x

"Alimentari" Lindy i Paula Jonesów

Kategoria: Lifestyle - książki    12.11.2016

"Alimentari" to po włosku określenie sklepu spożywczego. To także nazwa rodzinnej restauracji oraz delikatesów Lindy i Paula Jonesów na przedmieściach Melbourne. Aktualnie mają oni dwa lokale z kuchnią włoską i bliskowschodnią.

„Alimentari” Linda i Paul Jonesowie. Foto: materiały prasowe.
„Alimentari” Linda i Paul Jonesowie. Foto: materiały prasowe.
Założyły je w 1998 r. dwie przyjaciółki Linda i Dolores, mające wtedy po ok. 30 lat – z pasji i marzeń, ale bez kapitału i doświadczenia. Zaczynały od kilku kanapek, potem wprowadzały kolejne przekąski i zdobywały nowych gości. Po kilku latach dołączył Paul, mąż Lindy, który stopniowo rozbudowywał menu. Dzisiaj Alimentari to dwa dobrze prosperujące lokale. A książka jest historią tego miejsca, rodziny i przyjaciół, również bolesną – opowiedzianą nie tylko przez Lindę we wstępie, ale przede wszystkim poprzez dania. Podzielono je na działy według pór dnia: poranki, południe i „później”. Właściciele wybrali proste przepisy, które pojawiały się w menu na przestrzeni kolejnych lat. Dla mnie „Alimentari” to opowieść o filozofii, stylu życia, wzbogacona takimi daniami jak grillowany arbuz z halloumi, orzechami pinii, sumakiem i miętą; łosoś z tahini czy klasyczna baklava. Te smaki oraz formy nie są skomplikowane, ale mają w sobie świeżość, oryginalność i bezpretensjonalność – tak charakterystyczną dla całej Australii. Wydawałoby się, że takich miejsc i książek jest wiele. Ludzi pasjonujących się gotowaniem, którzy rzucają wszystko, by spełniać swoje marzenia, też by się trochę znalazło. Jednak mało jest pozycji, które tak dobrze jak ta pokazują, że gotowanie w restauracji nie musi być finediningowe i pełne nowoczesnych technik, żeby było smaczne, efektowne i atrakcyjne. Oby w Polsce powstawało coraz więcej takich miejsc – bezpretensjonalnych, kosmopolitycznych i wolnych od kompleksów. Lub po prostu prawdziwych.

„Alimentary”, Linda Jones, Paul Jones, Hardie Grant Books 2016.

Recenzja ukazała się w „Food Service" 1/2017 nr 161.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

MAKRO razem z Federacją Polskich Banków Żywności przekazuje żywność potrzebującym

Sieć hurtowni MAKRO Polska od października 2016 r. przekazała już ponad 3,3 mln kg produktów, które za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności trafiły do osób potrzebujących. Współpracą objęte są wszystkie hale w Polsce.

Podróż przez smaki

To kolejny przypadek książki kulinarnej, która jednocześnie jest przewodnikiem po miejscach i smakach.

Agenda inspiracji

Zagraniczne kongresy gastronomiczne są doskonałą okazją do nawiązywania nowych ciekawych kontaktów oraz do poszukiwania inspiracji. Podsuwamy kilka wskazówek na przyszłoroczne wyjazdy.

GORZKO O CUKRZE

Przedstawiamy państwu fragment książki "Wściekły kucharz" autorstwa Anthony’ego Warnera - kucharza i blogera publikującego w takich gazetach jak "New Scientist", czy "The Pool". Warner w swojej książce po kolei obśmiewa wszystkie najmodniejsze trendy i tłumaczy ich genezę.

CORAZ BLIŻEJ

Książka doskonale pokazuje nie tylko konkretne dania i przepisy, pomaga korzystać z wielu aromatycznych przypraw, ale także świetnie oddaje klimat krajów, z których pochodzą. Warto poznać podstawowe dania w oryginalnej wersji, powrócić do źródeł.

Barcelona do zjedzenia

Stolica Katalonii to popularne miejsce gastronomicznych wypadów. Wszystko przemawia na jej korzyść: klimat, doskonałe ryby i owoce morza oraz wielość różnorodnych restauracji. Chcecie się przekonać, co stanowi o atrakcyjności i unikatowości Barcelony?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej