x

Warszawski Ed Red - kuchnia zdominowana przez mięso

Kategoria: Miejsca    10.01.2017

Ed Red otworzył się w Warszawie w Hali Mirowskiej w połowie października 2016 r. Właścicielami restauracji są Grzegorz Kłos i Paweł Baron, a partnerem - szef kuchni Adam Chrząstowski. Ed Red proponuje autorską kuchnię zdominowaną przez mięso i zasadę "od ryjka do ogona.

Najważniejszym wyróżnikiem restauracji jest sezonowanie wołowiny na sucho, nadające mięsu specyficznego skoncentrowanego mięsnego smaku. Ed Red wykorzystuje zapewniające odpowiednią temperaturę, wilgotność i cyrkulację powietrza szafy marki Maturmeat oraz własną sezonowalnię. Jest to największe zaprojektowane przez Maturmeat pomieszczenie do dojrzewania wołowiny, mogące pomieścić ponad 4 tony mięsa. W karcie znajdziemy tu m.in. głowiznę z warchlaka z grzybami na sałatce z soczewicą, podroby cielęce na 5 sposobów, a także 7 rodzajów steków. Za przystawki zapłacimy 18-29 zł, dania główne 30-62 zł, steki 19,90-32,90 zł/100 g. Prawą ręką Adama Chrząstowskiego w kuchni warszawskiej jest Adam Szwacki. Karta win w Ed Red została ułożona przez Master Sommeliera Adama Pawłowskiego. Obejmuje ponad 150 indeksów z całego świata. Około 20 z nich dostępnych jest na kieliszki. Za projekt wnętrz warszawskiego Ed Reda odpowiada Grzegorz Kłos we współpracy z Grycaj Design. Wnętrze przystosowano do architektury i konstrukcji Hali Mirowskiej. Przestrzeń jest surowa, loftowa, ocieplona drewnem i skórą. Warszawski lokal jest dwukrotnie większy niż krakowski – ma 100 miejsc siedzących przy stolikach i 10 miejsc przy barze w sali głównej, dodatkowo 40 miejsc w sali konferencyjnej i 15 w sali VIP.

pl. Mirowski 1, Warszawa

Artykuł ukazał się w „Food Service" 1/2017 nr 161.

Autor tekstu: Joanna Mróz
O AUTORZE
Joanna Mróz
Monitoruje warszawski (i nie tylko) rynek gastronomiczny od kilkunastu lat. Od 10 lat dzieli się recenzjami restauracji na Froblogu. Współtworzy Warsaw Foodie (razem z Restaurantica.pl) – dwujęzyczny gastromagazyn internetowy o nowościach w stołecznych restauracjach. Absolwentka podyplomowych Food Studies na SWPS. Współpracowała z magazynami „Usta”, „Esquire”, a także ze stołeczną „Gazetą Wyborczą”.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej