro, dziennie każdy Polak marnuje ponad 0,5 kg żywności.

Po trzecie – nadal wege
Klienci chętniej zamawiają potrawy wegetariańskie, co odbija się w menu restauracji, które w swojej ofercie coraz częściej zawierają dania przeznaczone dla osób, które unikają w swojej diecie mięsa.
– To trend, który obserwujemy już od jakiegoś czasu. Klienci chętnie zamawiają wege sałatki, pasty czy pizzę. Na korzyść jedzenia wegetariańskiego działają trendy prozdrowotne, a potrawy – dzięki odpowiedniemu podaniu i dobrze dobranym przyprawom – wyglądają apetycznie i smakują podobnie do tych mięsnych – mówi Krzysztof Murawski z Chicago’s Pizza.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wszystko, tylko nie zwyczajność

Wielu młodych gości restauracji oczekuje, że menu spełni ich coraz bardziej wygórowane oczekiwania. Co jest dla nich szczególnie istotne? Nowy raport o rynku niemieckim pokazuje, jak tzw. milenialsi zmienili gastronomię.

Psychologia ceny sprzedaży w restauracji

"Ten, co chce sprzedawać, musi mieć taką minę, jakby chciał kupować!" - Gabriel Garcia Marquez.

Jak sprzedawać alkohole premium?

Alkohole z półki premium cieszą się rosnącą popularnością. Coraz częściej pojawiają się w ofercie koktajlbarów, ale także restauracji. Jednak, aby je skutecznie sprzedawać, warto przestrzegać kilku zasad.

NIE DO KOŃCA ZRÓWNOWAŻONE

Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej.

Marketingowcy najchętniej czytają "Media & Marketing Polska"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej