x

Koktajl One family według Macieja Mazura

Kategoria: Karta - napoje    17.10.2019

Menedżer baru Z ust do Ust proponuje koktajl na bazie przezroczystego likieru kawowego.

Maciej Mazur. Foto: World Class.
Maciej Mazur. Foto: World Class.
– To, jak z roku na rok rozwija się World Class Poland, jest wręcz niesamowite i jest najlepszym dowodem na to, jak zmienia się nasza krajowa scena barmańska. Prezentacje wszystkich uczestników pokazują, że nie jest to zwykły konkurs na najlepszego drinka. Tutaj każdy detal ma znaczenie, zaczynając od muzyki, odpowiedniego doboru szkła po aromat. Każdy z finalistów pokazał siebie, a to jest według mnie najważniejsze.

Koktajl One family. Foto: World Class.
Koktajl One family. Foto: World Class.

ONE FAMILY
- 30 ml destylatu wódki z palonym burakiem*,
- 50 ml przezroczystego likieru kawowego*,
- garnish: chips z buraka.

*Destylat wódki z palonym burakiem: przypal buraka do momentu, gdy będzie czarny z zewnątrz. Zblenduj z wódką i przedestyluj.
*Przezroczysty likier kawowy: przygotuj destylat na bazie kawy cold brew, następnie osobno destylat infuzowanej wódki. Rozcieńcz destylat wódki z destylatem kawowym.

Destylat wódki z palonym burakiem i likier połącz w szklanicy barmańskiej i zamieszaj z lodem. Przelej do niskiej szklanki na bryłę lodową i udekoruj chipsem z buraka.

Przepis ukazał się w „Food Service" 7-8/2019 nr 187.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kombucha - naturalnie zdrowa

Jeżeli do tej pory nie słyszeliście o kombuchy, to znaczy, że ominął was bardzo ważny trend. Początkowo nieznany, niszowy napój obecnie pojawia się w coraz większej liczbie sklepów, lokali gastronomicznych, cateringów dietetycznych, a nawet na siłowniach i w klubach fitness.

Rozgrzewająco, nie tylko na ciepło

Zima to okres, w  którym nasza gościnność wystawiona jest na najcięższą próbę - z doświadczenia wiem, że dużo łatwiej jest zapewnić gościom smaczne orzeźwienie niż niebanalne rozgrzanie.

JAK SKUTECZNIE REKOMENDOWAĆ I SPRZEDAWAĆ WODĘ W RESTAURACJI?

Kategoria wody będzie się rozwijać w najbliższych latach, a jej konsumpcja w restauracjach stopniowo rosnąć. Dlaczego tak się dzieje oraz jak z tej tendencji mogą skorzystać właściciele restauracji?

TU I TERAZ - SEZON NA KOKTAJLE

Maj, wiosna w pełni. Jak co roku trawa się zieleni, a targi po brzegi wypełniają pysznymi, świeżymi owocami, warzywami oraz ogromną ilością ziół. Po długiej i korzennej zimie nadejście ciepłych dni zwiastują koktajle ze sporą ilością owocowych i orzeźwiających smaków.

Nitro kawa, czyli o co tyle piany?

Kremowa i lekko słodka kawa bez dodatku mleka i cukru? To możliwe. Choć jej produkcja wymaga sporo czasu i zachodu, efekt wizualno-smakowy wynagradza wszystkie trudy. Sprawdźcie, jak to się robi w warszawskim Deseo.

Tiki - raj na pograniczu kiczu

Od momentu sprowadzenia kultury tiki do Stanów Zjednoczonych stała się ona wytworem wyobraźni, który ciągle ewoluuje. Obecnie kojarzymy ją z drewnianymi lub ceramicznymi naczyniami imitującymi polinezyjskich bogów, z których sączymy rześkie Mai Tai’e i Zombie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej