x

Konsumenci oczekują bezpiecznej żywności

Kategoria: Twój biznes - wiedza    25.10.2019

Czy system HACCP to obecnie za mało i jak jeszcze można zadbać o bezpieczeństwo żywności - zapytaliśmy Lucynę Olborską, dyrektora Polskiego Centrum Akredytacji.

Lucyna Olborska, dyrektor Polskiego Centrum Akredytacji. Foto: materiały prasowe.
Lucyna Olborska, dyrektor Polskiego Centrum Akredytacji. Foto: materiały prasowe.
Food Service”: Każda restauracja i firma cateringowa, zgodnie z przepisami prawa, musi mieć wdrożony działający system HACCP. Czy można zrobić coś jeszcze, aby uzyskać gwarancję bezpieczeństwa żywności?

Lucyna Olborska: W ostatnich latach bardzo wzrosła świadomość konsumentów dotycząca bezpieczeństwa żywności. Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom, warto również wdrożyć w działalności związanej z żywnością systemem FSMS (Food Safety Management Systems). FSMS (opisany w normie ISO 22000:2018) łączy elementy systemu HACCP oraz Dobrych Praktyk i może być zastosowany przez każdą firmę z łańcucha żywnościowego, niezależnie od jej wielkości i złożoności, m.in. producentów żywności i dodatków do niej, firmy świadczące usługi żywieniowe i cateringowe, sprzedawców detalicznych i hurtowych, firmy świadczące usługi porządkowe, transportowe i dystrybucyjne, dostawców wyposażenia, środków do mycia i higieny, materiałów opakowaniowych oraz innych materiałów, z którymi żywność ma kontakt. W przypadku produkcji towarów przeznaczonych na sprzedaż lub prowadząc w lokalu catering dietetyczny, warto pomyśleć o wdrożeniu tego systemu. Ale również dobrze jest świadomie wybierać dostawców produktów i usług, np. korzystając z opakowań na żywność pochodzących od producenta posiadającego certyfikat systemu FSMS.

Kto wydaje certyfikaty FSMS?

Zgodność działań firmy z wymaganiami FSMS oceniają jednostki certyfikujące. Jeżeli są akredytowane, stanowi to dodatkową korzyść, ponieważ certyfikat akredytacji jest obiektywnym dowodem na to, że organizacja działa zgodnie z najlepszą praktyką. Akredytowane jednostki certyfikujące systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności skupiają się w ocenie na działaniach zapewniających bezpieczeństwo w całym łańcuchu dostaw. Certyfikaty wydane przez te jednostki są uznawane na całym świecie. Listę jednostek, które są akredytowane przez PCA i mogą wydawać certyfikaty zgodności z wymaganiami FSMS, można znaleźć na stronie www.pca.gov.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

Pizza nadal najbardziej popularnym daniem w dostawie

W ciągu pięciu lat rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Pod koniec tego roku jego wartość wyniesie blisko 1,8 mld zł. Przez internet wciąż najczęściej kupujemy pizzę, to ponad 50 procent wszystkich zamówień - wynika z raportu PizzaPortal.pl.

Marka Vapiano do reaktywacji? Takie plany ma m. in. założyciel AmRestu

Grupa międzynarodowych partnerów i inwestorów chce ponownie uruchomić markę restauracji Vapiano i nadać jej nowy wymiar - informuje portal www.rli.uk.com.

Restauracyjne delikatesy online. Jak uruchomić sklep internetowy? [PORADNIK]

Wielu restauratorów sprzedaje w swych lokalach produkty delikatesowe na wynos. Kolejnym krokiem może być przeniesienie tej oferty do sklepu internetowego. Jak go uruchomić? Podpowiadamy!

Dzikie ptactwo

Ponieważ znaczne obszary polskich ziem pokrywały lasy i puszcze, to zwierzyny było u nas zawsze w bród. W naszym staropolskim jadłospisie jest mnóstwo dań z dziczyzny. Dań z dzikich ptaków jest cała obfitość.

Catering dietetyczny rośnie w siłę

Obecnie na rynku istnieje ponad 500 firm oferujących całodzienne żywienie z dowozem, które obsługują ponad 4700 miejscowości w Polsce. Rynek cateringu dietetycznego nabiera rozpędu i nic nie zapowiada, żeby miał się zatrzymać.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej